Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Pomoc w dobraniu mostu do 318i


dawid111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym poprosić was o pomoc. Otóż zdiagnozowałem stuki w mojej e46 dochodzą one z wyniku luzu na półosiach i dyfrze. Mam dostęp do tych części ale e46 320D. I moje pytanie brzmi czy dyfer od 320D będzie pasował do mojej 318i?

Gdybym źle zatytułował lub w złym dziale umieścił to przepraszam.

Pozdrawiam Dawid ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz przełożenie dyfra 3,38? Przełozenie możesz załozyc mniejsze lub większe. Załozysz wieksze to bedziesz miał lepszy start, ale mniejsza predkosc maksymalna i odwrotnie. Sa dyfry z duża i mała głową, ale nie pamiętam czy duza głowa wejdzie na miejsce małej głowy.

Ja zmienialem dyfer na takie samo przelozenie jak mialem w tym popsutym. Niby miał byc z automata, wiec musiałbym zmienic flansze, a jakos nie zmieniałem bo chyba był z manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem, ze dyfer masz zdemontowany :P

Niestety nie jest zdemontowny, wyraźny luz jest na półosiach. W sobotę mam załatwiony podnośnik wiec spróbuję wymienić na razie same półosie i zobaczę jaki to da efekt. Gdy nadal będzie stukać wtedy zmiana dyfra. :P

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siemka!

Dyfry jakie pasują do Ciebie to 3.38 i 3.45. Głowa mała co z tego wynika dłuższe półosie i wał. Innymi słowy półosie z 325 czy 328 nie podejdą do Twojej. Nie polecam zakładać dużej głowy bo bedzie muł :) Ja swój dyferek może założę już dziś :D:D oryginalnie miałem 3.45 ale zakladam 3.38

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam zapytam autora tematu o objawy uszkodzonego dyferencjału?

Także posiadam 318i e46 215000km na liczniku. mam problemy zruszaniem i ogólnym komfortem poruszania się tym samochodem. Jeden bardzo dziwny problem to luz na napędzie np: rozpędzam się do 100-160 puszczam pedał gazu i od razu czuć szarpniecie do tyłu ... zaglądają pod spód i wszystkie gumy na zawieszeniu napędu silnika i skrzyni są nowe lub w dobrym stanie. Ale czuć luz na wale pomiędzy skrzynią oraz dyferencjałem dłonią swobodnie mogę przekręcić wał o około 3-4cm bez ruszenie kół...

Czyli u mnie także padł dyferencjał?

Czy ktoś naprawia te dyf.?

I jak sprawdzić używany dyferencjał aby nie wpakować kasy w błoto...

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zapytam autora tematu o objawy uszkodzonego dyferencjału?

Także posiadam 318i e46 215000km na liczniku. mam problemy zruszaniem i ogólnym komfortem poruszania się tym samochodem. Jeden bardzo dziwny problem to luz na napędzie np: rozpędzam się do 100-160 puszczam pedał gazu i od razu czuć szarpniecie do tyłu ... zaglądają pod spód i wszystkie gumy na zawieszeniu napędu silnika i skrzyni są nowe lub w dobrym stanie. Ale czuć luz na wale pomiędzy skrzynią oraz dyferencjałem dłonią swobodnie mogę przekręcić wał o około 3-4cm bez ruszenie kół...

Czyli u mnie także padł dyferencjał?

Czy ktoś naprawia te dyf.?

I jak sprawdzić używany dyferencjał aby nie wpakować kasy w błoto...

Dzięki.

Witaj mam takie same objawy, tzn ruszać idzie normalnie ale uderzenie z tyłu auta po dodaniu lub gwałtownym upuszczeniu gazu jest. Mam też luz na półosiach, ale na razie dałem sobie z tym spokój i jeżdżę tak jak jest :( gdy będzie więcej gotówki postaram się to wymienić i dać znać czy przyniesie to jakąkolwiek korzyść. Dyfer możesz kupić używany, ale tylko gdy dostaniesz pisemną gwarancję rozruchową inaczej nie kupuj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A czy masz problem z ruszaniem do tyłu czy musisz mu dać dobrze gazu aby to zrobić bo ja tak mam muszę mu pomóc.... nic będę szukał bo u mnie to tragedia. a czy ktoś regeneruje dyferencjały? lolol

Ja ruszać mogę normalnie bez żadnych problemów, tylko jest ten stuk z tyłu i luz na półosiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu obracałem nimi i gdy szybciej obrócę to jest ten charakterystyczny dźwięk. Dźwięk o którym ktoś gdzieś wspominał jak np. wrzucamy wsteczny bieg i wciskamy sprzęgło gdy chcemy wrzucić pierwszy bieg. :) Ja mam akurat dostęp do podnośnika u kolegi mechanika to szybko postawiliśmy diagnozę.

Powodzenia w szybkiej diagnozie i naprawie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...