tomi5 Opublikowano 24 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Witam. Otóż mam problem ze swoim autem a bardziej silnikiem i apetytem na olej. Auto pali dużo oleju, ostatnia diagnoza - bagnet wskazywał 2/3 stanu po 100km stan oleju minimum. Przez tydzień czasu wlalem 4l Mobila 10W40 Rano po odpaleniu biało niebiesko Kopci na niebiesko przy każdym ,,butowaniu" dodaniu gazu odma jest nowa I teraz sie zastanawiam czy jest sens ryzykowac i robić uszczelniania na zaworach Koszt części i robocizny w granicacvh 600zl Czy kupic nowy silnik ze sprawdzonego źródła razem z robocizna około 2tys zł. Przy takim zużyciu to nie wiem czy same uszczelniacze sa juz do wymiany, dół silnika raczej tez do roboty. jedynie co moge dodać to auto pali na dotyk czy zinmo czy ciepło, silnik chodzi jak Szwajcarski zegarek, obroty stoja równo jak przyklejone, praca silnika jak najbardziej ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 24 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Przez tydzień czasu wlalem 4l Mobila 10W40 Już myślałem, że mój dużo pali oliwy.Wycieku nie masz? Taka ilość sugeruje że olej ucieka gdzieś bokiem. Druga sprawa 10W40 do wiertarki typu B20 która ma najmniejsze tłoki z całej rodziny to jakaś pomyłka. Ja obstawiam albo zajechane cylindy, albo pierścienie zapieczone, wytyrane uszczelniacze raczej nie są powodem takiego zużycia. Mierz kompresję i przy negatywnym wyniku wywalaj to g*wno i wstawiaj m52B25. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 24 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Bardziej M52b28bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi5 Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 (edytowane) Wycieków nie ma spód auta suchutki nawet bardziej niz moja A8 :-) Co do pomiarów kompresji moge ja zrobić ale co mi to da??? Nie zobrazuje stanu pierścieni zbierających, a o to tu chodzi.... cisnienie może trzymac dobre ale jak zbierajace zapieczone to juz lipa.... A co do 10W40 to nie bardzo złapałem o co kaman.... zly olej??? Generalnie stosuje tylko liqui moly lub valvoline co do gestości zalezy gdzie leći, do audi 5W40, a do BMW chciałem lać 10W40. Autem bedzie jeździc zona do pracy więc raczej nie bedzie 2,5 2,8 :-) bo wtedy jeździła by autobusem albo ósema a ja szlifierką. Edytowane 25 Maja 2015 przez tomi5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 25 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 A jeśli pierścienie tłokowe zapieczone to też będzie jadło olej bo nie będzie zgarniany...Sprawdź kompresje bo jeśli to tylko uszczelniacze to warto zrobić i mieć spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi5 Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Na uszczelniacze wydam 600zł (cześci robociana) i okaże sie że pierścienie juz nie trzymają i 600 wywalone w błoto. Pomiar ciśnienia na cylindrach nie da mi obrazu stanu tłoków pierścieni odpowiedzialnych za zgarnianie oleju. Tym bardziej jak ponury pisał przy tym zużyciu oleju wymiana uszczelniaczy nie pomorze, a jak juz dłubac więcej to generalke trzeba by było zrobic co się mija z celem. Jadę dzisiaj obgadac szczegóły wymiany silnika.... Mój bedzie na części :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 26 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Jak chcesz piec to mam M52b20 po remoncie śmigał aż miło :mrgreen: Jak coś to PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.