Dymek71 Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Potrzebuję szybkiej opinii o silniku M52B20, jest jedna sztuka z takim motorem na sprzedaż, więc się koło niej kręcę, tylko potrzebuje dowiedzieć się czy to warty uwagi motor, przelatane ma 270k km. Czy jest awaryjny ? Na co zwracać przy nim uwagę przy oględzinach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 ogólnie to M50 zatem konstrukcja jak najbardziej udana i można powiedzieć trochę idioto odporna jeżeli chodzi dół silnika, no chyba że ktoś bez oleju jeździł sprawdzaj jak każdy inny silnik benzynowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 ogólnie to M50 zatem konstrukcja jak najbardziej udana i można powiedzieć trochę idioto odporna jeżeli chodzi dół silnika, no chyba że ktoś bez oleju jeździł sprawdzaj jak każdy inny silnik benzynowy. On pyta o m52, a nie m50 Ja mam taki silnik w swojej e39, zaraz po zakupie założenie LPG. W tej chwili ponad 230tys przebiegu. Silnik do miasta idealny, ale na trasy mega słaby, wyprzedzać to trzeba się z dwa razy zastanowić, a i bez redukcji do 4 tys obrotów się nie obejdzie, bo dopiero wtedy zaczyna się coś dziać spalanie? Hm pali tyle co 3.0 m54. W mieście ok 13-14 Pb i litr więcej LPG. W trasie najlepszy wynik to troszkę ponad 9 litrów LPG przy prędkościach 80-100km/h. Hm na co zwrócić uwagę.. To czy vanos nie jest do roboty, bo już koszta. No i czy popychacze hydrauliczne nie są do wymiana (stuki w okolicach głowicy od strony kolektorów wydechowych). Zawsze można próbować uporać się z tym dobrym olejem, ale jeśli to nie pomoże to koszt 24 "szklanek" to ponad 700zl i do tego dochodzi robocizna. Ale na to należy zwracać uwagę przy każdym m52 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymek71 Opublikowano 3 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) Właśnie podobne opinie słyszałem o idiotoodporności z tym, że też kilka negatywnych co do systemu zmiennych faz czyli vanos, ale gdy pytałem o konkrety i podparcie faktami, słyszałem "a bo tak każdy mówi" albo " bo tak wiem" więc wkładam je między bajki Co do mocy, do kręcenia jestem przyzwyczajony, edek lata dopiero od 4k do 8k więc nic nowego, a co do spalania wiem, że na pewno będzie więcej niż 1.6 hondy Nie kupie 2 litrowej jednostki 6 cylindrowej i nie będę płakał, że pali 3 litry więcej niż honda, liczę się z tym świadomie A na nic mocniejszego sobie na tę chwilę nie pozwolę, bo nigdy nie jeździłem rwd. Edytowane 3 Września 2015 przez Dymek71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) Właśnie podobne opinie słyszałem o idiotoodporności z tym, że też kilka negatywnych co do systemu zmiennych faz czyli vanos, ale gdy pytałem o konkrety i podparcie faktami, słyszałem "a bo tak każdy mówi" albo " bo tak wiem" więc wkładam je między bajki Vanos robiłem i szklanki tez. Jak raz zrobisz to masz spokój na kolejne 200ty jak i lepiej PS to w końcu o jaki Ty pytasz silnik? Bo najpierw pytasz o m52, a teraz piszesz o m50? Idiotoodporny jest m50 bo jest na zeliwnym bloku, a m52b20 na aluminiowym i bardzo łatwo go uszkodzić Tak tylko ten kręcisz i się dzieje tyle co nic. Bo do 4 tys on w ogóle nie jedzie Edytowane 3 Września 2015 przez michal_f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymek71 Opublikowano 3 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Vanos robiłem i szklanki tez. Jak raz zrobisz to masz spokój na kolejne 200ty jak i lepiej PS to w końcu o jaki Ty pytasz silnik? Bo najpierw pytasz o m52, a teraz piszesz o m50? Tak tylko ten kręcisz i się dzieje tyle co nic. Bo do 4 tys on w ogóle nie jedzie E36, pojedynczy Vanos, 97 rok. czyli już zgłupiałem. nie m52 ? Wiem też, że nie zrobi mi setki w niecałe 7 sekund jak edek, ale nie o to mi już chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 E36, pojedynczy Vanos, 97 rok. czyli już zgłupiałem. nie m52 ?Wiem też, że nie zrobi mi setki w niecałe 7 sekund jak edek, ale nie o to mi już chodzi Zapytałes o m52b20 to na taki Ci odpowiedziałem. Nie wiem czemu kolega efendi napisał o m50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
knysha Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Tak tylko ten kręcisz i się dzieje tyle co nic. Bo do 4 tys on w ogóle nie jedzie Zgodzę się, nie ma szaleństwa w tym zakresie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymek71 Opublikowano 4 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Jeszcze jedno pytanie.... gdzie jest oznaczenie kodowe nabite na silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 9 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 (edytowane) Skoro to rok 97 to będzie M52b20. Oznaczenie masz na bloku silnika więc tak sobie raczej nie zerkniesz jeśli chodzi o pojemność. Co do wyglądu silnika to tak wygląda M50 M50[ATTACH=CONFIG]36972[/ATTACH] M52[ATTACH=CONFIG]36973[/ATTACH] Miałem wcześniej taki silnik i powiem że spalanie jest takie jak w 2.8:wink: I zdrowe M52b20 wcale nie jest takie wolne tamtym silnikiem nie jednego cwaniaczka objechałem tak jak i kilka 2.0 też BMW... Wszystko zależy od stanu jednostki. Moja się posypała przez moją głupotę bo zalałem nie takim olejem jak trzeba.Ale latał jak wariat do samego swapa. Jeśli chcesz 2.0 to polecam zawsze to lepiej jak 4 cyl, ale jak brać 6cyl to lepiej od 2.5 do góry bo po jakimś czasie 2.0 ci się znudzi. Edytowane 9 Września 2015 przez sebo293 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 9 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 ja jezdze M52 170km z podwujnym vanosie i na poczatku było wielkie łał z mocy. Przesiadłem sie z e36 1.6 w lpg, wieć przepaśc w przyspieszaniu. Nie jezdziłem 150 konnym M52, ale z mojego jestem zadowolony pomimo, iż juz jest wolny. Teraz brałbym 2.8 lub 3.0 w M54. Mam przejechane 291 tys. km. Zalewany Valvolinem 5W40. Zrobiłem 11 tys km. I nie ubyło mi nic oleju (wczoraj byla wymiana oleju). Byłem pewnien, że coś wezmie. Jak trafisz na nie zajechany silnik i go nie zajedziesz katowaniem, jazda bez oleju itp. to bedziesz zadowolony z autka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymek71 Opublikowano 10 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Podziękowania dla wszystkich za odpowiedzi, od wczoraj mam m52b20, wieczorem założę temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieldeni20 Opublikowano 18 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 No i nie ma tematu .. ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymek71 Opublikowano 18 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 No i nie ma tematu .. ;( Jak nie ma? http://www.maxbimmer.pl/f29/%5Bdymek71%5D-e36-mpak-29483/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.