Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


multifunkcja nie działa przygłaszanie radia


litrer90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od 2 dni dzieje się następująca rzecz dodam mam ori multifunkcję

Uruchamiam auto słucham radia chce przygłośnić naciskam plus i nic 0 reakcji... resetuje radio to samo 0 reakcji a puknąłem ręką w te przyciski i działa..jadę i potem znów nie działa.... Rozebrałem kierownicę wczoraj+wyjąłem te przyciski itp i wszystko w jak najlepszym porządku nic nigdzie nie urwane,radio to samo wyjąłem kostki itp wszystko okej

nie raz jest tak,że jadę działa..zgaszę auto idę do sklepu wracam odpalam i już nie działa...

Rozebrałem taśmę itp złożyłem wszystko i podgłaszanie z kierownicy wogule nie działa już.. i co gorsze w inpie jak wchodzę w multifunction zawsze mi się łączyło a teraz już klapa.. nie połączy się bo taki błąd:

Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 178758bab6635.jpg

dodam przyciski świecą wszystkie na kierownicy,tempomat działa, a przygłaszanie nie działa nie reaguje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Napisz co zresztą przycisków przewijanie może tel. opcje "Vol-". tempomat będzie działał bo pracuje na osobnej magistrali ale dzieli na tej samej taśmie. Jeżeli tylko jeden przycisk nie działa z opcji multi. a reszta bez problemu to znaczy iż mam uszkodzone połączenie pod przyciskiem typu reset (zimny lut) lub sam przycisk padł dlatego masz takie dziwne zachowania działa nie działa. Sprawdź połączenie przycisku wyciągnij płytkę i dowolnym miernikiem multi. sprawdź czy zwiera i czy nie wykazuje jakiegoś oporu. lub daj po prostu płytkę dowolnemu elektronikowi aby poprawił luty lub wymienił ten przycisk bo to prosta robota.

Dodam iż moduł klawiatury komunikuje się za pośrednictwem magistrali I-bus i można sprawdzić po podłączeniu się pod magistrale i sprawdzić czy wysyła odpowiednie "klucze" hex. Sama płytka potrzebuje trzy kable GND,+5V,I-Bus.

poz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Napisz co zresztą przycisków przewijanie może tel. opcje "Vol-". tempomat będzie działał bo pracuje na osobnej magistrali ale dzieli na tej samej taśmie. Jeżeli tylko jeden przycisk nie działa z opcji multi. a reszta bez problemu to znaczy iż mam uszkodzone połączenie pod przyciskiem typu reset (zimny lut) lub sam przycisk padł dlatego masz takie dziwne zachowania działa nie działa. Sprawdź połączenie przycisku wyciągnij płytkę i dowolnym miernikiem multi. sprawdź czy zwiera i czy nie wykazuje jakiegoś oporu. lub daj po prostu płytkę dowolnemu elektronikowi aby poprawił luty lub wymienił ten przycisk bo to prosta robota.

Dodam iż moduł klawiatury komunikuje się za pośrednictwem magistrali I-bus i można sprawdzić po podłączeniu się pod magistrale i sprawdzić czy wysyła odpowiednie "klucze" hex. Sama płytka potrzebuje trzy kable GND,+5V,I-Bus.

poz.

kolego tylko tu jest problem taki,że wogule nie działą lewa strona multifunkcji tzn przewijanie + _ itp natomiast jest podświetlana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zamówiłem wczoraj taśmę na alledrogo od allegrowicza 100% komów głównie części do bmw

i zobacze jak przyjdzie.Ale dziwne jest to,że 2 dni temu jak odpinałęm wszystko tzn przyciski wtyczki itp działało wszystko natomiast przed wczoraj wyjąłęm taśmę i bawiłem się nią tzn obkręcałęm w prawo i lewo do oporu przy czym jak obkręcałem to raz usłyszałem takie strzelenie... ale nic się nie świeci ani poduszki klakson działa od tego momentu już multifunkcja nie zadziałała.Ale dla czego komputer nie może podłączyć się z MFL? zawsze się łączył a teraz sypie błędem jak na powyższym zdjęciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EEEEy jak kombinujesz z taśma to odłącz akumulator! Pamiętaj samochód jest żywy "bez kluczyka", jeżeli przypadkowo zmostkujesz np. I-Bus (Magistralę do komunikacji podzespołów) z masą pojazdu możesz sobie tylko nagrabić problemów. Wiec odłącz zasilanie akumulatora!Jak co kol-wiek robisz z elektroniką pojazdu!

Sprawdziłeś tasmę miernikiem? Może problem jest gdzie indziej!

Tak jak pisałam utraciłeś komunikację na magistrali I-Bus nie zdiagnozujesz i nie użyjesz tego urządzenia bez prawidłowego połączenia I-Bus. To jest jeden kabel i działa w dwie strony odbiera i wysyła komunikaty na jednym kablu! Warto by było sprawdzić miernikiem czy na okablowaniu I-Bus pod klawiaturą występuje 12v ? Mam nadzieje iz nie uszkodziłeś tym zwarciem "klawiatury"

Hey

Edytowane przez CrisELdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam był kolega z miernikiem przed chwilą i sprawdzaliśmy na wszystkie sposoby otóż

na wtyczce zielonej co wchodzi do taśmy na dole na pierwszym i ostatnim pinie napięcie 11.9 12.0 po włożeniu do taśmy i sprawdzeniu na styku taśmy też pin pierwszy i ostatni.. 11.9/12.0 a jak podepnie się kabel do taśmy od multifunkcji to napięcie nie wychodziło..a nigdzie on do niczego nie styka ani nic.. to taki efekt-przedłużki... ale po podpięciu pod przyciski napięcie było bo przyciski się zaświeciły i wtedy na pinach od przycisków napięcie było ponad 11 z porywami do 12v

to co jest grane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana :D wszystkiemu winne były przyciski tempomatu.. ponieważ są one połączone z przyciskami po lewej stronie jednym kablem.. ale co dziwne tempomat działał idealnie.Założyłem prawą stronę przycisków od e39 różnią się jednym guzikiem więcej ale radio działa z kiery :D tempomat tez działa :D jedyny minus to taki,ze trochę słabiej świeci prawa strona bo są inne diody na płytce

Ale dorwać same przełączniki to raptem 2szt były na alledrogo i to jeszcze nie takie jak trzeba więc nie było wyboru :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

bmw_1Gratuleuje! Rozumiem iż po wymianie płytki tempomatu wszystko wróciło do normy. Coś słaby ten twój elektryk :) po prostu popraw lutowania na płycie starego tempomatu (tam gdzie jest wtyczka jak się nie mylę z okablowaniem) i wszystko wróci do normy to musi być przewód zasilania płyty klawiatury "radia" nie marnuj kasy na to co działa. A założył bym się iż elektryk pomylił kabel szyny I-bus gdzie występuje 12v z okablowaniem zasilania tam na "płycie klawiatury radia" występują trzy okablowania I-Bus (12v), +,masa... a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam sprawa też rozwiązana jak wspominałem kupiłem przyciski od e39 działają ok..ale słabiej świecą bo tam są inne diody

ale z nudów zabrałem się za swoje mówię co może do licha być grane jak nic nie widać...

okazało się jak dobrze przyjrzałem się jeden mikro czip taki malutki(jego nózka) oderwała się lekko,wystarczyło lutownicą poprawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...