kamilsyga19 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Czy czujnik temp. zewnętrznej ten z zderzaku ma jakiś wpływ na spalanie? Moja E61 3.0D w automacie pali strasznie dużo. Wyjechałem za miasto zzerowałem kompa i przy prędkości do 100 km/h spalanie to minimum 11L. Oleje, filtry, kolektor wydechowy wymienione ale czujnika jeszcze nie zrobiłem - pokazuje na desce cały czas -40stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Jak by tak było to każdy odłączając czujnik temperatury dodawał by sobie mocy , zatankuj do pełna pojeździj i zatankuj to zobaczysz ile faktycznie pali bo to co na liczniku nie zawsze ma się do rzeczywistego spalania :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsyga19 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Nie koniecznie. Auto jadące na ssaniu nie jest przecież mocniejsze a pali więcej. Rozmawiałem z trzema znajomymi mechanikami. Jeden twierdzi, że nie ma to wpływu. Drugi i trzeci twierdzą, że ma na 100%. Jeden podał przykład może nie BMW a Forda C-Maxa z 2011 roku który przez to, że miał walnięty tylko i wyłącznie czujnik temp. zewnętrznej palił dużo więcej, miotało silnikiem, auto całkowicie zgłupiało bo komputer myślał, że auto jedzie cały czas na mrozie i podawało większą dawkę paliwa. Po wymianie czujnika problem jak ręką odjął. Jak jest w przypadku E60 nie wiem ale termostaty mam sprawne na bank bo sprawdzałem, auto dogrzewa się ładnie, filtry oleje wszystko porobione więc spalanie jest na 100 % za duże. Zamówiłem ten czujnik jak przyjdzie i podłącze i pojeżdżę dam znać czy spalanie spadło. Jak nie to zostanie chyba wtryski sprawdzać, może któryś leje ale to raczej mało prawdopodobne bo silnik bardzo ładnie pracuje i nie puszcza nawet małej chmury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Czujnik temperatury zewnętrznej nie ma nic wspólnego ze spalaniem i pracą silnika Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsyga19 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Czujnik temperatury zewnętrznej nie ma nic wspólnego ze spalaniem i pracą silnikaWysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka na spalanie nie ma a na wskazania sredniego spalania ? Bo moze pali normalnie tylko komputer pokazuje za duzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Też nie Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsyga19 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Też nieWysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka No to co to moze byc ? Termostaty sa ok. Przyjechal bym na diagnostyke do Ciebie i bym zaplacil ale mam kawał drogi do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Po pierwsze jak pisano wyżej sprawdź realne spalanie nie sugerując sie tym co pokazuje komputer. Mi pokazuje 5.9 a oczywiście pali więcej Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsyga19 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Sprawdzałem z pełnego tankowania wychodzi to samo. Zalałem do pełna zrobiłem 150 km wróciłem zalałem do pełna i obliczyłem wychodzi podobnie. Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy. Auto przyjechało z Niemiec z uszkodzonym kolektorem wydechowym który niesamowicie był dziurawy i okopcił cały silnik. Może dpf się przez to zapchał i chce go teraz cały czas dopalać i przez to pali więcej ? Kontrolka mi się nie świeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hary33 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 jak dpf sie zatka to auto niema mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olog22 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Jak ma zapchany DPF to dodaje dawkę paliwa aby zacząć wypalanie. Sprawdź dwie rzeczy: Czy nie masz za dużo oleju /rozrzedzony przez paliwo/ I ja bym zaczął od podpięcia pod kompa i sprawdził korekcje bo jak mi lały wtryski to miałem min 1,5 litra więcej spalane. PS: czujnik wymień bo to nie jest jakiś koszt straszny i tyle Oli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsyga19 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Jak ma zapchany DPF to dodaje dawkę paliwa aby zacząć wypalanie.Sprawdź dwie rzeczy: Czy nie masz za dużo oleju /rozrzedzony przez paliwo/ I ja bym zaczął od podpięcia pod kompa i sprawdził korekcje bo jak mi lały wtryski to miałem min 1,5 litra więcej spalane. PS: czujnik wymień bo to nie jest jakiś koszt straszny i tyle Oli Kupiłem inpe. Jak sprawdzić wtryski? Jakie powinny mieć wartości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olog22 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Kupiłem inpe. Jak sprawdzić wtryski? Jakie powinny mieć wartości? Wejdź w korekty wtryskiwaczy i jak będziesz miał w plusie poniżej +2 albo w minusie to jest gites ale jak już powyżej +2 będą to masz je do roboty niestety i to też może powodować większy apetyt auta:) Jak coś wal na PW to możemy się zdzwonić i jak coś postaram się pomóc Oli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsyga19 Opublikowano 2 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Wejdź w korekty wtryskiwaczy i jak będziesz miał w plusie poniżej +2 albo w minusie to jest gites ale jak już powyżej +2 będą to masz je do roboty niestety i to też może powodować większy apetyt auta:)Jak coś wal na PW to możemy się zdzwonić i jak coś postaram się pomóc Oli INPA przyszła. W silniku jeden błąd - 4203 (błąd sterownika świec) Sprawdziłem wtryski - wszystkie w okolicach zera jeden max +0,5 więc kosa. Czujnik temperatury zmieniony. Dogrzewa się bardzo ładnie do 94 stopni więc termostaty okej. DPF zero błędów, przegoniłem auto porządnie na autostradzie tak na wszelki wypadek. Filtry wszystkie, oleje powymieniane. Nie mam pomysłu co może być dalej. Co jeszcze zdiagnozować? Auto przy normalnej jeździe między miastami (17 km) pali 11L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 A ile Ty byś chciał żeby paliło 530d odpalane na 15km i gaszone, i tak wkolo? Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsyga19 Opublikowano 3 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Na pewno nie tyle co pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efendi Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Na pewno nie tyle co pali. to zrób swap na 1,9 TDI. Nie rób z siebie ofiary... jeżeli wierzyłeś w to że kupując trzy litrowe e60 w touringu, która waży pewnie ~1600 kg i będzie Ci palić 7 litrów na 100km na krótkich przebiegach to gratuluje pomyślunku. Ten silnik to pewnie na 15 km na trasie to się nawet dobrze nie nagrzeje --> i chodzi mi tu o to że po zgaszeniu po 30min nie będzie już zimny. Znajomy ma E46 w 330xd i w mieście pali mu 13-14 na podobnym dystansie z pkt A do B. Pamiętaj że KM nie biorą się z niczego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsyga19 Opublikowano 3 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Nie jestem aż takim idiotą żeby sądzić że będzie palić tyle co 1.9 TDI. W życiu miałem mase aut w tym między innymi A6 C6 czy Touarega i kilka BMW. Na tej samej trasie (dojeżdżam od lat do tej samej pracy i nie jest to miasto tylko trasa) A6 3.0 TDI paliła mi 7,8, Touareg 8,5 a Passatem 2.0 TDI 170PS schodzilem spokojnie poniżej 6L gdzie na necie piszą, że nie ma takiej możliwości. Wiem co to ecodriving i wiem , że ta bmw pali na pewno za dużo. Ostatnio zrobiłem 100 km po autostadzia i spalanie takie same. Nie liczyłem , że będzie palił 7 litrów ale 11 to zdecydowanie za dużo. Ja na pełnym zbiorniku robię 650 km a znajomy w takim samym aucie około 1000 więc nie gadajcie bzdur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olog22 Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Powiem na moim przykładzie czyli 535d z 379km i 706Nm. Po mieście niestety liczę koło 13 litrów /ale nie mam lekkiej nogi, zresztą z tymi kuniami się nie da :dance:/ Ale na trasie przy normalnej jeździe do 120km/h spalanie 7,5 czy 7,3 to żaden wyczyn a raczej norma. Więc w 530d musi być mniej na 100%. Podjechał bym do Leo to by sprawdził całe auto może coś jeszcze mieć u ciebie wpływ na spalanie. Jeszcze dwie rzeczy chodzą mi po głowie jak czytam: 1. przepływka wali głupoty i masz bogatszą mieszankę /a przez DPFa nie widzisz tego z tyłu/ 2. auto ma jakiś wieśchip i podciągnięte dawki na paliwie i też może cobie pochlipiwać. Podskocz do Leo zobaczymy co jemu wyjdzie. Oli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hary33 Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Witam posiadam e61 530d 218 500Nm umnie spalanie miasto tak 9-11l a na trasie 7,9-8,5 DPF usunięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 A ile Ty byś chciał żeby paliło 530d odpalane na 15km i gaszone, i tak wkolo? no niestety tu jest racja, 3.0d + buda e60 + automat - ma prawo tyle spalić, elektronika w tym silniku jest bardzo mocno rozbudowana i każde nieprawidłowości w pracy silnika są rejestrowane przez komputer w postaci błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsyga19 Opublikowano 3 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Jutro od kuzyna pożyczam identyczną E61 jak moja i zrobię trochę km na takich samym dystansach i zobaczymy jakie spalanie będzie u niego. W sobotę jestem umówiony na zczytanie mapy ze sterownika i tuner zobaczy czy jest tam coś mieszane - mam nadzieje, że będzie i problem się rozwiąże od razu moda zrobię. Błędów nie pokazuje żadnych. Przepływka sprawdzona , egr to samo jest okej (mechanik kazał odłączyć przepływkę i rurkę do egr i pojeździć, błąd się pojawił ale według niego jak by była któraś z tych rzeczy była uszkodzona to po odłączeniu spalanie by spadło). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Jak padła przepływka to powinien pojawić się błąd.Jak dopiero pada to nie zawsze pokarze i spalanie może się zwiększyć.Jak odepniesz przepływkę to spalanie się nie zmniejszy a nawet wzrasta,bo komputer leje paliwo jedną mapą(w trybie awaryjnym).Przerabiałem temat w poprzednim BMW.Zmień tego mechanika od GOLFów:bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsyga19 Opublikowano 3 Września 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Gość nie jest mechanikiem od golfów, sam lata E60 ale w sedanie. Od lat tuninguje auta więc pojęcie ma, nie jedno auto mi już zrobił. EGR i przepływke można wyłączyć mapę więc chyba zrobię i będzie taniej niż kupować nową przepływkę i egr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 3 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 To czym się lata nie świadczy o doświadczeniu ani wiedzy.Nic nie wymieniaj(chyba że masz możliwość podmianki żeby sprawdzić)tylko niech ci posprawdza i w tedy zobaczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.