Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M52B25 niezidentyfikowany przedmuch


Steven92

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie borykam się z pewnym problemem, mianowicie po dodaniu gazu słyszalny jest dziwny przedmuch podobny do dźwięku turbiny :bag:

Dokładnie chodzi o coś takiego:

[video=youtube;Ue8RXnBblQ8]

Pod filmem było napisane, że przyczyną był pęknięty jeden z węży od odmy, z tym że nie ma informacji, o który wąż dokładnie chodzi i czy wgl jest to ta przyczyna.

Na dniach zabieram się za wymianę odmy, bo pewnie od nowości nie była ruszana i przy okazji ogarnąłbym te węże, o ile to jest to.

Nie wiem, czy kojarzyć dwie sprawy ale przy niskich obrotach podczas ruszania i przy zmianie z 1 na 2 czuć szarpanie jakby się poddławiał, co jest bardzo uciążliwe w codziennej jeździe ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jw. guma często pęka od dołu-tyłu gdzie nie widać u mnie tak było.A co do odmy to węże też warto zakupić nowe,bo np.ten górny może rozlecieć się przy wyciąganiu ten dolny to może być zwykły wąż olejoodporny w oplocie + 2nowe opaski węża bierzesz z 0.5 metra i docinasz :) I warto też wyczyścić odpływ z dolnego węża do rurki bagnetu temat przerabiany.Tam często jest zalepiony odpływ.Ewentualnie ktoś mógł ściągać kolektor i złożyć na starej uszczelce...

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot mam szczelny, bo gumy mają około roku, więc nie powinny tak szybko popękac, z resztą z pól roku temu przy wymianie przepustnicy dokładnie je oglądałem i wszystko było ok. Istotną sprawą jest to, że ten dźwięk występował już przed wymianą gum od dolotu... Ten dźwięk jest słyszalny na wysokości mniejszej osłony silnika w okolicy DISY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samochód mam równo od roku i jeszcze nie wymienialem odmy...obawiam się, że mogła być nie ruszana od nowości, dlatego na dniach chcę się za to zabrać. Dodatkowo na przeglądzie zobaczyłem, że mam cały spód uwalony od oliwy, więc na pierwszy rzut dzisiaj kupiłem kompletną uszczelkę pokrywy zaworów. Czy zapchana odma może wywalić w ten sposób olej, że az cały spód jest uwalony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapchana ale raczej sztywna...Tylko pamiętaj odma tylko ori bo podróbki lubią piszczeć,świszczeć itp. :) Pamiętaj o górnym nowym wężu oraz dolnym i wyczyszczeniu powrotu do rurki od bagnetu.Bez problemu rurkę odkręcisz i wyjmiesz do góry na końcu jest oring nie zgub go.Przepchaj tę małą dziurkę od powroty odmy i wymyj w środku.Potem zakładaj i śmigaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zapchana odma może wywalić w ten sposób olej, że az cały spód jest uwalony?
Tak, mi kiedyś zamarzła to wywaliła przez uszczelki przy świecy z 1,5 litra oliwy. Powstają dziwne ciśnienia i ogólnie wypycha olej przez uszczelki na pokrywie klawiatury. Nie znaczy to jednak, że taki przypadek jest u Ciebie, wystarczy że owa uszczelka jest stara i nawet na sprawnej odmie olej się przesącza. Na razie uszczelki nie tykaj, wymien odmę, to jest jak filtr oleju, paliwa, powietrza, jak Georgi napisał, trzeba to wymienić co jakiś czas, a zazwyczaj nikt tego nie rusza.

W odmie jest membranka i jak ona już niedomaga albo się zapcha to czasem tak świszczy.

Najgorszy scenariusz to Vanosy, ale raczej one dają inny odgłos - dlatego najpierw wymiń odmę i zobacz czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapchana ale raczej sztywna...Tylko pamiętaj odma tylko ori bo podróbki lubią piszczeć,świszczeć itp. :) Pamiętaj o górnym nowym wężu oraz dolnym i wyczyszczeniu powrotu do rurki od bagnetu.Bez problemu rurkę odkręcisz i wyjmiesz do góry na końcu jest oring nie zgub go.Przepchaj tę małą dziurkę od powroty odmy i wymyj w środku.Potem zakładaj i śmigaj.

Dzięki za cenne wskazówki, akurat mam zamiar wymieniać tą odmę w przyszłym tygodniu więc przydadzą się w sam raz :lol: Czyli te dziwne przedmuchy mogą być od odmy jednak, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mi kiedyś zamarzła to wywaliła przez uszczelki przy świecy z 1,5 litra oliwy. Powstają dziwne ciśnienia i ogólnie wypycha olej przez uszczelki na pokrywie klawiatury. Nie znaczy to jednak, że taki przypadek jest u Ciebie, wystarczy że owa uszczelka jest stara i nawet na sprawnej odmie olej się przesącza. Na razie uszczelki nie tykaj, wymien odmę, to jest jak filtr oleju, paliwa, powietrza, jak Georgi napisał, trzeba to wymienić co jakiś czas, a zazwyczaj nikt tego nie rusza.

W odmie jest membranka i jak ona już niedomaga albo się zapcha to czasem tak świszczy.

Najgorszy scenariusz to Vanosy, ale raczej one dają inny odgłos - dlatego najpierw wymiń odmę i zobacz czy pomogło.

I tu pewnie masz rację, bo nie mam zielonego pojęcia czy kiedykolwiek ta odma była wgl ruszana wiec te nagłe i wszechobecne wycieki, to pewnie jej sprawka.

Co do uszczelki od pokrywy zaworów, to chyba ją wymienię, bo spod starej już wygląda silikon i też do końca nie znam jej przebiegu pytanie_bmw

Mam jeszcze pytanie dotyczące wymiany oleju, bo za 200 km powinienem zrobić wymianę filtrów i oleju, a jutro szykuje mi się dłuższa trasa, stąd pytanie czy wymienić olej i filtry, czy poczekać z tym do wymiany odmy i uszczelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy wymienić olej i filtry, czy poczekać z tym do wymiany odmy i uszczelki?

Jak Ci wygodnie, ja bym najpierw wymienił odmę - zobaczył czy pomogło, jeśli nie to szukał bym dalej przyczyny, jesli padło by na vanosy to i tak razem z regeneracją vanosów będziesz musiał wymienic ta uszczelkę, więc poczekaj. Oczywiście nie chcę Cię straszyć Vanosami, to taki najczarniejszy scenariusz miejmy nadzieję, że się nie ziści.

Co do oleju to 10% przebiegu można spokojnie przejeździć. Warto jednak zabrać cos na dolewkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ten dźwięk świstu, gwizdu przy dodaniu gazu jest prawidłowy, i to jest odgłos zaciąganego powietrza przez zawór wolnych obrotów. Już to sprawdziłem i nagrałem kiedyś film to pokazujący:

[video=youtube_share;FYBaJAF0o14]

Natomiast to, że może go być słychać bardziej lub mniej może faktycznie mieć związek z lewym powietrzem, przerwanym wężem itd. Na pewno nie jest to problem Vanosów. Do sprawdzenia lewego powietrza trzeba podglądnąć w INPIE krótko i długoterminowe korekcje i ich wartości. Jeśli silnik na wolnych obrotach ma ustabilizowane korekty krótkoterminowe (lambdaintegrator) a po dodaniu gazu i utrzymaniu ich ok 2000 do ustabilizowania się korekt - będzie duża różnica w stosunku do wolnych, to znaczy, że albo lewe powietrze, albo problemy z paliwem.

Polecam filmy na YT ScannerDanner - facet wyjaśnia jak radzić sobie z różnymi problemami z silnikiem i interpretować pomiary.

Robiłem ostatnio testy zwężki na zaworze wolnych obrotów i zabawne dźwięki przy tym wyszły :D Musicie poszukać takiego mojego filmu na YT bo nie mogę umieścić drugiego w tym samym poście :? "M54B25 Zwężka ICV / ICV orifice"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...