Krzysiek Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2005 Pojemność skokowa 5 l, dziesięć cylindrów, moc 507 KM (373 kW), moment obrotowy 520 Nm i prędkość obrotowa silnika przekraczająca granicę 8000. To parametry nowego bmw coupe w wersji M6. Potężny silnik model coupé pochodzi z BMW M5. Wymienienie konkurentów BMW M6 może nastręczać trudności - albo są to typowe auta sportowe, albo znacznie mniej zwinne limuzyny sportowe. Silnik V10, w który wyposażone są BMW M5 i M6, jest wysokoobrotową jednostką napędową rzadko spotykaną w produkcji seryjnej limuzyn i modeli coupé. Ale moc to nie wszystko. O wiele bardziej istotna jest charakterystyka przyspieszenia, a tym samym dynamika jazdy. Z jednej strony zależy ona od masy pojazdu, z drugiej zaś od siły napędowej rzeczywiście generowanej na kołach napędowych, która wynika z momentu obrotowego silnika i przełożenia całkowitego. Wysokoobrotowa koncepcja umożliwia zastosowanie optymalnych przełożeń skrzyni biegów i przekładni głównej, a tym samym imponujące przyspieszenie. Układ wydechowy jest wykonany bezszwowo ze stali szlachetnej i prowadzony dwustrumieniowo do tłumików, skąd spaliny wyprowadzane są na zewnątrz przez charakterystyczne dla wszystkich aut serii M cztery rury wydechowe. Ciekawostką jest przycisk mocy włączany "na żądanie" specjalną charakterystykę silnika. Często, na przykład podczas jazdy w mieście, kierowca nie potrzebuje pełnej mocy i maksymalnej, dlatego podczas uruchamiania silnika włącza się automatycznie komfortowy program P400, który wykorzystuje 400 KM mocy silnika. Wystarczy jednak nacisnąć tak zwany "przycisk mocy" na dźwigni zmiany biegów, aby udostępnić całą moc dziesięciocylindrowej jednostki napędowej. BMW serii 6 uchodzi za piękny samochód. Model M6 w niczym mu nie ustępuje. Zręczne, lecz jednocześnie dyskretne i bezpretensjonalne zabiegi stylistyczne sprawiają, że coupé z rodziny M charakteryzuje się jeszcze mocniejszą i bardziej sportową sylwetką. Wyróżniającym się elementem jest imponujący zderzak przedni. Duże dodatkowe otwory zasysania po lewej i prawej stronie pasa przedniego dostarczają silnikowi więcej powietrza do oddychania, chłodząc zarazem hamulce, a ich kształt podkreśla sportowy charakter auta. Poniżej drzwi, ze względów aerodynamicznych wyraźnie zarysowane progi nadają pojazdowi dynamiczny wygląd sportowego coupé. Wydłużają one optycznie samochód, dzięki czemu BMW M6 sprawia wrażenie konstrukcji jeszcze bardziej płaskiej i przylegającej do drogi. Specjalnie zaprojektowane 19-calowe aluminiowe obręcze kute z pięcioma filigranowymi podwójnymi szprychami są niezwykle lekkie i prawie całkowicie odkrywają duże tarcze hamulcowe. W porównaniu do podobnych obręczy kół ze stopu lekkiego, w tym wypadku udało się zredukować masę każdego koła o 1,8 kg. Napis M na bocznych listwach ozdobnych sygnalizuje znawcy przynależność auta do sportowych modeli najwyższej klasy rodziny M. Podobnie jak we wszystkich modelach M lusterka zewnętrzne wyróżniają się indywidualnym, sportowym kształtem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.