Skopster Opublikowano 4 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Siema, Zaczęło walić gorącem, wiec wiadomo klima poszła w ruch Klimatyzacja chłodzi na tyle ze nie ma piekarnika w środku, jednak z własnej ciekawości chciałem sprawdzić jak maksymalnie jest w stanie chłodzić... I odnoszę wrażenie ze nie jest najlepiej (dla porównania testowałem max chłodzenie w 3-letniej toyocie, chciałem skonfrontować swój układ z jakimś innym nowym) Pomiar wykonałem najzwyklejszym termometrem rtęciowym przytykajcąc go do kratek nawiewu i ustawiając temperaturę na 16 stopni W mojej e46 rocznik 2000 temperatura wyniosła miedzy 10-11 stopnia, Natomiast w toyocie wykazało około 5 Zmartwiło mnie to trochę... Jaka powinna być prawidliwa temperatura powietrza z kratek? Czy ta temperatura jest w normie czy powinienem udać się do serwisu? (dodam ze klimatyzacja nabija a była w kwietniu i maszyna nie wykazała nieszczelności w układzie) Pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Warto by było skontrolować.Maszyna małych nieszczelności nie wykrywa.Miałem tak,że po kilku dniach uciekł cały gaz z układu.Po wizycie u bardziej kumatego i odnalezieniu gdzie puszcza,zrobieniu i ponownym nabiciu klima działa.O ile się nie mylę to jak dasz nawiew tylko na przód to powinno pokazywać właśnie coś koło 5celciusza. Ale zanim zejdzie w taki upał do 5 to trzeba pośmigać bo jak wiemy wszystko jest nagrzane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 4 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 U mnie też cos słabo klima chłodzi. Musze jechac ponad 2 tys obrotow zeby cos wiało zimnyn Są podejrzenia, ze to wina zaworka rozpręznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziko Opublikowano 4 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 U mnie w 530d ze środkowych kratek leci 8C, a w cieniasie 0,9 10C- mierzone termometrem z wyświetlaczem w czasie serwisu klimy. Układy są szczelne i działające w dwóch samochodach w 100% Jak żona wróci to u niej tez sprawdzę jaki chłód leci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tricz Opublikowano 6 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 U mnie z kratek potrafi lecieć od 3 stopni do max 6 przy sile nadmuchu na połowie. Rok temu też leciało mi 11-12 stopni z kratek i w duże upały klima nie dawała rady. Przyczyn było kilka. 1. Sprawdź wiatrak chłodnicy - u mnie chodził ale tylko na najwyższych "biegach". Powodem był uszkodzony moduł wiatraka. 2. Wymiana osuszacza klimatyzacji. Mało kto tak naprawdę to wymienia a powinno się raz na 2 lata. Jak jest przypchany od syfu to nie będzie czynnik tak dobrze pchany. 3. Czyszczenie parownika - ja przy okazji walki z grzybem postanowiłem wykręcić wentylator nawiewu i go wyczyścić pod ciśnieniem gorącą wodą. Parownik był przybrudzony a to również na pewno pogarszało wymianę ciepła. Od razu odpowiadam, że nic mi nie pozalewało, rurka od skroplin spokojnie nadążała. Wiadomo, że nie lałem ciągłym strumieniem. Tylko chwila czyszczenia i odczekać żeby woda zleciała. Jeśli chcesz sprawdzić/porównać ciśnienia i temperatury na kompie to mogę Ci podesłać screeny z Inpy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 6 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Co do punktu nr 2 to ludzie nie wymieniają osuszaczy. A czynność można zrobić przy nabijaniu klimy. Spuścić wszystko co zostało,wymienić i już. W e39 prosta sprawa wykręcamy lampę i potem mamy dostęp do osuszacza nowe o-ringi i nabijamy klimę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skopster Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Myślę, że będzie trzeba udać się na serwis klimatyzacji bo moim zdaniem to właśnie wina zapchanego osuszacza... Nie orinetujecie się może kosztować w sumie wymiana lub płukanie osuszacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tricz Opublikowano 6 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Sam osuszacz to koszt na necie około 50-80zł. Co do płukania to nie ma takiej możliwości. Tylko wymiana na nowy. W środku są takie kuleczki co wyciągają wilgoć. Jeśli ściągniesz korek zabezpieczający przed montażem i zostawisz tak na jeden dzień to osuszacz jest do wyrzucenia. Naciągnie wilgoć z otoczenia i straci swoją funkcję. Ja w swojej E46 wymieniałem w serwisie od klimy. Zmieniali go od strony przedniego prawego nadkola. Razem z całym serwisem zapłaciłem chyba 250zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 6 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Ogólnie temperatura minimalna przy włączonej klimie w E46 powinna oscylować koło 6*C , a sprawdzić szczelność możesz podjeżdżając do jakiegokolwiek serwisanta od klimy, nabij układ azotem który praktycznie nic nie kosztuje, podjedź na następny dzień i skontroluj ciśnienie, jak będzie takie samo jak przy nabiciu to wtedy wymieniaj osuszacz i nabijaj klimę, czynnika powinno wejść ok 750g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 6 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Zrób jak piszę kolega Bastras,bo mi właśnie dzięki nabiciu azotu znalazł gdzie uciekało z układu.A uciekało z pełnego do pustego ok tygodnia.Wiec ktoś kto sprawdza szczelność tylko maszyną nie znajdzie takiego powolnego spadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tricz Opublikowano 7 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Ja jeszcze się spotkałem z elektroniczną kontrolą szczelności. Nie lampą UV tylko takim elektronicznym nosem jak mają do gazu. Sprawdza Ci serwisant gdzie ucieka bez konieczności spuszczania i napełniania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skopster Opublikowano 19 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 No i h*j **** i kamieni kupa Chłodzić, chłodziło ,ale dzisiaj przywaliło gorącem że sie asfalt topi, a człowiek poci się jak świnia od samego stania, a tu klimatyzacja postanowiła strzelić focha zaczęła syczeć (mocno !:shock:) a z kratek leci powietrze MOOOŻE ciut chłodniejsze od temp. zewnętrznej. Teraz to już jestem na 99,9% pewien, że mam nieszczelny układ (aczkolwiek sprężarka łapie). Mam nadzieję, że chłodnica cała bo 4 stówy mnie nie swędzą ;/ Trzeba skoczyć i w końcu doprowadzić klimę do porządku :bag:, ale do września dla siebie będe miał czas tylko w niedziele ehhh robota..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 Ja jeszcze się spotkałem z elektroniczną kontrolą szczelności. Nie lampą UV tylko takim elektronicznym nosem jak mają do gazu. Sprawdza Ci serwisant gdzie ucieka bez konieczności spuszczania i napełniania. A co im da nos jak np. była mała nieszczelność i przez kilka dni wyleciało wszystko ? Już byłem u takich szpeców nabili na full bo maszyna pokazuje że szczelność ok a tu pupa...Przy małej dziurce jak leci powoli to nie wykryje.Jedynie UV azot nabić spray do szczelności i okiem bańki szukać... Chyba u mnie też trzeba wymienić osuszacz,bo przy prawie 40 celciuszy słabo chłodzi.Ponoć jak da się temp. 16 i nawiew na środkowe kratki to ma być 5stopni u mnie tak zimno nie jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skopster Opublikowano 22 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 Myślę, że Tricz może mieć rację z tym "elektronicznym nosem" sam osobiście trzymałem w ręce podobny do wykrywania bodajże metanu i reagował nawet na niewielkie ilości gazu. Tak więc sądzę, że i pewnie jakieś minimalne ucieczki czynnika można wykryć ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2015 Jak może wykryć małą nieszczelność np. taką której nie znajdzie się nawet z lampą UV ??? A gaz w kilka,kilkanaście dni ucieknie i ten nos nic nie wykryje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.