Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgibniew Opublikowano 16 Czerwca 2015 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Witam po dłuższej przerwie, dziś opiszę jak wymienić zawias co w temacie. Na dzień dobry ściągamy wszystkie plastiki i kawałek uszczelki bagażnika zaznaczone na fotkach. Gdy już to zrobimy mamy dostęp do nakrętek szyby i klapy które nas interesują oraz śrub samego zawiasu. Zanim zabierzemy się za ich odkręcenie musimy rozpiąć siłowniki klapy i szyby. W tym celu kombinerkami ściągamy zawleczki i siłownik szyby ściągamy z trzpienia, a z siłownika klapy wyciągamy sworzeń. Na fotce nr. 3 widać dziwne nakrętki, ale sześciokątna nasadka 19 odkręca je idealnie. Najpierw odkręcamy nakrętki szyby potem klapy, następnie zabieramy się za śruby zawiasu. Uważać trzeba na lakier na dachu bo odkręcona szyba będzie na nim spoczywać i tu polecam jakąś grubą flanelę. Gdy już wszystko odkręcimy przyda nam się pomoc najlepiej dwóch osób. Zawias jest dość ciasno osadzony i ciężko wychodzi w dodatku trzeba uważać na kable i tu przydaje się ściągnięta uszczelka. Ja całą operację wykonałem sam, więc da się, ale od trzymania klapy na głowie można wyłysieć. Gd już z trudem wyciągniemy zawias naszym oczom ukaże się taki widok. Teraz wystarczy wstawić nowy zawias i poskręcać w odwrotnej kolejności uważając na kable, palce i wszystko co możemy uszkodzić. Kolejna z d...y wzięta fotorelacja, ale powodzenia. Edytowane 22 Listopada 2016 przez Zgibniew 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Jeszcze jedno bo nie opisałem wyżej. Jak już "gnoja" założymy nie dokręcamy śrub na maksa tylko zabieramy się za regulację. Wszystkie szczeliny muszą mieć odpowiednie grubości! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 21 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Dzięki,przydatna sprawa i fajna fotorelacja. Widziałem też dobry filmik na YT na ten temat. Jak znajdę to wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Dzięki.bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Zbigniewie ... Ty powinieneś napisać książkę serwisową do E39 chłopie. Uwielbiam Twoje DIY:) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmonowski Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Zbigniewie Zaraz zostaniesz poprawiony :mrgreen: Zgibniewie bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marvin_1986 Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Odkopię temat. U mnie pękł sworzeń w miejscu gdzie pracuje prawy zawias od szyby, przez co szyba odstawała na jakieś 1,5cm ponad linię dachu. Po demontażu okazało się że zawias od szyby całkowicie wyleciał ze swojego miejsca. W szczelinę można było wsadzić palec, z kabiny podczas jazdy było natomiast słychać jakbym jechał z uchylonym oknem. Zawias (używka za 20zł, nowy w ASO kosztuje ponad 1000zł) który kupiłem też ciężko chodził więc zdecydowałem się na jego regenerację. Kupiłem na all**ro pręt stalowy hartowany chromowany fi=8mm, mniej więcej 13cm. Na końcach nawierciłem otwory pod zawleczki, stary sworzeń wybiłem (rozciąłem w połowie, łatwiej jest go usunąć), wsadziłem nowy, zabezpieczyłem zawleczkami i przesmarowałem całość. Profilaktycznie potraktowałem też tak lewy zawias. Do operacji warto jest mieć kogoś do pomocy, wymianę zawiasu/ naprawę na się wykonać bez rozpinania przewodów zarówno w klapie jak i szybie. Teraz całość chodzi lekko i nie ma obaw że znowu się zapiecze. Praktycznie każdy używany zawias kupowany na jakimś portalu wymaga regeneracji z uwagi na zapieczony w mniejszym lub większym stopniu sworzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mamciu128 Opublikowano 5 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 (edytowane) W dniu 16.06.2015 o 16:00, Zgibniew napisał: Jeszcze jedno bo nie opisałem wyżej. Jak już "gnoja" założymy nie dokręcamy śrub na maksa tylko zabieramy się za regulację. Wszystkie szczeliny muszą mieć odpowiednie grubości! Jak to jest z tą regulacją? Prawa strona odstaje mi na centymetr i leje się woda haha. Edytowane 5 Lipca 2019 przez Mamciu128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.