dawid111 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Witam. Dzisiaj spotkał moją e46 problem, którego nie umiem już rozwiązać. Jakieś dwa miesiące temu pojechałem gdzieś, zgasiłem normalnie auto. Wchodzę aby je odpalić, a tu cisza. Rozrusznik nie próbuje nawet zakręcić, kontrolki na desce się świecą, prąd jest. Podzespoły takie jak, szyby, radio wszystko normalnie działa. Dobra próbuje zapalić a tu tylko takie cyknięcie i cisza, przy tym tylko zapalają się wszystkie światła. Odpaliłem poprzez kable z drugiego auta i normalnie zapalił. Zrobiłem to na dwa sposoby. Plus do plusa, minus do minusa akumulatora i odpalił. Drugi to minus to silnika, lub czegoś innego aby złapać masę i niestety nie odpaliła. Wymieniłem wtedy kabel (-) idący od akumulatora i auto paliło normalnie nawet w mroźne dni. Dzisiaj problem powrócił i jest dokładnie ta sama sytuacja co dwa miesiące temu. Moje auto to e46 318i o oznaczeniu silnika M43B19TU. Gdyby ktoś miał podobny problem proszę o jakąkolwiek wskazówkę, dzisiaj już niestety nie zabiorę się za nie bo zimno i ciemno. Na komputer też niestety nie mam gdzie pojechać, kolega młodszy ode mnie jakiś tam mechanik, takie samo auto ma, ale konkretna "cebula" z niego i nie zdradzi nic ani nie pomoże... Mieszkam bardzo daleko, aby pojechać przykładowo do was sprawdzić co się dzieje. Liczę, że ktoś będzie mi w stanie pomóc. Pozdrawiam Dawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 naładuj akumulator, jeżeli rozrusznik tylko "cyknął" i zapaliły się światła to oznacza że aku jest za słaby (rozładowany) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Ale gdy włożyłem drugi akumulator to było to samo Ok jutro podłącze akumulator do prostownika i sprawdzę. Dodam też, że dziwnie słychać zamykanie się klapek nawiewu po wyłączeniu silnika. Tak jakby jęczały... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 klema pirotechniczna cała? czy zaklepana? sprawdź jeszcze raz tą mase do silnika jeśli akumulator okaże się ok 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Ok, jutro lub poniedziałek wszystko posprawdzam. Dzięki za odzew w tej sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 weź przede wszystkim sprawdź MASĘ ja tak kiedyś miałem 3 lata temu ten sam problem a teraz kiedy robiłem przekładkę silnika pojawił się ten sam problem przypomniałem sobie zdarzenie wcześniejsze przykręciłem drugą MASĘ i autko odrazu odpaliło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Wcześniej zmieniłem kabel minus od akumulatora i auto zapaliło od razu. Sprawdzę jutro wszystko po kolei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Sprawdziłem dzisiaj swój akumulator no i nie odpala, włożyłem od innego auta i normalnie Sprawdziłem ładowanie alternatora i pokazało 13.5V. Mój alternator coś od początku miał problemy z ładowaniem i chyba czeka go regeneracja lub wymiana regulatora napięcia jeśli o to chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guess_who Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Sprawdziłem dzisiaj swój akumulator no i nie odpala, włożyłem od innego auta i normalnie Sprawdziłem ładowanie alternatora i pokazało 13.5V. Mój alternator coś od początku miał problemy z ładowaniem i chyba czeka go regeneracja lub wymiana regulatora napięcia jeśli o to chodzi. no to znalazłeś przyczynę swoich problemow. Altek musi dawać te 14,0 - 14,5 V. Jeśli jest poniżej to znak, że coś zaczyna się dziać. Twoje 13,5 V to już słabiutki wynik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zdjęcie dla poglądu , teraz tylko czy sama wymiana regulatora napięcia pomoże czy cały alternator do regeneracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guess_who Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zdjęcie dla poglądu , teraz tylko czy sama wymiana regulatora napięcia pomoże czy cały alternator do regeneracji? Słabo. Alternator oddaj do specjalisty. Może być regulator, mogą być szczotki. Trzeba zajrzeć do środka i ocenić. Dla pewności sprawdź jeszcze wszystkie kable przy alternatorze czy gdzieś któryś nie jest luźny. Wtedy też ładowanie nie jest prawidłowe, choć wątpie żeby to było to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Słabo.Alternator oddaj do specjalisty. Może być regulator, mogą być szczotki. Trzeba zajrzeć do środka i ocenić. Dla pewności sprawdź jeszcze wszystkie kable przy alternatorze czy gdzieś któryś nie jest luźny. Wtedy też ładowanie nie jest prawidłowe, choć wątpie żeby to było to. Ok w tym tygodniu poszukam kogoś kto się tym w pobliżu zajmuje i oddam Dzięki za waszą pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał8989 Opublikowano 19 Czerwca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca Witam mam taki mały problem moje E46 318i nie odpala z kluczyka z popychu tak nie kręci rozrusznik. Akumulator nowy kable dobrze wszystkie są rozrusznik też kręci bo był wyciagany. Jeździła paliła normalnie. Zgasiłem a teraz cisza . Jest może jakiś przekaźnik odpowiedzialny za to że nie kreci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.