kryster Opublikowano 21 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Witam, mam możliwość kupienia silnika m54b30 z angielskiego coupe do swojej e46 coupe. Cena jaką chce facet za silnik to po "znajomości" 4tyś za kompletny swap + 800-1000 za przekładkę. Sprzedawca twierdzi oczywiście, że silnik to IGŁA co podpiera tym, że auto miało w Anglii złotą kartę BMW- Czy rzeczywiście to coś oznacza ? Przebieg to jakieś 170tys mil. rok 2003. Teraz moje pytanie co mogę sprawdzić w tym silniku przed zakupem? silnik jest już wymontowany z auta. Na co zwrócić szczególną uwagę? ogólnie nie chce, jak zresztą każdy władować sie na niesprawny silnik. Dodatkowo facet twierdzi, że auto na trzecim biegu jeszcze stało w miejscu i że jest to jeden z lepszych silników jaki miał. A sam posiada BMW cabrio z tym silnikiem m54b30, który też włożył do swojej cabrio miesiąc temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoza Opublikowano 23 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Ciężko określić jak już silnik wymontowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 23 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Ja bym nie wsadzał silnika który ma prawie 300tys km i do tego jeździł po angli gdzie przeważnie olej się rzadko zmienia a tylko dolewa , dobry gość ma sposób na testowanie silnika rozumiem ze powiedział ci że dobrze pali laczka na trzecim biegu :drool: , odpuścił bym silnik i takiego specjalistę a w swojej jaki masz obecnie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 23 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Hmm, palenie laka na 3cim biegu w e46? Mi zawór cdv nie pozwala nawet na pierwszym spalić laka, jedynie sprzęgło można spalić Chociaż jak stał na trójce to może właśnie o to chodziło Jak wyżej. Silnik poza autem ciężko sprawdzić. W ogóle to ciekawe czy to 3.0 czy 2.2 albo 2.5? Bo chyba są bardzo podobne Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Powiedz gościowi niech swapuje, ale po swapie robi przy tobie kompresję i jeśli będzie w normie to dopiero płacisz. Chyba że silnik zalany motodoktorem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryster Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Właśnie okazuje się, że silnik ma najechane 130tys mil. Dodatkowo facet mowi, ze gwarancja pisemną udzieli bez problemu. I kompresję tez sprawdzimy. Powiedzcie mi w takim razie, czy mam w tym silniku wymieniać uszczelke pokrywy olejowej, czy jak nie cieknie to lepiej nie ruszać. Silnik nie ma żadnych przecieków, ale zamierzam zmienic uszczelkę podstawy filtra oleju. Wyczyścić przewody od odmy i samą odme. Powiedzcie co jeszcze zrobić w tym silniku przed włożeniem go do auta? Olej i filtr oleju to oczywiste, ale co jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryster Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Obecny silnik to M54b22 Powiedzcie czy robił ktoś już takiego swapa? i jaka ma być kompresja i ile może się różnić od siebie ? Szukałem trochę w necie, ale nie mogę dojść jaka ma być prawidłowa kompresja w 3.0 swoją drogą mam do sprzedania silnik M54b22 jakby był ktoś zainteresowany :)Aha byłbym zapomniał czy ruszać uszczelkę podstawy oleju ? żadnego wycieku tam nie ma i zastanawiam się czy jak nie zacznę grzebać to czy się nie pojawi po czasie problem ? co wy na to? Dodatkowo silnik jeździł na oleju 10w60 castrol Edge, a ja kupiłem teraz 5w40 valvoline syn power czy jak zmienie to nie będzie problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Jeśli nie był kręcony po torze, to 10w60 do niczego mu się nie przydał. 5w40 możesz lać jeśli jest przeznaczony do tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Ta uszczelka kosztuje 18 zł, a jak się zacznie lać to wk***ia niemiłosiernie. Jak masz piec na wierzchu to wymiana jej zajmuje tyle ile wypicie jednego piwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk22 Opublikowano 17 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 widze że tutaj dużo jest benzyniaków ;P gdyby to był ropniak to mógłbym coś podpowiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.