Davbet Opublikowano 29 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Witam, od dłuższego czasu przymierzam się do zakupu BMW e46. Mam do dyspozycji ok 15-17 tys. Chciałbym się was zapytać czy jest to wystarczająca kwota do znalezienia dobrego egzemplarza. Interesuje mnie silnik benzynowy, ponieważ tygodniowo robię ok 160 km tylko. Jaki silnik byście doradzili i na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego samochodu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 29 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Szukaj R6 choćby najmniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davbet Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Czyli najlepiej jakiś 320i ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yab Opublikowano 29 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 wszystkie R6 benzynowe to bardzo zbliżone konstrukcje i różnią się głównie pojemnością skokową (i przez to mocą). Więcej różnic jest pomiędzy M52TU a M54 a M54B30 (330i/Ci), ale i tak wszelkie słabe i mocne punkty i koszty utrzymania benzynowych R6 są takie same niezależnie od wielkości silnika. Podsumowując - benzynowe R6 różnią się w zasadzie jedynie pojemnością silnika, mocą i spalaniem. Wszelkie wady i zalety są takie same. Bierz taki silnik na jaki cię stać :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 29 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Poszukaj coś z M52B25 na max wypasie, za ten budżet jeszcze coś zostanie lub coś zdrowego na 6-ciu garach. M52B25 odpowiedni do tej budy, a w razie W słupek kupisz za grosze. Pytanie do czego to ma być auto? Do wożenia rodziny czy do woskowania i trzymania pod kocem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 29 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Tak jak piszą wyzej. Z kazdego 6 garowego benzyniaka bedziesz zadowolony. Silniki o oznaczeniu M52 (320, 323, 328) sa starsze ale ciesza sie lepsza opinia. Silniki o oznaczeniu M54 (320 {2.2litry}, 325, 330) sa nowsze i potrafią brac olej, ale nie musza. Ale tez nie maja złej opinii. Jak nie kupisz sztrucla to bedziesz zadowolony z kazdego w.w. silnika. Wysłane z mojego LG-D410 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Nie polecam M52B20tub niby pancerny ale żre tyle co 2.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 30 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Jak ma być tanio i ekonomicznie bez fajerwerków to zapomnieliśmy napisac o silniku 1,9 w benzynie. Co prawda na czterech cylindrach, ale też bardzo dobra jednostka do przemieszczania się z punktu A do B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 30 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Jak ma być tanio i ekonomicznie bez fajerwerków to zapomnieliśmy napisac o silniku 1,9 w benzynie. Co prawda na czterech cylindrach, ale też bardzo dobra jednostka do przemieszczania się z punktu A do B. Jeśli piszesz o tym silniku 1.9 118km to tam czesto obracały sie panewki (podobno wada fabryczna), i usterka trudna do zdiagnozowania. No chyba, że stan silnika już jest agonalny. Po za tym mało palą. Z R4 to jest jeszcze 2.0l 143km na Valvetroniku. Też ładnie smiga bo kupel miał, ale kupił sztrucla bo potem zaczeły sie cyrki z silnikiem, głowicami itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiswidnica Opublikowano 1 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Jeśli piszesz o tym silniku 1.9 118km to tam czesto obracały sie panewki (podobno wada fabryczna), i usterka trudna do zdiagnozowania. No chyba, że stan silnika już jest agonalny. Po za tym mało palą.Z R4 to jest jeszcze 2.0l 143km na Valvetroniku. Też ładnie smiga bo kupel miał, ale kupił sztrucla bo potem zaczeły sie cyrki z silnikiem, głowicami itp. Mam m43b19tu i jedyne co mogę powiedzieć to ze odradzam ten silnik każdemu, pali tyle co 2.0 a dysponuje dużo mniejsza mocą, w tym tygodniu silnik mi zdechł i czeka mnie raczej wymiana, na dodatek najczęściej występujące rzeczy w nim to: -Branie oleju -Falujace obroty które są prawie niemożliwe do usunięcia - niedostatek mocy - w mieście potrafi spalić nawet 12l benzyny/gazu Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Zaesze powtarzam że jak bmw to tylko z silnikiem minimum sześcio cylindrowym Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jelonkowaty Opublikowano 2 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 też posiadam m43b19tu i co prawda też już po swapie bo panewki się ukręciły i również nie polecam tego silnika . co prawda uporałem się z falowaniem obrotów i oleju nie bierze ale proporcja spalania do mocy jest straszna , poruszając się po mieście (odcinek A do B i to max 10km) potrafi palić nawet 12 litrów co według mnie przy takiej pojemności jest nie do przyjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guess_who Opublikowano 2 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Skoro się wypowiadają właściciele m43tub19, to również wtrące swoje 3 grosze. Mam ten silnik, jeżdżę 3 rok i ... nie narzekam. Może trafiłem dobry egzemplarz, a może przebieg licznikowy 240 jest prawdziwy i panewki dopiero mi strzelą :mrgreen: w każdym razie jest to dość prosta konstrukcja, choć nieco problematyczna jeśli chodzi o ww. falowanie obrotów czy błędy mieszanki. U mnie z kolei na zimnym odzywają się popychacze - też popularny problem tego motoru, który występował już w e36. Stosunek mocy do spalania faktycznie mógłby być lepszy, ale znowu bez przesady. Bardzo dobry motor do zwyklego przemieszczania się z pkt A do B. 12l benzyny spali w mieście owszem, ale jak auto bedziesz pałował bez przerwy (może dlatego wam te panewki kręci? :mrgreen:) albo będziesz jeździl z walnietą lambdą. Normalna jazda po Wrocławiu to jest max 10l. Trasa 6,5-7 l przy normalnej jeździe. Zakładając gaz jeździsz za grosze dosłownie. Akurat ja LPG nie mam, a średnie spalanie PB waha mi się w okolicach 7,0 - 7,5 l - przy czym więcej robię trasy niż miasta (powiedzmy 70%-30%). Osobiście jeśli jeszcze raz miałbym kupić e46 to szukałbym pewnie jakiegoś R6, ale tylko ze względu na większą moc i kulturę pracy R6. A jeśli myślicie, że vanosy są niezniszczalne, a np. falowania obrotów nie występują w R6 i w ogóle są to silniki bezobsługowe, to się możecie bardzo zdziwić :lol: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.