dawid111 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Witajcie. Jaki olej polecacie przy tym przebiegu? Aktualnie widziałem, że na kartce jest napisane 15W40. Z jakiej firmy kupić? Zbliża się zaraz wymiana i chce abyście mi doradzili jak możecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Nikt nic? Z jakiej firmy brać olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 21 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Ja bym wział Valvoline Maxlife. Na takim smigam. Tylko, ze na 5w40. Mam przejechane 286tys. 10tys jezdzilem na polsyntetyku Castrola, ale przeszedlem na pelny syntetyk Valvoline. Maxlife jest do silnikow z wiekszym przebiegiem. P.S. Tematow o olejach jest duzo, więc poszukaj troszke i poczytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 No tak, tylko teraz kwestia przejścia z minerała na półsyntetyk. Czy aby źle nie odbije się to na silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 21 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 No tak, tylko teraz kwestia przejścia z minerała na półsyntetyk. Czy aby źle nie odbije się to na silniku? Ja zaryzykowałem przechodzac na syntetyk pelny. Wydaje mi sie, ze silniki BMW w najgorszym wypadku powinny jezdzic na polsyntetyku, bo mineralny to ja leje do Astry f. O ile dobrze pamietam, to Ty masz silnik w ktorym sidają panewki, więc zebys lał lepszy olej i wymieniał go nie za późno. Ale na forum sa ludzie, ktory znaja sie lepiej ode mnie, więc fajnie jak by oni sie wypowiedzieli na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Ja zaryzykowałem przechodzac na syntetyk pelny. Wydaje mi sie, ze silniki BMW w najgorszym wypadku powinny jezdzic na polsyntetyku, bo mineralny to ja leje do Astry f.O ile dobrze pamietam, to Ty masz silnik w ktorym sidają panewki, więc zebys lał lepszy olej i wymieniał go nie za późno. Ale na forum sa ludzie, ktory znaja sie lepiej ode mnie, więc fajnie jak by oni sie wypowiedzieli na ten temat. Przejdę na półsyntetyk, zobaczymy jakie będą tego efekty. Szkoda by było aby autko padło gdzieś na trasie. Może jeszcze ktoś da jakąś radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 22 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 kilka temetow z forum. Mozesz poczytac i moze cos ktos pisał ciekawego http://www.maxbimmer.pl/f72/przebieg-330-ty%b6-km-bmw-530d-jaki-olej-zala%e6-syntetyk-czy-p%f3%b3-syntetyk-22836/ http://www.maxbimmer.pl/f66/wymiana-oleju-syntetyk-czy-p%f3%b3-syntetyk-26404/ http://www.maxbimmer.pl/f72/dobry-olej-do-silnika-m52-18844/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Ja juz mam totalny mętlik w głowie czy mogę tak bez przeszkód przejść ja półsyntetyk lub syntetyk? Silnik mi nie stuka i wg wkreca się ładnie na obroty. Jedyny, chyba jedyny jaki wyciek mam to z pokrywy rozrządu. I chce to zrobić przy wymianie. Na tym 15W40 było przejechane jakieś 50tys km według naklejek bo wcześniejszych nie ma i tego się obawiam, że jak zmienię to będą kłopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guess_who Opublikowano 22 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 (edytowane) Ja juz mam totalny mętlik w głowie czy mogę tak bez przeszkód przejść ja półsyntetyk lub syntetyk? Silnik mi nie stuka i wg wkreca się ładnie na obroty. Jedyny, chyba jedyny jaki wyciek mam to z pokrywy rozrządu. I chce to zrobić przy wymianie. Na tym 15W40 było przejechane jakieś 50tys km według naklejek bo wcześniejszych nie ma i tego się obawiam, że jak zmienię to będą kłopoty. Lejesz mineralny i martwisz się, żeby nie szkodzić autu? Właśnie teraz szkodzisz. Mam ten sam silnik. Mamy to szczęście, że M43 to silnik pancerny, prosty i tani w eksploatacji. Zmieniając olej z minerala na PEŁNY SYNTETYK możesz mu tylko pomóc. Na pewno nie zaszkodzić. Po kupnie auta wlany był u mnie Castrol Edge 5W40, rok temu zrobiłem płukankę silnika i zalałem go pełnym syntetykiem Millersa - najwyższa półka jeżeli chodzi o oleje. Niektórzy powiedzą, że przesada, bo w rajdach nie jeżdżę, silnik słaby, to po co taki olej? Jak dbasz, tak masz. Wolę lać coś dobrego, wymieniać co 10-15 tyś i cieszyć się zdrowym motorem. Mimo, że nie najmocniejszym. Oszczędność 50 zł na oleju raz do roku mnie nie zbawi. Tobie polecam zrobić to samo. Przede wszystkim zastosować płukankę silnika, a potem zalać go dobrym pełnym syntetykiem - Millers, Motul, Liqui Moly, to górna półka. Nie bój się tego, bo nic złego się stać nie może. Gdybyś nie lał minerala, to mógłbyś teoretycznie przejść bez płukanki na 100% syntetyk, ale jak masz zalany syf, to polecam ją wykonać. Silnik trochę odetchnie, MOGĄ pojawić się wycieki oleju, ale NIE MUSZĄ. Płukanka wypłukuje z kanalików i innych newralgicznych miejsc zebrany nagar i siłą rzeczy może się gdzieś zacząć pocić. U mnie po wymianie poci się uszczelka misy olejowej, ale to nie ma co płakać. Przy następnej wymianie uszczelka zostanie wymieniona i silnik znów zaleje Millersem, robiąc płukankę po raz drugi. edycja: tak teraz się zastanawiam czemu zalany masz silnik mineralnym w ogóle? Sam taką decyzje podjąłeś czy tak kupiłeś? Być może poprzedni właściciel lejąc taki olej chciał coś ukryć (stuki w silniku). Jeżeli tak było, to po przejściu na syntetyk i po płukance może zacząć coś się odzywać. Pytanie tylko czy taki był zamiar poprzednika? Edytowane 22 Czerwca 2015 przez guess_who Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid111 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 (edytowane) Lejesz mineralny i martwisz się, żeby nie szkodzić autu? Właśnie teraz szkodzisz. Mam ten sam silnik.Mamy to szczęście, że M43 to silnik pancerny, prosty i tani w eksploatacji. Zmieniając olej z minerala na PEŁNY SYNTETYK możesz mu tylko pomóc. Na pewno nie zaszkodzić. Po kupnie auta wlany był u mnie Castrol Edge 5W40, rok temu zrobiłem płukankę silnika i zalałem go pełnym syntetykiem Millersa - najwyższa półka jeżeli chodzi o oleje. Niektórzy powiedzą, że przesada, bo w rajdach nie jeżdżę, silnik słaby, to po co taki olej? Jak dbasz, tak masz. Wolę lać coś dobrego, wymieniać co 10-15 tyś i cieszyć się zdrowym motorem. Mimo, że nie najmocniejszym. Oszczędność 50 zł na oleju raz do roku mnie nie zbawi. Tobie polecam zrobić to samo. Przede wszystkim zastosować płukankę silnika, a potem zalać go dobrym pełnym syntetykiem - Millers, Motul, Liqui Moly, to górna półka. Nie bój się tego, bo nic złego się stać nie może. Gdybyś nie lał minerala, to mógłbyś teoretycznie przejść bez płukanki na 100% syntetyk, ale jak masz zalany syf, to polecam ją wykonać. Silnik trochę odetchnie, MOGĄ pojawić się wycieki oleju, ale NIE MUSZĄ. Płukanka wypłukuje z kanalików i innych newralgicznych miejsc zebrany nagar i siłą rzeczy może się gdzieś zacząć pocić. U mnie po wymianie poci się uszczelka misy olejowej, ale to nie ma co płakać. Przy następnej wymianie uszczelka zostanie wymieniona i silnik znów zaleje Millersem, robiąc płukankę po raz drugi. edycja: tak teraz się zastanawiam czemu zalany masz silnik mineralnym w ogóle? Sam taką decyzje podjąłeś czy tak kupiłeś? Być może poprzedni właściciel lejąc taki olej chciał coś ukryć (stuki w silniku). Jeżeli tak było, to po przejściu na syntetyk i po płukance może zacząć coś się odzywać. Pytanie tylko czy taki był zamiar poprzednika? Niestety tego nie wiem czy próbował coś ukryć. Gdy kupiłem auto juz było zalane minerałem. Guess_who gdybyś mi doradził na Pw jakie wziąć te oleje i plukanke Edycja: pewnie wlał minerała bo tak mu doradzili bo duży przebieg był. Był też wyciek z pokrywy rozrządu, może myślał że minerałem da radę Uszczelnić. Edytowane 22 Czerwca 2015 przez dawid111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guess_who Opublikowano 22 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Poszło PW. Podałem Ci to co mam zalane u siebie i co będę wlewał przy kolejnym serwisie 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.