Adi_BMWe36 Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Witam. Od niedawna posiadam bmw e39 528i M52. Po pierwszym podłączeniu auta pod inpę były błędy sondy 1 i 2 oraz czujnika wałka. Wymieniłem czujnik wałka oraz sondę i został bład sondy 2. Auto ma instalację gazową i mechanik powiedział że błąd moze być przez gaz właśnie... A teraz co dzieje się z autem: Po nocy jak odpalam autem to nieraz ciężko mu wejsc na obroty i chodzi jak by nie na wszystkie cylindry. Nieraz przy dojeżdżaniu do skrzyżowania potrafi zgasnąć, oraz przy dodaniu mocno gazu nieraz szarpnie. Wymieniłem różnież czujnik wału. Obydwa w/w czujniki ori VDO. Dołączam zdjęcia co pokazuje inpa. [ATTACH=CONFIG]37962[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37963[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37964[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37965[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37966[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 4 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 sondy pracują? zalewa na cylindrach 4,5 i 6 czyli tych które mierzy druga sonda, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza, może wtryski gazu podlewają, skasuj adaptacje i pojeździj na samej benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi_BMWe36 Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Ta właśnie 2 sonda niby po dodaniu gau reaguje ale ma bardzo duze skoki a nie "płynne" jak pierwsza. A jak skasować adaptację ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtec1987 Opublikowano 5 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Na innych forach piszą tak: "Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura - 1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus 2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie 3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2 4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU 5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-" 6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut 7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu ( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie 9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi_BMWe36 Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Robiłem już tak i powiem Ci że nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 5 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Błąd sondy oczywiście może być przez źle wyregulowany lpg ale raczej byłyby to dwie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtec1987 Opublikowano 5 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Robiłem już tak i powiem Ci że nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika Skoro po skasowaniu adaptacji jest nadal tak samo, możesz wyeliminować lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi_BMWe36 Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 (edytowane) Kurde.... w takim razie może sonda jest walnięta .... z tego co czytałem to druga sonda jest na kolektorze od strony podszybia a nie od przodu auta tak ? Edytowane 5 Listopada 2015 przez Adi_BMWe36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 7 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Ja mam w 2.5 przed liftem dwie sondy z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi_BMWe36 Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Ja mam w 2.5 przed liftem dwie sondy z przodu No wiem wiem, tylko mi chodzi o to na którym kolektorze jest druga sonda ?? na tym od podszybia czy od przodu auta. Może inaczej od której strony jest pierwszy cylinder ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 8 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 pierwszy cylinder jest zawsze od rozrządu, czyli od przodu auta, sonda bank 1 mierzy cylindry 1,2 i 3, a sonda bank 2 mierzy 4, 5 i 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi_BMWe36 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Więc wymieniłem sondę i nadal błąd cały czas wyskakuje. Co może być przyczyna jeszcze zbyt bogatej mieszanki na tych 3 cylindrach ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtec1987 Opublikowano 17 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Teraz skasuj adaptację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.