Krycha Opublikowano 28 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 witam jestem swiezakiem na forum od dzisiaj, wiec za niescislosci przepraszam posaidam bmw e39 touring 523i m52tu przelatane juz 410 tys km jestem po wiemianie prawie calego zawieszenia, wszystko orginaly, amortyzatory przod, amortyzatory tyl, gymy stabilizatora przod i tyl, laczniki przod i tyl wahacze tyl, tuleje na belce 4 szt. bylem na sciezce aby sprawdzic czy jeszcze cos sie nie urodzi,no i stwierdzili ze zawiecha juz sprawna 100 proc. od jakiegos czasu przy zmianie biegu ( jazda spokojna ) z 2 na 3 i z 3 na 4 (najczesciej) czuje deliaktne szarpniecie jakas sekunde po zmianie biegow, odczuwam to tak jakbym jechal automatem a nie mam automata i to jest zaraz po zmianei biegu a nie w trakcie.. nie jest tak za kazdym razem, tylko raz na jakis czas, co to moze byc? dodam ze sprzeglo raczej mam dobre sprawdzilem to w taki sposob ze na postoju zaciagnelem reczny i puszczalem sprzeglo powoli, auto gaslo wiec objaw prawidlowy bo chyba przy zajechanym sprzegle nie gaslo by, nie wiem mechanikiem nie jestem no i przy jezdzie na 5 biegu 50kmh jak dodaje gazu do konca auto naormalnie przyspiesza, wiec drugi powod po ktorym dwierdze ze sprzeglo odpada. co to moze byc i jakie koszta ewentualne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Ktos cos pomoze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 A jak tam dwumasa nie masz dziwnych dźwięków przy gaszeniu auta ?Zaraz jak tylko kluczyk przekręcisz otwórz drzwi i przysłuchaj się. Najlepiej poszukaj kumatego mechanika to znajdzie co to.Zawiecha jak opisałeś niewiele ma wspólnego z waleniem przy wbijaniu biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Sprawdzalem auto cichotko sie zachowuje nic nie stuka nie ma zadnym dziwnych dzwiekow, nawet jadac jak zmienialem biegi najdelikatniej jak sie da nic nie stuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 A mozesz polecic jakis warsztat co specjalizuje sie w bmw? Kogos kumatego ogarnietego i wporzadku wobec klienta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Ojjj sory georgii jednak cos slychac, wylaczylen calkowicie radii, nawiew itp. Wylaczylem silnik z otwartymi drzwiami i glowa nurkujaca na wysokosci podwozia :-D i gdy wylaczam silnik jest odglos hmmm cos jakby... Opusze to z czyn mi sie kojarzy, taka plastikowa kula z druga mniejsza w srodku i jakbym to potrzosl taki stuk czy gruchot nie glosny, brzmienie hakby wlasnie te kulki byly plastikowe, z dwa trzy uderzenia tak delikatne i koniec. Tak jakbys wziol jajko kinder niespodzianke nie odpakowana i ja potrzosal to cos takiego, sory za moje porownania ale chce oddac hakos ten glos w miare prosty sposob. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Czyli najprawdopodobniej masz dwumase do wymiany bo nic innego nie wyda takiego dzwięku przy gaszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Więc dwumasa się kończy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 A jak to jest, bo dopiero poznaje mechanike i duzo sam robie w aucie, za to boje sie sam wziasc ale tak z ciekawosci zapytam, jak mam do wymiany dwumase to i sprzeglo tez mam koncowke? Czy bez wzgledu czy jest nawet jeszcze git tez wymienic skoro i tak tam trzeba sie dostac? I pytanie to juz mam robic, czy narazie jeszcze jezdzic jakis czas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Najlepiej wymienić cały komplet dwumase,sprzęgło,docisk i łożysko.Ale jeśli mechanik stwierdzi,że tarcze i docisk masz zdrowe to wymień dwumase i łożysko oporowe tak dla spokoju.Najlepiej dogadaj się w sklepie,że jak będzie sprzęgło dobre to oddasz w stanie nie naruszonym oczywiście jeśli masz taki sklep...Bo nie każdy chce przyjmować jak już "sprzeda". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Georgii podejrzewam ze bd trzeba kpl zrobic bo autko ma 410 tys km :-) ciekawe ile wstanie jest jeszcze km zrobic. Moj mechanik powiedzial, ze silnik chodzi jak "pszczolka" i jest suchutki caly. A takie pytanie jeszcze jedno z ciekawosci, czy poza ks serwisowa moze gdzies po winie sprawdzic co w aucie bylo robione i kiedy? Czy w serwisie sie plati za takie cos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 I powiedz mi jala firma sprzegla itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Krycha nie pisz posta pod postem tylko użyj funkcji edytuj aby coś dopisać. A co do firmy to Luk najlepiej Sachs też będzie ok. Jeśli auto przejechało np na jednym komplecie dwumas i sprzęgło to musiało jeździć tylko dalekie trasy Ale raczej sprzęgło na bank było wymieniane. Polecam zmienić płyn hamulcowy bo sprzęgło pracuje też na nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Nie koniecznie musiało być wymieniane bo znam przypadek gdzie w E46 2.0d 136kM oryginalne sprzęgło i dwumasa ma przejechane 740tyś. km i nic się z nim nie dzieje. Ale auto lata tylko trasy Polska-Niemcy. W serwisie sprawdzisz co było robione i kosztuje to 50zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Oko dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 2 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Jeden kolega z maxbimmera miał do takich rzeczy dostęp więc również potwierdzam udać się do salonu i tam zapytać co ile i za ile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 3 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Padło mi sprzęgło,więc dla zasady wymieniłem cały komplet-sprzęgło plus dwumasa, założyłem Sachsa i jak waliło przed zmianą tak wali dalej więc ściema, że po wymianie dwumasy będzie cicho przy gaszeniu. Trzeba się do tego przyzwyczaić. Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze łożysko oporowe na wale, ono też potrafi nieźle nabroić:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 4 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 (edytowane) Zauwazylem tylko ze jak gasze silnik na wcisnietym sprzegle to jest cichutko, a czasami potrafi byc cicho nawet i bez wcisbietego sprzegla. I jak narazie nie jest to glosne jesli juz jest. I tez mi sie cos wydaje ze to moze byc gdzies na bapedzie, nie zbam sie ale noze jakies luzy na polosi albo na krzyzaku czy gdzies tam, i to wtedy moglo by sie tez chyva zgadzac z tych szarpneciem delikatnym ktore jest od czasu do czasu po zmianie biegu Edytowane 4 Lipca 2015 przez Krycha 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 To pada łożysko oporowe ale jak rozkręcisz wszystko to się okaże,że np.tarcza już się kończy a dwumasa dobra to wymienisz tarcze-docisk-łożysko,a dwumas sprawdzisz albo mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek73 Opublikowano 5 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 (edytowane) witam jestem swiezakiem na forum od dzisiaj, wiec za niescislosci przepraszam posaidam bmw e39 touring 523i m52tu przelatane juz 410 tys km jestem po wiemianie prawie calego zawieszenia, wszystko orginaly, amortyzatory przod, amortyzatory tyl, gymy stabilizatora przod i tyl, laczniki przod i tyl wahacze tyl, tuleje na belce 4 szt. bylem na sciezce aby sprawdzic czy jeszcze cos sie nie urodzi,no i stwierdzili ze zawiecha juz sprawna 100 proc. od jakiegos czasu przy zmianie biegu ( jazda spokojna ) z 2 na 3 i z 3 na 4 (najczesciej) czuje deliaktne szarpniecie jakas sekunde po zmianie biegow, odczuwam to tak jakbym jechal automatem a nie mam automata i to jest zaraz po zmianei biegu a nie w trakcie.. nie jest tak za kazdym razem, tylko raz na jakis czas, co to moze byc? dodam ze sprzeglo raczej mam dobre sprawdzilem to w taki sposob ze na postoju zaciagnelem reczny i puszczalem sprzeglo powoli, auto gaslo wiec objaw prawidlowy bo chyba przy zajechanym sprzegle nie gaslo by, nie wiem mechanikiem nie jestem no i przy jezdzie na 5 biegu 50kmh jak dodaje gazu do konca auto naormalnie przyspiesza, wiec drugi powod po ktorym dwierdze ze sprzeglo odpada. co to moze byc i jakie koszta ewentualne? Mam 523i 99 w sedanie.I miewam okresowo takie akcje.Po zmianie biegu muszę przydławić silnik na sprzęgle,bo otwarcie przepustnicy powoduje szarpnięcie.Takie jak gamoniowi na kursie prawa jazdy.Problem nie występuje zawsze,jednak nie wyczułem zależności -niweluję jedynie efekt szarpnięcia.Nie istotne,na który bieg przerzucam.Mam z 260 tkm.i tak z 40 tkm.wstecz zmieniałem koło dwumasowe(Luk-nowy nie po regeneracji,kompl.sprzęgło,docisk,wysprzęglik,a nawet szpindel,na którym osadzona jest łapa.I nic to nie dało.Na skrzyni miałem delikatny wyciek i gotowy oring ,by ten wyciek zlikwidować.Niestety nie wyszło-koleś,z którym to robilem zapomniał o tym a mnie nie było już przy tym.Nowy oring został na stole.Nie wie czy wyciek nie kleji tarcz i stąd takie kino.Powiązane z tym jest cofanie na półsprzęgle(obroty zaczynają falować),bo po tym zawsze mam szarpanko,Żyję z tym ale boli mnie to bardzo.Auto mam mocno zadbane i doinwestowane-sam to ogarniam.Na szarpanie jestem widocznie za głupi lub zawodzi logika i konsekwentne działanie.Będę wdzięczny gdy zdradzisz przyczynę-jesli sobie z tym poradzisz. Trzymam kciuki. Edytowane 5 Lipca 2015 przez kwiatek73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Kwiatek73 tylko widzisz u mnie na wsztecznym wszystko jest ok,obroty ok, nic nie szarpie, nic nie wali, i nie stuka... Kij go wie.. Narazie sie tym nie przejmuje. Padnie cos to bede wiedzial co to. Bo chyba innego wyjscia nie ma. Ale bede mial to na pamieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.