MiNos Opublikowano 30 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Witam, czy może mi ktoś powiedzieć jak długo może stać auto bez odpalania? Borykam się z rozładowującym się aku, ale co dziwne nie ma reguły. Jakiś czas temu padł akumulator ze starości - kupiłem nowy (został zakodowany) taki jak fabryka każe, ze 2ms było dobrze aż w któryś dzień wsiadam a tu brak prądu. Podładowałem go prostownikiem (od przodu) i było dobrze ale znów jakiś czas. Okazało się że świecił się błąd klemy. Kupiłem nową, wymieniłem sam. Było dobrze przez 4 miesiące. Teraz zrobiło się chłodniej i nagle po około półtorej tygodnia stania odpalił ale... włączam wycieraczki a one działają w jakimś zwolnionym tępie, ekran idrive co chwile migał ale nic przejechałem jakieś 200m do stacji zatankowałem bo już pusto było, wsiadam odpalam i i **** nie ma prądu. Odpaliłem na kable - zaskoczył od strzała bez ładowania. Nie mam bladego pojęcia co się dzieje z autem. Jak długo auto może stać bez jeżdżenia? Wiem może to śmieszne ale z reguły odpalam 1-2 w tygodniu, robię trasę koło 50-70km. To chyba wystarczy by się bateria naładowała? W sumie to nie wiem czy winę za sytuację ponosi rzadka eksploatacją czy faktycznie coś nie gra w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Livin Opublikowano 30 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Z tego co mi się wydaje po uruchomieniu silnika auto nie korzysta z akumulatora tylko z alternatora. Jeśli Ci szybko pada akumulator to alternator może nie ładować go w pełni i jeśli po odpaleniu dalej jest problem z elektryką to nie akumulator. Pamiętam, że E60 ma problem z rozładowywaniem aku na postoju ale to by padał Ci po jednej nocy. Auto czuwając pobiera niewielkie napięcie i rozładowanie akumulatora trwa sporo dni. Jak dla mnie powinieneś sprawdzić ładowanie alternatora. Ale może wypowie się ktoś kto spotkał się z tym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 30 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 To nie wina aku na bank, moje auto bardzo rzadko jeździ, nie raz po dwa tygodnie stoi w garażu i nic, odpala od strzała Druga sprawa, miałem czas temu problem z prądem podczas zatrzymywania się na skrzyżowaniu itd, wyłaczało mi się radio, ekran i zapalały się kontrolki tak jakby właśnie brakowało prądu,okazało się że miałem luźną kleme,jednak aku się nie rozładował Myśle że coś Ci kradnie prąd, tylko dziwi mnie ze podczas jazdy ci się nie ładuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 30 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Klemy na bank dokręcone wiec to odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 30 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Nie do końca o to mi chodziło, dałem do zrozumienia że jednak prąd nie pobiera tylko z samego alternatora podczas jazdy ale także z aku i podczas jazdy możliwe że ci siorbie prąd tylko z aku i altek go nie doładowywuje bo padnięty :wink: teraz wiadomo o co mi chodzi:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lelu0 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Co prawda w e39, ale znajomy miał przypadek ze jakiś przekaźnik od klimy mu wp******** prąd i aku padalo momentalnie. Sprawdź sobie lądowanie w aucie. Może cos ci nie laczy na alternatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Nie do końca o to mi chodziło, dałem do zrozumienia że jednak prąd nie pobiera tylko z samego alternatora podczas jazdy ale także z aku i podczas jazdy możliwe że ci siorbie prąd tylko z aku i altek go nie doładowywuje bo padnięty :wink: teraz wiadomo o co mi chodzi:mrgreen: Teraz załapałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 1 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 pobór prądu dla zgaszonego auta to zazwyczaj 0,08 - 0,1 A - pomnóż to i podziel przez pojemność akumulatora i będziesz wiedział ile na sprawnym nowym aku będzie stało bez odpalania. P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Po pierwsze że nowy aku to nie znaczy że dobry, po drigie w tym aucie jest ibs który steruje pracą alternatora i moduł zasilania który zozprowadza napięcie na poszczególne moduły. Podmień aku i sprawdź power modul, doagnostyka komputerowa była? Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 IBS wymieniłem po wymianie aku bo zgłaszał błąd. Jakiś czas temu byłem na komputerze ale nie było to DIS czy INPA - tam nie było monitów o błędach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 1 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Grzesiek, ja mówię o pomiarze jak już auto się całkowicie wygasi czyli podpinasz aku przez amperomierz, zamykasz auto, czekasz z 20 min myślę i widzisz realny pobór - może jest złodziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Grzesiek, ja mówię o pomiarze jak już auto się całkowicie wygasi czyli podpinasz aku przez amperomierz, zamykasz auto, czekasz z 20 min myślę i widzisz realny pobór - może jest złodziej Dokładnie muszę iść tą ścieżką - może wina właśnie leży tu albo.. albo problem z alternatorem/ładowaniem. to muszę widzę zbadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Problematyczny okazuje się chyba regulator napięcia - w teście podczas jazdy a dokładnie przy hamowaniu napięcie skakało. Komputer wykazał błędy za wysokie/za niskie napięcie. Czy sam poradzę sobie z wymianą regulatora czy lepiej oddać auto do mechanika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Kolego wymiana regulatora napiecia to pikuś. Jest bardzo dobry dostęp, ja wymieniałem niedawno i zajęło mi to 20 min ale wszystko po drodze czyściłem plastikową obudowę alternatora np. W razie problemu służę pomocą. I regulator koszt 200zl Valeo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Czyli nie trzeba zdejmować alernatora? W którym sklepie kupiłeś regulator? Patrzyłem na 'czescidobmw.pl' tu wychodzi za 250zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Nie nietrzeba wyciągać alternatora. Na allegro kupywałem oryginał Valeo. Dopasowłem regulator według numeru na alternatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Aha i ważne na czas wymiany odepnij klema od akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (&@##^& oszaleje, zabrałem się za wymianę regulatora... 1. zimno 2. śnieg pada 3. nie mogę odkręcić śruby pewnie to plusowy przewód Czy aby zdjąć osłonę plastikową czeka mnie odkręcenie tej jednej śruby czy są jeszcze jakieś mniejsze trzymające obudowę? Jak na razie utknąłem w martwym punkcie. Prąd odpięty, wtyczka odpięta i zastała mnie noc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Tylko jedna śruba kabel plusowy i kostkę wypinasz a obudowę podwarzasz równo z każdej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 9 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Dobra poradziłem sobie jakoś Z podważaniem ciężko bo od dołu nie bardzo jak, ale poszło. Dziś od rana ładuje się aku mocno się wyładował po tym padzie. Czy weryfikacja poprawnego ładowania wystarczy np z poziomu krytego menu i śledzenie napięcia jakie wskazuje czy należy dla testu pojechać do elektryka by zbadał 'jakoś' konkretnie czy wszystko teraz gra? Nie bardzo kumam elektrykę ale jeżeli świrowało napięcie (to prąd ładowania również mógł być różny?) co powodowało w praktyce brak ładowania aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Sprawdzić możesz w ukrytym menu. Albo miernikiem ale różnica między menu a miernikiem to jakieś 14.8v w menu 14.6 miernik czyli znikome. Ładowanie powinno być max 14.6 coś koło tego a min 13.8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Rozładowanie aku to albo zbyt mały prąd ładowania z alternatora albo coś ci kradnie prąd na postoju. Może też być IBS. Pojeździj trochę na opcji ładowania w ukrytym menu zobacz jak się będzie zachowywał regulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Więc jest tak - aku lądował się prawie 24H (kupiłem prostownik Bosch C3), auto wystartowało - HURRA Nie było jednak wspomagania, świeciła się żółta kierownica, kręcenie lewo prawo nic nie dawało, ale wyskoczyłem na krótki test i po przejechaniu może 300 metrów powróciło, ostrzegawcza ikona kierownicy znikła - wszystko wróciło do normy. Zgasiłem auto, próbowałem wejść w ukryte menu ale w trakcie 'klikania' do numer 19 wyskoczyła ikona żółtego akumulatora i nie mogłem wejść w nie. Czy któryś układ mógł zakodować że aku był ostatnio ciągle rozładowany i uznać że czas wymienić baterię? Wymieniałem go chyba rok temu wraz z IBS bo też wyświetlał błędy w programie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 10 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Trzeba by zakodować nowy aku i zerknac co powoduje zapalenie się kontrolki Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Trzeba by zakodować nowy aku i zerknac co powoduje zapalenie się kontrolkiWysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka Kamcio wysłałem ci wiadomość na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.