guess_who Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) Siema! Jakaś mądra głowa podejmie się analizy danych? :mrgreen: [video=youtube;qwP1XTAJWtI] Od razu zaznaczę, że ładowanie akumulatora na poziomie 13.2-13.6 V spowodowane jest podłączeniem do gniazda zapalniczki przetwornicy 12V -> 230V, do której podłączony z kolei był laptop. Co zaobserwowałem podczas jazdy: sondy sondy pracują (V) dobrze, zarówno ta przed katalizatorem i za. Co ciekawe przez cały czas grzałki pokazują 100%, obie. Wyjątek stanowi odpalenie auta, zimny silnik. Wtedy grzałki nie mają 100%. Po lekkim zagrzaniu (i wyłączeniu się pompy powietrza wtórnego) wskakują na 100% i tak już jest cały czas, co widać na załączonym filmie. Ponadto, współczynnik lambda oscyluje w granicach 1.0. Na spokojnym gazie, bez deptania odchyły są powiedzmy w granicach 0.95-1.05. Natomiast przy ostrzejszym przyspieszaniu potrafi to być nawet 1.25, czyli teoretycznie mieszanka uboga (za dużo powietrza). Przy dłuższym okresie przyspieszania współczynnik zbliża się do 1.0, pewnie dlatego, że po paru cyklach komp dostosowuje dawkę do pomiaru na sondzie przed katem. przepływomierz Na moje oko też jest dobrze. Przy przyspieszaniu pomiar potrafi wynieść ponad 300 jednostek (2:30 min filmu). Napięcie (LMM voltage) przy ostrym przyspieszaniu osiąga ponad 4 V (43:30 filmu). Nie wiem czy są to dobre wyniki, bo każdy posiadacz tego motoru ma inne parametry, a nikt nie wie jakie są właściwe przepustnica działa prawidłowo. Przy bucie w podłodze pomiar wynosi 100 jednostek, mniemam, że jest to % otwarcia przepustnicy. (15:59 min filmu) Co do błędu podczas dzisiejszej jazdy i pomiaru. Przed ruszeniem został wykasowany z pamięci. Po 18 min i sprawdzeniu kompa błąd już wisiał (18:24 min filmu), zapisał się w pamięci przy 840 obr. więc na biegu jałowym (prawdopodobnie zatrzymanie się na czerwonym na krzyżówce). Następnie przez całą trasę błąd nie wystąpił ani razu, dopiero po zatrzymaniu się na krzyżówce i na końcu pod garażem, odczytałem pamięć i błąd znowu wisiał przy ok. 850 obr. (niestety nie mam tego na filmie). Ewidentnie więc widać, że problem jest na niskich obrotach. Choć nie jest to regułą, ponieważ już nie raz i nie dwa kasowałem ten błąd, który zapisywany był przy obrotach rzędu 2000-3000. Wymieniłem już obie sondy na Bosch, przypływomierz nowy Bosch, filtr powietrza zmieniany 2x (Bosch, Mann obecnie), odma i przewód odmy nowy OEM, świece nowe NGK, dolot sprawdzany kilka razy, czyszczony, wymienione uszczelki kolektor-głowica i kolektor odma, gumy dolotu posprawdzane (brak uszkodzeń), przewody podciśnienia wymienione na nowe silikonowe 3mm, czyszczony krokowiec 2x Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez guess_who Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jelonkowaty Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 cześć, osobiście spotkałem się też z tym błędem u siebie . tyle ze na dodatek miałem błąd 141. próbowałem też różnych metod a pomogła mi wymiana uszczelki w przepustnicy ponieważ to nią najwidoczniej dostawało się lewe powietrze. nie podpinałem już później tego pod kompa bo check zniknął po ~250km(zrobiłem to w dni wyjazdu na wczasy) i do tej pory zrobiłem 1500km i checku nie widać . może spróbuj tego . to jest ta uszczelka : a tu masz tą uszczelkę, numer 10 : RealOEM.com - Katalog części zamiennych BMW oby pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guess_who Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 cześć, osobiście spotkałem się też z tym błędem u siebie . tyle ze na dodatek miałem błąd 141. próbowałem też różnych metod a pomogła mi wymiana uszczelki w przepustnicy ponieważ to nią najwidoczniej dostawało się lewe powietrze. nie podpinałem już później tego pod kompa bo check zniknął po ~250km(zrobiłem to w dni wyjazdu na wczasy) i do tej pory zrobiłem 1500km i checku nie widać . może spróbuj tego .to jest ta uszczelka : a tu masz tą uszczelkę, numer 10 : RealOEM.com - Katalog części zamiennych BMW oby pomogło dzięki za zainteresowanie tematem i podpowiedź wskazaną uszczelkę wymieniłem na nową przy zmianie przepustnicy z 1-linkowej na 2-linkową (do tempomatu). Czekam na kolejne pomysły Nie widzę chętnych, ani tu, ani na innym forum, a tylu specjalistów... Może jakoś inaczej pomiar zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.