Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Elementy do naprawy odpowiadające za płynne ruchy lewarka zmiany biegów.


Dzesiu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

ze względu na to,że szykuje mi się wymiana sprzęgła ( może i dkz ) chciałbym także usprawnić pracę lewarka zmiany biegów ( biegi czasami haczą oraz gdy jest zimno lewarek nie odbija z 5 biegu na środek). Jako, że skrzynia będzie ściągana jest to najlepszy moment. Które elementy są odpowiedzialne za płynne działanie lewarka? Auto to bmw e39 535i polift. Dziękuje za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastikowa tuleja od drążka zmiany biegów na pewno do wymiany. Jak jest duży luz to albo kupic cały wybierak z małym przebiegiem albo trzeba tulejować wodzik aby zniwelować luzy. Dodatkowo są jakieś zestawy naprawcze piatego biegu, ale tak daleko nie zaszedłem.

Na zimnym silniku problemy z biegami mogą byc efektem braku oleju w skrzyni, lub nieodpowiednim środkiem smarnym, warto wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zainteresowanie,

na pewno do wymiany pójdzie olej w skrzyni oraz koszyczek wybieraka, jest o tym problemie wiele tematów ale dotyczą albo e46 albo e36 o e39 niestety nie znalazłem. O jakiej tulei piszesz ponury?

Taka?

TULEJA LEWARKA DRĄŻKA BIEGÓW BMW E36 E46 E39 E38 (5700630673) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Dokopałem się do schematu:

RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog

Czy ktoś z Was wie, które części odpowiadają za luz na drążku?

Edytowane przez Dzesiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą tuleje którą wkleiłeś z allegro też dobrze jest wymienić, o niej zapomniałem.

Co do niwelacji luzów, na wybieraku, czyli na elemencie nr 4 ze schematu dorabia sie tulejki z teflonu i nasadza na część która wchodzi w drązek zmiany biegów czyli nr1. Analogicznie od strony skrzyni, nasadza się tulejki w wybierak wchodzący w element nr7.

Z czasem cały ten "badylek" wyrabia plastikowe tulejki w lewarku zmiany biegów i w tym dynksie w skrzyni. Oddajesz cały aparat zmiany biegów do tokarza i on dorabia tulejki, regeneruje luzy powstałe na lewarku.

Mechanizm bardzo podobny jak w innych starych bmw i wymiana tylko plastikowego koszyczka i tej gumowej tulejki, przy poważnym luzie lewarka, poprawi jego pracę o 30% czyli dalej będzie latać jak Żyd po pustym sklepie.

Zamiast dorabiania tulei z teflonu można się pokusić o zmiane elementów 7,4,1 na używane w lepszym stanie lub nowe.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...