dj_drops Opublikowano 31 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Witam, mam problem z uruchomieniem DRL. Postępowałem wg różnych tutoriali na necie i za chiny ludowe nic nie działało - nie mogłem odczytać modułu LCM (błąd Coapi-2041 wrong ecu coding index). Po wstępnym googlaniu natrafiłem na pomysł że moduł LCM był zmieniany i VIN się nie zgadza. Okazało się to dobrym tropem, tylko że wygląda na to że zegary były zmienianie, ponieważ po zczytaniu NCS'em IKE pokazuje całkiem inny VIN. Pytanie czy da się to jakoś wyprostować ? Bo google też podpowiada różne rzeczy: 1. Zmienić VIN w LCM 2. Zmienić VIN w IKE (ponoć Pasoft 1.4 to umożliwia ale zdania są podzielone) Czy znalazła by się jakaś dobra dusza we Wrocławiu i pomogła mi to ogarnąć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 31 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Mogę spróbować, VIN w zegarach nie zawsze da się poprawić bez wlutowywania się w pamięć, ale zerknac można. DRL to kwestia 5min Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broder Opublikowano 31 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 laczac sie ncs , lacz sie z LCM a nie przez zegary, powinno pojsc. Kodowalem bez problemu rozne waczniki swiatel w swoim aucie z innymi vinami. PA Soft moze zmieniac vin (mam jak by co) ale w niektorych modulach, w zegarach praktycznie jest to niemozliwe, na 99% tylko zegary na stole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 31 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Jakby co to do zmiany VIN też powinienem mieć niedługo narzędzia, bo już dwa miesiące wracają z gwarancji Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 1 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 vin nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić drl, łączysz się np przez ews idalej wg instrukcji lecz przed kliknięciem na basic function robisz "read ecu" i odczyta ci właściwy CI, dalej podtępujesz wg instrukcji, tylko pamiętaj zeby przed przystąpieniem do kodowania ustawić w function job SG_CODIEREN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 1 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Robię tak: Mam pusty plik FSW_PSW.man 1. Odpalam NCS 2. Ładuję profil expert z zaznaczonymi odpowiednimi checkbox'ami 3. F1 -> F3 -> E39 -> EWS 4. F6 -> F4 -> LCM job_name = sg_codieren ustawia się z automatu (jak na obrazku) [ATTACH=CONFIG]37939[/ATTACH] 5. F4 (READ ECU) wywala błąd jak na obrazku, ciekawe dla mnie jest to że w get coded znika moduł LCM [ATTACH=CONFIG]37940[/ATTACH] i potym jeszcze błąd: error setting in ECU Albo robię wg. instrukcji: 1. Odpalam NCS 2. Ładuję profil expert z zaznaczonymi odpowiednimi checkbox'ami 3. F1 -> F3 -> E39 -> EWS 4. F6 -> F4 -> LCM 5. F5 -> coapiReadSgGetFswPsw (CBD name ustawia się na LCM.C20) [ATTACH=CONFIG]37941[/ATTACH] Normalnie ręce opadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broder Opublikowano 1 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 W punkcie nr 3. Zamiast ews wybieraj od razu LSZ , po co ews? to pomaga w przypadku gdyby vin sie nie zgadzal, ale to nie jest problemem tutaj. Przy odczytywaniu lcm wpisz CBD 18 i powinno pojsc, bo tu jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 1 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 (edytowane) Z tego co pamiętam w punkcie 3 mam do wyboru trzy rzeczy: EWS, IKE i KMB. W ogóle to tak poszalałem że musiałem się na kable dzisiaj odpalać Edytowane 1 Listopada 2015 przez dj_drops Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broder Opublikowano 2 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 A chociaż ogarnąłeś temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 w punkcie 3 wybierz ike lub kmb, pokombinuj i pójdzie. swoją drogą miałem pierwszy wypust e38 której w żaden sposób nie szło kodować, dopiero po wyjęciu modółów na stół i wrzuceniu na nowo vin i zcs się udało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 3 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 A chociaż ogarnąłeś temat? Oczywiście że nie Z Kamcio dzisiaj kombinowaliśmy i jedynie co się udało wyprostować to VIN w module LCM bo faktycznie był zmieniany. I teraz zamiast LCM4 mam LCM3 które nam się nie udało ugryźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 4 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Grzesku mam pytanie, bo wyskakuje błąd jak na zdjęciu i z tego co zrozumiałem LCM nie są kompatybilne wstecz? PAsoft koduje LCM ale NCS sobie nie radzi, to już drugi taki przypadek i nie mogę tego rozgryzc. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 I pytanie na szybko, czy LCM-4B Man.LWR (6 942 692) będzie śmigał normalnie z xenonami i da się auto poziomowanie zakodować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 6 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Grzesku mam pytanie, bo wyskakuje błąd jak na zdjęciu i z tego co zrozumiałem LCM nie są kompatybilne wstecz?PAsoft koduje LCM ale NCS sobie nie radzi, to już drugi taki przypadek i nie mogę tego rozgryzc. patrz PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Temat ogarnięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broder Opublikowano 23 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 to moze opiszesz od razu co bylo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 23 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 to moze opiszesz od razu co bylo ? Klucz ZCS nie pozwalał na kodowanie starszego modułu świateł, więc trzeba go było najperw dopasować, a później kodować :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj_drops Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 J.W. Zeko i ZCS byle moduł LCM się z indexem kodowania pokrywał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.