Dzesiu Opublikowano 20 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Cześć, ze względu na to,że szykuje mi się wymiana sprzęgła ( może i dkz ) chciałbym także usprawnić pracę lewarka zmiany biegów ( biegi czasami haczą oraz gdy jest zimno lewarek nie odbija z 5 biegu na środek). Jako, że skrzynia będzie ściągana jest to najlepszy moment. Które elementy są odpowiedzialne za płynne działanie lewarka? Auto to bmw e39 535i polift. Dziękuje za pomoc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 20 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Plastikowa tuleja od drążka zmiany biegów na pewno do wymiany. Jak jest duży luz to albo kupic cały wybierak z małym przebiegiem albo trzeba tulejować wodzik aby zniwelować luzy. Dodatkowo są jakieś zestawy naprawcze piatego biegu, ale tak daleko nie zaszedłem. Na zimnym silniku problemy z biegami mogą byc efektem braku oleju w skrzyni, lub nieodpowiednim środkiem smarnym, warto wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzesiu Opublikowano 20 Października 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Dziękuje za zainteresowanie, na pewno do wymiany pójdzie olej w skrzyni oraz koszyczek wybieraka, jest o tym problemie wiele tematów ale dotyczą albo e46 albo e36 o e39 niestety nie znalazłem. O jakiej tulei piszesz ponury? Taka? TULEJA LEWARKA DRĄŻKA BIEGÓW BMW E36 E46 E39 E38 (5700630673) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Dokopałem się do schematu: RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog Czy ktoś z Was wie, które części odpowiadają za luz na drążku? Edytowane 20 Października 2015 przez Dzesiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 21 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Tą tuleje którą wkleiłeś z allegro też dobrze jest wymienić, o niej zapomniałem. Co do niwelacji luzów, na wybieraku, czyli na elemencie nr 4 ze schematu dorabia sie tulejki z teflonu i nasadza na część która wchodzi w drązek zmiany biegów czyli nr1. Analogicznie od strony skrzyni, nasadza się tulejki w wybierak wchodzący w element nr7. Z czasem cały ten "badylek" wyrabia plastikowe tulejki w lewarku zmiany biegów i w tym dynksie w skrzyni. Oddajesz cały aparat zmiany biegów do tokarza i on dorabia tulejki, regeneruje luzy powstałe na lewarku. Mechanizm bardzo podobny jak w innych starych bmw i wymiana tylko plastikowego koszyczka i tej gumowej tulejki, przy poważnym luzie lewarka, poprawi jego pracę o 30% czyli dalej będzie latać jak Żyd po pustym sklepie. Zamiast dorabiania tulei z teflonu można się pokusić o zmiane elementów 7,4,1 na używane w lepszym stanie lub nowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzesiu Opublikowano 21 Października 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Bardzo mi pomogłeś, elementy oczywiście nowe - żadnej fuszery . Bmw im starsze tym lepsze:) Pozdrawiamhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.