Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Co i jak można sprawdzić w silniku przed zakupem?


kryster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam możliwość kupienia silnika m54b30 z angielskiego coupe do swojej e46 coupe. Cena jaką chce facet za silnik to po "znajomości" 4tyś za kompletny swap + 800-1000 za przekładkę. Sprzedawca twierdzi oczywiście, że silnik to IGŁA co podpiera tym, że auto miało w Anglii złotą kartę BMW- Czy rzeczywiście to coś oznacza ? Przebieg to jakieś 170tys mil. rok 2003. Teraz moje pytanie co mogę sprawdzić w tym silniku przed zakupem? silnik jest już wymontowany z auta. Na co zwrócić szczególną uwagę? ogólnie nie chce, jak zresztą każdy władować sie na niesprawny silnik. Dodatkowo facet twierdzi, że auto na trzecim biegu jeszcze stało w miejscu i że jest to jeden z lepszych silników jaki miał. A sam posiada BMW cabrio z tym silnikiem m54b30, który też włożył do swojej cabrio miesiąc temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie wsadzał silnika który ma prawie 300tys km i do tego jeździł po angli gdzie przeważnie olej się rzadko zmienia a tylko dolewa , dobry gość ma sposób na testowanie silnika rozumiem ze powiedział ci że dobrze pali laczka na trzecim biegu :drool: , odpuścił bym silnik i takiego specjalistę a w swojej jaki masz obecnie?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, palenie laka na 3cim biegu w e46? Mi zawór cdv nie pozwala nawet na pierwszym spalić laka, jedynie sprzęgło można spalić ;) Chociaż jak stał na trójce to może właśnie o to chodziło ;) Jak wyżej. Silnik poza autem ciężko sprawdzić. W ogóle to ciekawe czy to 3.0 czy 2.2 albo 2.5? Bo chyba są bardzo podobne

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie okazuje się, że silnik ma najechane 130tys mil. Dodatkowo facet mowi, ze gwarancja pisemną udzieli bez problemu. I kompresję tez sprawdzimy. Powiedzcie mi w takim razie, czy mam w tym silniku wymieniać uszczelke pokrywy olejowej, czy jak nie cieknie to lepiej nie ruszać. Silnik nie ma żadnych przecieków, ale zamierzam zmienic uszczelkę podstawy filtra oleju. Wyczyścić przewody od odmy i samą odme. Powiedzcie co jeszcze zrobić w tym silniku przed włożeniem go do auta? Olej i filtr oleju to oczywiste, ale co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny silnik to M54b22 :) Powiedzcie czy robił ktoś już takiego swapa? i jaka ma być kompresja i ile może się różnić od siebie ? Szukałem trochę w necie, ale nie mogę dojść jaka ma być prawidłowa kompresja w 3.0 :) swoją drogą mam do sprzedania silnik M54b22 jakby był ktoś zainteresowany :)Aha byłbym zapomniał czy ruszać uszczelkę podstawy oleju ? żadnego wycieku tam nie ma i zastanawiam się czy jak nie zacznę grzebać to czy się nie pojawi po czasie problem ? co wy na to? Dodatkowo silnik jeździł na oleju 10w60 castrol Edge, a ja kupiłem teraz 5w40 valvoline syn power czy jak zmienie to nie będzie problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...