Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


330d e46 brak komunikacji z Ecu


s3bo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Walczę juz dłuższy czas z problemem ale ręce mi już opadają wiec postanowiłem poprosić Was o pomoc.

Auto jak w tytule e46 330d 2002r, tylko złącze OBD2. Odpala, jeździ, równo pracuje. Jakiś czas temu straciłem całkowicie komunikację zarówno z ECU jak i pozostałymi modułami. Napięcie na pinach 7 i 8 w obd wynosiło około 0.4V (na zapłonie). Poszukałem trochę i znalazłem informacje o czujniku kąta skrętu, który to potrafi zakłócić komunikację. I bingo wróciła komunikacja z tym że tylko na pinie 8 (napięcie wynosi teraz 8V). Pin 7 czyli połączenie ze sterownikiem silnika nadal nie działa - napięcie na zapłonie wynosi 0.36V.

I tu mam kilka pytań:

- co może być przyczyną braku komunikacji ze sterownikiem silnika?

- chciałbym podpiąć ecu na "stole" aby sprawdzić czy bez podpiętych modułów jest komunikacja z samym sterownikiem. Jak należałoby zasilić ecu, które piny?

- obecnie mam na pinie 8 napięcie 8V zarówno bez zapłonu jak i po włączeniu zapłonu. Czy nie powinno być 0V gdy zapłon nie jest załączony? Co to może oznaczać: zwarcie, źle działający przekaźnik etc?

- dziwna rzecz jest też z czujnikiem kąta skrętu, mianowicie jeśli go podepnę tracę komunikację na pinie 8 ale DSC działa poprawnie i go nie dezaktywuje, jeśli ten czujnik jest walnięty to powinien chyba odrazu zgłosić błąd i rozłączyć DSC prawda?

Jeśli chodzi o jakieś usterki to mam uszkodzony elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej, nie działa klima, po podpięciu pod kompa wywalił błąd czujnika poziomowania xenonów przedni. Do auta nie było montowane nic niefabrycznego ( radio, alarm etc.)

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam

s3bo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak próbowałem u mojego znajomego mechanika i jego sprzęt tez nie może się połączyć z ecu - nie widzi sterownika. Z pozostałymi modułami łączy się bez problemu.

Zastanawia mnie to napięcie na 8 pinie, dlaczego jest mimo że nie ma zapłonu. Z tego co wyczytałem to na pinie 7 i 8 bez zapłonu powinno być 0V. Pin 8 idzie do złącza X183, dziś postaram się dostać do niego i odłącze pokolei moduły.

A może znacie kogoś z Wrocka kto pomógłby mi ogarnąć ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo w takiej samej bmce próbowałem już wszystkiego, najlepsze jest to ze gdy założę ECU i ews z innej to pojawia się komunikacją z silnikiem ale reszta modułów lipa dalej nic. Nie pozostaje nic innego jak zmotac jakiś wykaz pozostałych modułów i ich umiejscowienie i po kolei odłączac. Jak masz dostęp do wds to można podpatrzec gdzie do których rzeczy idą kabelki od komunikacji są to chyba dwa żółte kabelki jeden z czarnym a drugi z brązowym paskiem skręcone razem lecą po całym aucie wystarczy ze się gdzie przetarly lub zasniedzialy i będzie taki cyrk. Takie informacje nazbieralem i czekam na kilka wolnych dni żeby nad tym posiedzieć, auto nie jest moje tylko kolegi i przyznał się jego brat ostatnio ze rozlalo mu się dwa litry wody w nogach pasażera. ja zacznę tam szukać dam znać o efektach. Jeśli coś pomieszalem to proszę poprawić a nie wywijać mózgiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie! Przepraszam że tak długo nie było odpowiedzi ale cierpię na ciągły brak czasu, rodzina, dzieci, praca i tak w kółko. Ale do rzeczy. Mam w końcu chwile więc postanowiłem zrobić coś w temacie. Wczoraj podłączyłem się pezpośrednio pod 32 pin w ecu, który idzie bezpośrednio do obd2 i niestety to samo napięcie 0.4V. Więc przetarty przewód wykluczam.

Grzesiek, zastanawiam się czy mogę zrobić tak, do ecu wchodzi 5 wtyczek (9pin - zasilanie, 24 pin, 52pin, 40pin - na 32pinie idzie komunikacja obd2, i ostatni wtyk 9 pin), chciałbym wypiąć wszystkie wtyki z wyjątkiem 1go 9 pin z zasilaniem i wtedy sprawdzić komunikację z ecu. Jeśli nadal nie będzie to by znaczyło, że coś jest z ecu, jeśli natomiast było by ok to chciałbym po kolei podłączyć wtyki i sprawdzić kiedy komunikacja zniknie, w ten sposób zawęził bym obszar poszukiwań. Co ty o tym myślisz? Czy w ten sposób czegoś nie rozkoduje? I jeszcze jedno do komunikacji jest potrzebny zapłon, czy jeśli zostawię tylko ten pierwszy wtyk 9 pin z zasilaniem to wystraszył aby skomunikować się z ecu?

Niechciałbym nic namotać wiec proszę i z góry dziękuję za pomoc.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Hej wszystkim, nadal walczę z brakiem komunikacji z ecu w związku z czym mam kilka pytań, może ktoś pomoże.

- chciałbym sprawdzić zasilanie na ecu, czy mogę bez obaw odłączyć 9-pinowy wtyk zasilający od ecu i zmierzyć napięcie? Zasilanie jest po zapłonie, czy odłączając ecu z zasilania i przekręcając zapłon niczego nie rozkoduje?

- INPA i DIS zrywają mi połączenie po odpaleniu silnika, co może być przyczyną, co sprawdzić, od czego zacząć?

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

P.S.

Jeśli ktoś miałby jakieś pomysły do pozostałych problemów i pytań z tego wątku, będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nożesz spokojnie wypiąć kostke, nic sie nie stanie. Podłącz interfejs bezpośrednio pod sterownik silnika (odłanczając go od złącza obd) i zobacz co wtedy będzie sie działo

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Grzesiek, dziś sprawdzę zasilanie ecu. Co do bezpośredniego podłączenia pod sterownik, jak mogę to bezpiecznie zrobić? Czy można wypiąć wszystkie wtyki od ecu, pozostawić tylko zasilanie i wtedy próbować się połączyć? Dodam, że sprawdziłem napięcie bezpośrednio na pinie 32 w ecu (jest on połączony bezpośrednio z pinem 7 w obd) i podobnie jak w gnieździe obd napięcie wynosi zaledwie 0.35V .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odetnij kabelek z pinu 32 i podłącz bezpośrednio pod interfejs, oczywiście dodatkowo do interfejsu +12v oraz mase, wtedy wyeliminujesz możliwość zakłuceń z innych sterowników, jak nie ruszy to sterownik uwalony

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tego się obawiałem. Ostatnio właśnie przeciąłem ten kabel, co prawda nie podłączyłem pod fejsa tylko zmierzyłem napięcie i jest takie jak na pinie 7 w obd czyli 0.35V.

Tylko nie rozumiem dlaczego odcięcie tego kabelka miałoby wykluczyć zakłucenia innych sterowników skoro na tym przewodzie nie ma po drodze innych sterowników tylko samo ecu. Pin 7 z obd jest połączony z pinem 32 bezpośrednio ( jeden przewód). Pozostałe sterowniki komunikują się przez pin 8 i tu komunikację mam ale dopiero jak odepnę czujnik konta skrętu, jak jest podłączony to na pinie 8 tez nie ma komunikacji.

No chyba że mam odłączyć wszystkie wtyki z ecu i pozostawić tylko zasilanie i wtedy próbować się połączyć? Co o tym myślisz.

Sorry że tak truje ale w sobotę wyjeżdżam z dziećmi i żoną na wakacje i chciałbym to ogarnąć, na wypadek gdyby coś się przytrafiło, bo na obecną chwilę to nic nie można zdiagnozować.

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak jak myślisz, w obd na pinie 7 masz silnik, abs i chyba skrzynie o ile sie nie myle, a pozostałe moduły na pinie 8. Aleeee w interfejsie piny 7 i 8 są zmostkowane! Co łączy wszystko w jedno, dlatego zrób tak jak pisze

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek na wstępie chciałbym Tobie serdecznie podziękować za pomoc i sorry że tak długo się nie oddzywałem ale jednak przed wyjazdem nie zdążyłem nic przy aucie porobić. Ze względu na pogodę barową a nie plażową mam troszkę czasu wiec posprawdzałem co radziłeś i tak jak niestety przypuszczałem podłączając bezpośrednio do ecu również nie ma komunikacji.  Aleeee dzięki twoim radą znalazłem coś co może być przyczyną,  mianowicie zmierzyłem napięcie na zasilaniu ecu (wtyk x2411 pin 1 i 8) i okazuje się że zamiast 12v jest 2.56V. No więc WDS i szukam. Okazuje się że zasilanie tych pinów idzie z bezpiecznika F1 (30A) natomiast jeśli dobrze przeanalizowałem diagram zasilanie na ten bezpiecznik idzie po zapłonie z przekaźnika ecu. No więc zmierzyłem napięcie i przekaźnik po zapłonie daje 12.2V, na bezpieczniku F1 również napięcie wynosi 12.2v . Jak dla mnie wynika że przerwa jest gdzieś między bezpiecznikiem F1 a wtykiem x2411. Z diagramu nie znalazłem nic co by było po drodze z wyjątkiem elementu x2050, jest to pokrywa zasłaniająca ecu . No i tu mam mały problem.  Przewody od wtyku x2411 idą z obudowy ecu w takim peszlu koło silnika, którego wolałbym nie rozcinać. Czy musze rozebrać całą tą obudowę w której znajduje się ecu i przekaźniki? Czy jest jakiś łatwiejszy sposób na pociągnięcie tego plusa?

Popraw mnie jeśli gdziekolwiek się mylę. 

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i wielki klops, wracam do punktu wyjścia. Otóż sprawdziłem dokładnie zasilanie ecu i dziwna sprawa. Tak jak pisałem wcześniej zmierzyłem napięcie na wtyczce zasilającej z ecu, tzn wyciągnąłem ją z gniazda i zmierzyłem, wynik to 2,56V. Pisałem również że zmierzyłem napięcie na przekaźniku i bezpieczniku F1 ( 30A ) i tam napięcie wynosiło 12V. I tu niestety wkradł się błąd,  napięcie na przekaźniku i bezpieczniku wynosi 12v ale tylko wtedy gdy wtyczka zasilająca ecu jest podłączona, gdy wyciągnę ta wtyczkę to wszędzie tzn na wtyczce (pin 1 i 8), na przekaźniku oraz na bezpieczniku F1 jest 2.56V,  gdy podłącze wtyczkę to na wymienionych elementach jest 12V wiec de facto z zasilaniem ecu jest wszystko ok . Dlaczego tak jest?  Sprawdziłem schemat i okazuje się że plus idzie na przekaźnik po zapłonie ale za to masa idzie z ecu i to właśnie z tej wtyczki którą odłączałem. Dziwi mnie tylko dlaczego pomimo odłączenia wtyczki pojawia się napięcie 2.56V, czy nie powinno być wtedy 0V.

BTW suma sumarum, naszukałem się i wróciłem do pkt wyjścia,  zasilanie jest a komunikacji z ecu nadal jak nie było tak nie ma. Dodatkowo wczoraj połączyły się z autem aby posprawdzać czy są jakieś błędy w pozostałych modułach i zonk nie mogę połączyć się z modułem xenonów. Poza tym tak jak wcześniej pisałem nadal po zapaleniu silnika zrywa komunikację z tymi pozostałymi modułami. 

Miałem wielką nadzieję że to nie będzie to ale wszystko wskazuje że diagnoza Grześka będzie prawdą i padł sterownik. Znalazłem wiele tematów zarówno na naszych rodzimych forach jak i na zagranicznych o braku komunikacji z ecu ale we wszystkich wypadkach były inne problemy np. auto nie odpalało, falowały obroty, silnik nie pracował tak jak powinien etc. Jeden z forumowiczów stwierdził również że dopóki nie wymienię czujnika kąta skrętu to nie będzie komunikacji z silnikiem.  Poczytałem dokumentacje i wynika z niej że niema możliwości aby odłączenie niesprawnego jednego z modułów CAN powodowało brak komunikacji tym bardziej z ecu. Zastanawia mnie jeszcze sprawa pinu 8 w obd2, mam 8,6V a powinno być 12v,  wiec może jest jeszcze coś co zakłuca komunikację i tym samym powoduje brak połączenia z silnikiem. 

Jak większość z nas nie lubię porażek ale chyba tym razem nie dam rady sam rozwiązać tego problemu. 

Jeśli ktoś miałby jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić,  zrobić to proszę o info. Liczę również na pomoc Grześka,  bo co tu dużo mówić, czapki z głów,  ma wiedzę. 

Jeśli nie macie pomysłu co robić dalej albo jesteście pewni że to uwalony sterownik to prosiłbym o namiar na kumatych ludzi z Wrocławia lub okolic, którzy są w stanie sprawdzić sterownik i w razie czego naprawić bądź zaadoptować nowy sprawny.

Grzesiek czy ty byłbyś w stanie i miałbyś chwile aby to zrobić? (Oczywiście odpłatnie)

Z góry wszystkim dziękuję za okazaną pomoc.

Pozdro

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...