michal134 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Witam, W mojej 528i od dluzszego czasu drga kierownica. Drgania zaczynaja sie od ok. 80 km/h i do 110 km/h sa coraz mocniejsze. Przy 120-130 juz prawie ich nie czuc. Myslalem, ze to wina wywazenia kol, ale zimowki wywazane byly 2 razy i ciagle to samo, zmienilem na letnie i bez zmian. Myslalem, ze moze to wina wygietej tarczy ham., ale po wymianie rowniez nie widac poprawy. Od razu powiem, ze bylem tez na trzepakach i zero luzów. Jakies pomysly na to co moze byc przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 17 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Sprawdz maglownicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtec1987 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Powiem Ci tak, drganie kiery w e39 to temat rzeka , prosty przykład na mojej osobie, telepało mi kierą identycznie jak u Ciebie, najpierw wymiana tarcz, przez 2 miesiące był spokój, potem wróciło więc chciałem je przetoczyć ale wymieniłem magiel, drążki, końcówki i przestało, ale znowu tylko na 2 miesiące , pojawił się luz na łączniku staba, wymiana i znowu spokój, teraz znowu zaczyna coś się dziać bo powoli kończy żywot dolny lewy wahacz także każdy najmniejszy luz powoduje drgania kiery, zauważyłem też (może to śmieszne) ale po porządnym myciu kół też jest spokój, aaaa i gdzieś przeczytałem w necie że ktoś wymienił łącznik staba z tyłu i przestała mu drgać kiera, także szukaj luzów też z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Errtu Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 jak kolega Wojtec1987 napisal ... wszystko co zuzyte moze powodowac drgania. Jednakze za uklad kierowniczy odpowiedzialne sa ( wywazenie kol, maglownica wraz z kolumna kierownicza ( raczej kolumna ok ) luzy na drazkach od magla do zwrotnic sa po 2 drazki zazwyczaj w e39 i e46 maglownica jest wywalona w srodku i bije ( wylacz silnik i wez kogos do srodka z kluczykiem w stacyjce by poruszal dosc energicznie kierownica a sam sprawdz czy masz luzy od zwrotnicy na tym drazku od maglownicy ( na tej gumie od magla moze byc to lacznik albo magiel ) ) no i moga to byc krzywe tarcze ale raczej objawy sa przy hamowaniu ze bije kierownica mozna zakrecic tarcza i i zobaczyc czy sie trze czy nie co do reszty nadal masz jeszcze 2 wachacze na jedno przednie kolo moze tam byc luz i cala zwrotnica moze tez wpadac w drgania raczej ostatnie bym obstawial poduszki amorka czy tez laczniki stabilizatora z przodu a tyl bym zostawil sam sobie chyba ze problem nadal nie rozwiazany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Mialem to samo, pojechalem na sciezke.. Dostalem karteczke co mam do roboty, Zrobilem zawieszenie i drgania znikly.. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal134 Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Czyli wychodzi, ze jednak magiel. Tarcze były krzywe ale sa juz wymienione, bylem na trzepakach i zadnych luzow, laczniki stabilizatora byly wymieniane jakies 5 tys. km temu. Dzieki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Michał magla mechanik może sprawdzić przecież. Co do drgań jak zawieszenie w 100% sprawne często to wina opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 2 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Fakt. to jest temat rzeka, sprawdź podporę wału. Magiel też może być przyczyną, ale jak nie ma luzów raczej bym go wykluczył. U siebie przerabiałem temat magla, miał luzy , zregenerowałem i dalej biło. Po zrobieniu całej zawiechy i hamulcy temat znikł, chociaż nieraz powraca. Trzeba trochę się do tego przywyczaić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Ciekawe czy jak tarcze krzywe to bez hamowania przez nie też może bić ? Ja myślę,że nie ale może wypowiedzą się inni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtec1987 Opublikowano 3 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Ciekawe czy jak tarcze krzywe to bez hamowania przez nie też może bić ? Ja myślę,że nie ale może wypowiedzą się inni Oczywiście że będzie biło na krzywych tarczach bez hamowania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 3 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Oczywiście że będzie biło na krzywych tarczach bez hamowania W sumie tarcze ocierają o klocki, te są zespolone z układem napędowym więc przyznam rację koledzehappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krycha Opublikowano 4 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Tez tak mysle, tarcze same w sobie musza miec bicie zeby klocki "odpic" od tarczy gdy puscimy hamulec. Tak ja to rozumuje. Moze jestem w bledzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazik78K Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 U mnie naszczęście wystarczyło koła wywarzyć ponownie drgania znikneły a jazda znowu jest przyjemnością:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konar Opublikowano 8 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Też mam problem z biciem kierownicy (jazda między 130-140km/h) ,przy innych prędkościach spokój. Ale za to przy 110 i więcej po naciśnięciu hamulca -masakra. Takie bicie i drgania ,że aż nieprzyjemnie. Tarcze sprawdzone, wyważone, zawieszenie sprawne, bez luzów , a jazda po autostradzie z wyczuciem, aby gwałtownie nie hamować. Może to od tylnego zawieszenia przenoszą się te drgania? Może jakieś uwagi koledzy zwiazane z takim zachowaniem samochodu? Może ktoś miał podobną sytuację. pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtec1987 Opublikowano 8 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Co masz za koła ? Jak jakieś chińczyki to zacznij od sprawdzenia tych kół, kolejna sprawa to tył w tych autach także ma wpływ na bicie kiery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 9 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Też mam problem z biciem kierownicy (jazda między 130-140km/h) ,przy innych prędkościach spokój. ... pytanie_bmw Miałem to samo - trzepało wyraźnie z przodu. Koła były wyważane więc nie brałem ich pod uwagę a jednak! Okazało się że partacz "serwisant" od ogumienia wyważając moje alusy użył ciężarków jak do stalek (wbijanych na rant) od wewnątrz koła i nie było widać ich. Dopiero na wiosnę jak zmieniałem "kapcie" to wyłapałem tego "gniota". Po prawidłowym wyważeniu wszystko wróciło do normy uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 9 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 A sprawdzali ci np bicie felg ? Jak są krzywe też może bić mimo dobrego wyważenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konar Opublikowano 9 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Nie sprawdzałem bicia felg, a ciężarki naklejali przy wyważeniu przy zmianie kół . Obie pary opon (zimówki i letnie) chodzą na alusach, więc montaż ciężarków do stalek bym wyłapał. Może faktycznie tył auta ma tu wpływ na przenoszone drganiapytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 11 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 No jeśli chodzi o ciężarki to normalka,że na alu się przykleja. Jak jest ich dużo to też lipa. Na każdej wyważarce uda się zrobić bicie 00 ale co z tego jak opona zjechana czy felga krzywa będzie biło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniaaa Opublikowano 17 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 witam ja też miałem wibracje na kierownicy,czesto za wibracje nadwozia czy tez bicie na kierownicy odpowiada tuleja wachacza przud tego większego pogiętego ja je wymieniłem i bardzo pomogło ale nie do końca.dopiero po wymianie opony ktura miała wadę ustało jest ok. dodam tylko ze wystarczy jedno koło walnięte niezalezńie czy z tyłu czy z przodu a drgania bedą na kierze odczuwalne.tuleje wachacza i opony to podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek73 Opublikowano 24 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Wyważanie ***** da jak masz stare opony.Kupiłem kiedyś używki 6mm bieżnika a wyszło że miały z 10 lat.Parę lat przestały i zrobiły się jajowate.Wyważanie co 50 km.Kupiłem nówki-problem ustąpił.Załóż na próbę pewne koła-będziesz miał diagnozę co do felg i opon.Bicie tarcz najlepiej na przyrządzie sprawdzić a chałupniczo rozpędz auto do 140 wyłącz silnik otwórz okna i nasłu**** odgłosów .A dodam że na kierownicy wyjdzie suma wszystkich luzów zawiechy i uk .kierowniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 25 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 (edytowane) rozpędz auto do 140 wyłącz silnik otwórz okna i nasłu**** odgłosów .A dodam że na kierownicy wyjdzie suma wszystkich luzów zawiechy i uk .kierowniczego. Super pomysł!!!!! rozpędzic auto do 140 otworzyc okna ciekawe co przy takiej prędkości z otwartym oknem usłyszysz oprócz gwizdającego wiatru!!! i jeszcze do tego wyłączyc silnik!!!!! nie no lepszej rady to nie słyszałem!!!!! Ciekawe jak w razie czego wychamujesz auto bez wspomagania hamulca i kierownicy!!!!!!!!! Edytowane 25 Września 2015 przez pawel83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtec1987 Opublikowano 25 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 rozpędz auto do 140 wyłącz silnik otwórz okna i nasłu**** odgłosów .A dodam że na kierownicy wyjdzie suma wszystkich luzów zawiechy i uk .kierowniczego. Buahahahahahaha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 25 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 .Bicie tarcz najlepiej na przyrządzie sprawdzić a chałupniczo rozpędz auto do 140 wyłącz silnik otwórz okna i nasłu**** odgłosów .A dodam że na kierownicy wyjdzie suma wszystkich luzów zawiechy i uk .kierowniczego. Ty to na poważnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_89 Opublikowano 25 Września 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Wyważanie ***** da jak masz stare opony.Kupiłem kiedyś używki 6mm bieżnika a wyszło że miały z 10 lat.Parę lat przestały i zrobiły się jajowate.Wyważanie co 50 km.Kupiłem nówki-problem ustąpił.Załóż na próbę pewne koła-będziesz miał diagnozę co do felg i opon.Bicie tarcz najlepiej na przyrządzie sprawdzić a chałupniczo rozpędz auto do 140 wyłącz silnik otwórz okna i nasłu**** odgłosów .A dodam że na kierownicy wyjdzie suma wszystkich luzów zawiechy i uk .kierowniczego. Prawdopodobnie byłby to ostatni test jaki udało by Ci się zrobić i wątpię żeby udało Ci się z kimkolwiek podzielić jego wynikami. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.