Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E36] Nietypowy moduł przekźnik.


siwek4444

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem nowy na forum mój wozik to BMW 316i E36 1.6L 100KM 1991r sedan silnik M40. Szanowni forumowicze mam do Was ogromną prośbę proszę przejrzycie zdjęcia, mianowicie dotyczy sterownika-modułu wycieraczek w tym modelu. Chodzi mianowicie o pracę wycieraczek uciążliwą, nie ma nazwę to biegu cyklicznego-czyli co jakiś czas, nie ma cyklu jednorazowego przetarcia szyb.Czyli jest bieg wolny i szybki nie ma automatycznego powrotu wycieraczek, jeśli wyłączę to to pozostają do przykładu na środku szyby. Co wykonałem-1 rozebrałem schowek 2 zdjąłem ochronę nad pedałami 3 rozebrałem miejsce gdzie jest dźwignia maski 4 ile się dało tyle zdjąłem wygłuszenie podłogi gdzie idzie wiązka kabli-oczywiście wszystko od strony kierowcy. I tak są tam 2 niebieskie małe sprawne przekaźniki, 1 mały pomarańczowy, 1 większy niebieski(chyba odpowiada za zapłon..), noo i teraz setno ; czarny moduł wąski dłuższy o symbolu 3A0 927 181 co jest z zupełnie innego auta!. Chyba zbytecznie i pochopnie zakupiłem moduł WI-WA OW II, przejrzałem ogrom stron nie daje jakoś z tym rady. Moje pytania z podziękowaniem.

1-W schowku jest wolne gniazdo może ktoś się orientuje co tam za moduł ma przyjść? chyba nie potrzebnie tego nie dali

2-Moduł z innego auta o symbolu 3A0 927 181 czy to jest to gniazdo za które odpowiada całkowita praca wycieraczek? dając sygnał przekaźnikom niebieskim(przeczyściłem), jaki do tego modelu wozu powinien być prawidłowy?

3-Jaką spełnia funkcję ten pomarańczowy mały? i ten niebieski dłuższy który hmm wedle mnie jest od zapłonu(nie zaprzeczę że mylę)

Oczywiście przy moich sprawdzaniach poszedł bezpiecznik, ale zaskoczyło mnie jedno; mianowicie jak poszedł bezpiecznik od spryskiwaczy, czy to na biegu wolnym czy też na szybkim nie można było wyłączyć pracy wycieraczek. Koledzy co o tym wszystkim sądzicie?, jeśli jest ktoś z okolic Śląska i ma na sprzedaż nazwę to moduł prawidłowy to proszę o kontakt. Jeśli cokolwiek zdublowałem na forum przepraszam. Za wszystkie podpowiedzi serdecznie dziękuję.

1_Medium.th.jpg 2_Medium.th.jpg 3_Medium.th.jpg 4_Medium.th.jpg 5_Medium.th.jpg 6_Medium.th.jpg 7_Medium.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Za parkowanie wycieraczek na dole szyby odpowiada silnik wycieraczek a w nim jeden styk na wtyczce.

W silniku i przekładni jest styk zrobiony z blaszek przy pełnym obiegu rozwiera i daje jednocześnie informacje do modułu o tym ze wycieraczki przeszły obieg i są w punkcie parkowania na dole szyby.

Jak ten styk jest popsuty ,wycieraczki nie parkują i zatrzymują się od wyłącznika.

Sprawdź połączenie silnika wycieraczek lub wymień cały mechanizm.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Za parkowanie wycieraczek na dole szyby odpowiada silnik wycieraczek a w nim jeden styk na wtyczce.

W silniku i przekładni jest styk zrobiony z blaszek przy pełnym obiegu rozwiera i daje jednocześnie informacje do modułu o tym ze wycieraczki przeszły obieg i są w punkcie parkowania na dole szyby.

Jak ten styk jest popsuty ,wycieraczki nie parkują i zatrzymują się od wyłącznika.

Sprawdź połączenie silnika wycieraczek lub wymień cały mechanizm.

_______________________________________________

Witam. Dzięki kolego serdecznie za podpowiedź. Tylko wedle mnie i po twoim poście parkowanie wycieraczek mam w 99% sprawne. Dlaczego tak myślę:wink:. Chodziłem w swojej miejscowości po większości szrotach i gość mi dał kubełek modułów-przekaźników z różnych aut. Oczywiście do BMW było ich bardzo mało, ale z innej marki jak włożyłem moduł to wyłączając manetkę wycieraczki idealnie zaparkowały na swoim miejscu. Problem z tym podmienionym modułem był oczywiście nie do przyjęcia bo wycieraczki chodziły tylko na najszybszym biegu i wywalało bezpiecznik ze spryskiwaczy, mimo to moduł kupiłem i próbowałem coś nie co pokombinować- NIC nie dało rady. Bez modułu prawidłowego nic nie zrobię. Nawet w książce sam naprawiam nie ma symbolu tylko schemat wycieraczek wraz z modułem wisch wasch steuergerät. Wiesz może jak można sprawdzić jaki ma być prawidłowy numer modułu??. Wedle mnie moduł przezemnie poszukiwany to ten co na zdjęciu. Może ktoś z Was przerabiał z innej marki moduł żeby pasował i już nie mam wymagań cykliczne, tylko wolne/szybkie i prawidłowe parkowanie po wyłączeniu.

wisch_wasch_steuergerat_61_35-1387_963.jpg1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Jeśli ktokolwiek z kolegów ma na sprzedaż przekaźnik/moduł wycieraczek o którym jest sporo w temacie

wisch wasch steuergerät 61 35-1387 963. Proszę o kontakt

KONTAKT GG 6828560

Proszę pisać nawet jak nie widoczny

Poniżej foto

wisch_wasch_steuergerat_61_35-1387_963.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...