Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


nie odpala, ciemne zegary nagła awaria


stoker83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w nowym roku i wszystkiego najlepszego! Moje autko zrobiło mi taki prezent na nowy rok że ni z tad ni z owad poprostu przestało działac, wsiadam przekręcam kluczyk w każdej pozycji to samo, czarne zegary, centralny działa, radio można odpalić ale samo gaśnie po sekundzie, probowalem na kable bez efektów, żadna lampka na desce nic, nawet nie próbuje zakręcie. Przyznam że jestem trochę załamany jestem 550km poza domem a tu taka d...a, Prosze o pomoc może to jest coś co mogę sam posprawdzac, słyszałem o jakiejs wadliwej kostce w tylnym swietle, może coś z klemami, mam kilka dni, na poniedziałek mam umówiona lawetę do Wrocławia. Nic nie zapowiadało katastrofy miałem komunikat o tylnym prawym stopie mimo że działały wszystkie lampy, kręcił normalnie, żadnych ostrzeżeń co do aku, tylko po chwili na postoju z radiem w wakacje miałem informacje o baterii ale zakręcił wtedy. Proszę o sugestie, porady, jestem w Białymstoku może zna ktoś tu na miejscu kogoś godnego zaufania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki na oko są ok, i te w bagażniku i te za schowkiem, przy okazji zauważyłem za mam kupe wolnego miejsca za schowkiem tam pewnie jakieś wyposażenie miało być, napięcie przy aku 11,7V pod maską 11,69V w aucie działa całe oświetlenie domykanie klapy, centralny, el.lusterka, nie działają szyby, radio tylko przez 1s żadnej reakcji na zmianę pozycji kluczyka w stacyjce, jak zmierzyć napięcie w stacyjce?do czego przyłożyć kabelki bo na zewnątrz jest jeden metalowy pierścień z dziurką, niezły początek 2016:)

Edytowane przez stoker83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11,7 to za mało żeby auto wzbudzić niestety.

Coś Ci zjada prąd. Albo moduł zasilania padł /małe białe pudełko w kole zapasowym w styropianie/

Podepnij pod kogoś się kablami ale jakiś czas czekaj aż się naładuje trochę aku.

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wczoraj podpinałem kablami i nic kilka minut to trwalo, kompletnie nic, żadna lampka na zegarach nie zapaliła, przekręcanie kluczyka i w każdej pozycji czarno, dziwnie bo inne rzeczy działają tak jak pisalem wyżej, w normalnym aucie jak jest bateria na wykończeniu to cokolwiek tam zakręcie lampki delikatnie ale zaswieca a tu poprostu jakby do części auta prąd poprostu nie dochodził, niewiem moze w e60 tak to wygląda jak pada bateria, jeszcze tego nie przerabialem, ale dlaczego kable go nie obudzily. Dodam też że poprzedniego dnia miałem wrażenie że nawiew jakoś kiepsko działa, krecilem pokretlem bez większych rezultatów, tu gdzie jestem tej feralnej nocy temperatura spadła wyraźnie do -12 c niewiem czy to jakiś związek ma...

Edytowane przez stoker83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz do koła zapasowego jak pisałem może masz tam po prostu wodę i ci zamarzło.

A jak zalało ten power moduł to niestety nie odpalisz mimo szczerych chęci.

Daj znać czy coś było

Oli

Zajrzalem tam do styropianu oprócz klina pod kolo, lewarka, oczka nic niema, żadnej elektroniki auto z 2004 ale ogólnie sucho, może jest gdzieś w innym miejscu u mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie brak, oglądałem od spodu też, jutro poszukam jeszcze, on z tego co widziałem na takiej długiej wiazce był, może go wcześniej ktoś przełożył rozejrze się po schowkach i pod filcami i dam znać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra tak to jest jak się po ciemku przy -15 grzebie l, znalazłem ten MPM był w drugim styropianie pod wytloczka która było ciężko wyciągnąć, ale jakoś poszło, niczego tam niepokojącego nie zauważyłem zero wilgoci, wszystkie wtyczki na swoim miejscu. Ale co zauważyłem próbując kręcic kluczem że jakby w kierownicy brak prądu, ale przyciski działają, niewiem czy dobrze kombinuje ale wygląda mi że to jakaś awaria stacyjki, raz jak gmeralem kluczem coś jakby na zegarami mignęło na ułamek sekundy. Jak sprawdzić czy stacyjka ma prąd? Zastanawia mnie też czy to nie wina kluczyka ale wtedy by nie otwierał centralny czyż nie? Aha co jeszcze zaobserwowałem to że po maska jakieś dźwięki się wydobywają jakby silniczek, światła też działają, dociąganie klapy itd. Czy miał ktoś jakieś przygody że stacyjka jak to wyglądało?

Edytowane przez stoker83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ide spróbować, jakoś mogę ocenić jej stan jak się do niej dostanę? sorki za być może czasem nie mądre pytania ale nie mam zbyt dużego doświadczenia z elektryka/elektronika:bag:

jakiś czas temu po dłuższej trasie wyskakiwal mi przekreślony kluczyk ale komunikat zazwyczaj gasl gdy lekko poruszalem kluczem w stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem się po obudowe ale nie wiele mi to dalo, jak siedzialem w aucie i wsluchiwalem się w to co się dzieje po przekreceniu klucza to coś tam delikatnie bzyczy tak jak to zwykle przed odpaleniem i w radiu też chyba napęd płyt się odzywa, ale dalej kompletną cisza. Gdzieś wyczytalem że może być tak że przez spadek napięcia mogła tak elektronika zwariowac, czy restart w postaci odłączenia aku + naladowanie go prostownikiem cos by tu pomógł? Bo różnie piszą o przerwach w dostawie prądu w e60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem się po obudowe ale nie wiele mi to dalo, jak siedzialem w aucie i wsluchiwalem się w to co się dzieje po przekreceniu klucza to coś tam delikatnie bzyczy tak jak to zwykle przed odpaleniem i w radiu też chyba napęd płyt się odzywa, ale dalej kompletną cisza. Gdzieś wyczytalem że może być tak że przez spadek napięcia mogła tak elektronika zwariowac, czy restart w postaci odłączenia aku + naladowanie go prostownikiem cos by tu pomógł? Bo różnie piszą o przerwach w dostawie prądu w e60

Możesz śmiało aku wyjąć i naładować na zewnątrz auta. Jedynie stracisz średnie spalanie i stacje w radiu.

Naładuj dziada i zobacz czy ożyje.

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladowanie całą noc akumulator z 11,7 v wyszło 12,4v rozruch bez zmian, konsola martwa, jedynie radio działa i się nie wylacza jak przed tem, czy tam jest jakis system który odcina niektóre obwody jak ma za niskie napięcie? Poddaje się chyba że ktoś ma jakieś sugestie pytanie_bmw cały czas mam nadzieję że to akumulator ale zastanawia mnie ten brak reakcji konsoli oraz nieefektywne odpalanie na kable, dramat-laweta w drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten błąd z kluczykiem może dawać info że EWS padł ale tego bez kogoś z kompem nie sprawdzisz ani nie naprawisz niestety.

Na 100 w tamtym rejonie są magicy od BMW ale nie znam osobiście nikogo.

Jak byś miał kabel do BMW to zdalni może sprawdzić ci np Kamcio z forum.

Zadzwoń do niego może coś poradzi bo mógł tego tematu nie zobaczyć.

tel do niego to 725 141 299

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten błąd z kluczykiem może dawać info że EWS padł ale tego bez kogoś z kompem nie sprawdzisz ani nie naprawisz niestety.

Na 100 w tamtym rejonie są magicy od BMW ale nie znam osobiście nikogo.

Jak byś miał kabel do BMW to zdalni może sprawdzić ci np Kamcio z forum.

Zadzwoń do niego może coś poradzi bo mógł tego tematu nie zobaczyć.

tel do niego to 725 141 299

Oli

Dziękuje Ci bardzo za wskazówki, cos tam na miarę swoich sił powalczylem ale tak jak mówisz bez specjalisty nic nie wskóram, nie chce eksperymentować tutaj, mam w PZU holowanie i auto mają jakieś podstawic, jutro rano piątka będzie we Wrocławiu będziemy działać, jak będzie diagnoza to napewno dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Ci bardzo za wskazówki, cos tam na miarę swoich sił powalczylem ale tak jak mówisz bez specjalisty nic nie wskóram, nie chce eksperymentować tutaj, mam w PZU holowanie i auto mają jakieś podstawic, jutro rano piątka będzie we Wrocławiu będziemy działać, jak będzie diagnoza to napewno dam znać.

Dobre ubezpieczenie to podstawa :)

Ale i tak zadzwoń do Kamcia to może już w między czasie coś podpowie albo się umówicie na diagnozę

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po krótkiej przerwie, autko jest już na chodzie, dzięki Leo, okazało się że to była wina kostki w stacyjce(taką z magnesami) i kabla od niej, wyglądało to jakby tam ktoś kiedyś gmerał, jeden z pinow był naderwany i pewnie z tad problem. Na razie poza innymi problemami które miałem wcześniej jest ok, jedynie dzisiaj pojawił się komunikat z przekreslonym kluczykiem i informacja żebym nie gasil bo mogę nie zapalić( miewalem takie przypadku latem) ale zniknął po kilku sekundach i auto potem odpalilo normalnie, może to wina klucza bo mam jeden i na pewno będę chciał dorobić drugi dla spokoju ducha. Usterka dziwna, klopotliwa i dość mało spotykana, ale mam nadzieję że już nie powroci.

Olog22 miales rację wyżej z ta kostką ale w tej sytuacji nic bym nie zdziałał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...