Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


320i - wbicie biegu rusza wałem


Pirooz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Pany,

Naprawiania usterek ciąg dalszy. Od dłuższego czasu przy wbijaniu biegu (tylko i wyłącznie po pierwszym wbiciu sprzęgła, trzymając sprzęgło i zmieniając biegi nic nie ma) słychać z tyłu samochodu uderzenie, taki głuchy dźwięk.

Diagnosta stwierdził że to dlatego, że gdy wbijam bieg wał napędowy samoczynnie wykonuje mały obrót. Czy tak się powinno dziać? Dlaczego wbijając bieg obracam wałem?

Wiem, że z reguły te głuche stuki to tuleja w tylnym moście, podpora wału i inne ale może u mnie coś innego wystąpiło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymienilem wał bo krzyzak byl zapieczony, załozyłem drugi dyferencjał (dyziu ogladał srodek dyfra i mowil, ze tryby ok), wymienilem tuleje dyfra, podpore wału na Meyle, potem na Febi (febi drozsza, a łożysko piszczy i zaloze ta meyle), łącznik elastyczny wału. I dalej mi glucho wali podczas wbijania biegow podczas jazdy. Podejzewam pół osie lub sprzegło bo kiedys je ostro spaliłem (aż zaczelo trzepac autem jak bym jechal po oranym polu) Jak lekko przypale sprzeglo i na drugi dzien odpale auto to stuki sa minimalne.

Teraqz juz postanowilem tak jezdzic, az sie cos wysypie i wtedy wymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoc mam luzy na polosiach, wiec mozliwe ze jak sie to zrobi to objawy ustana.

Tylko znalezc dobre półosie używane to nie lada wyzwanie :) Chyba, że odważysz sie i kupisz na allegro za 250zl szt. Niby jakies zamienniki, ale jeszcze nikt nie testował ich wytrzymałości. Fajnie jak ktos by w koncu sie na nie skusił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko znalezc dobre półosie używane to nie lada wyzwanie :) Chyba, że odważysz sie i kupisz na allegro za 250zl szt. Niby jakies zamienniki, ale jeszcze nikt nie testował ich wytrzymałości. Fajnie jak ktos by w koncu sie na nie skusił :)

Jeżeli już to będę zamawiał porządne niemieckie, które ponoć są montowane w bmw. W silesi mają je i zostałem uprzedzony, że to zamiennik pierwsza klasa,a nie jakieś chiński shit. Sztuka wychodzi około 700 pln. Ori jeden 1400, więc jeżeli będę miał wymieniać to wezmę polacane przez silesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztuka wychodzi około 700 pln. Ori jeden 1400, więc jeżeli będę miał wymieniać to wezmę polacane przez silesie.

To wolałbym jezdzic tym co masz. I szukac przy okazji auta na chdzie, ktore jest do sprzdania na czesci. Wsiadasz,w bijasz biegi i jak niewali to kupujesz od kolesia półosie. Pewnie duzo taniej by było niz tez z silesi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wolałbym jezdzic tym co masz. I szukac przy okazji auta na chdzie, ktore jest do sprzdania na czesci. Wsiadasz,w bijasz biegi i jak niewali to kupujesz od kolesia półosie. Pewnie duzo taniej by było niz tez z silesi.

Racja. Tylko taka sytuacja zdarza się bardzo rzadko - w sumie dzisiaj ktoś wrzucił, że ma całe 2.8 na sprzedaż w automacie, może półosie są dobre :). Tak jak wspomniałem narazie nie jest to coś mega pilnego. Najpierw układ wydechowy i regeneracja Vanosa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie też to wali. Wyżej opisałem co wymieniłem. Nie chce sie rozpisywac ile to kosztowało bo po co drugi raz sie denerwować. Postanowiłem, ze bede tak jezdził, az cos sierozpizga. Chyba, że znajde gdzies przy okazji półosie, to wyedy wymienie.

A co te tej 2.8 to mógłby sie zapytac. Moze na chodzie i nie wyjechane półosie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi używkami to też loteria. Ostatnio zamówiłem półosie, gościu niby sprawdzał na imadle przed wysłaniem i zapewnił, że sa bez luzów. U Adam stan faktyczny odbiegał od promowanego. Dobrze, że bez problemu hajs oddał i zwrócił koszty wysyłki. Dlatego jak używka to trzeba sprawdzić na miejscu osobiście,a najpewniej kupić to co poleca silesia. Póki co nic się nie dzieje,a też wymieniłem już wszystko co wskazywało na przyczynę stuków - zostały dwie ostatnie możliwość: półosie lub dyfer :). Z tego co słyszałem to bardzo dużo osób w e46 ma z tym problem, co gorsza nie ma jednego, słusznego rozwiązania usterki. Jednym ustaje po wymianie tuleji sanek, drugiemu po zrobieniu sprzęgła, a innemu po wymianie dyfra, dlatego tak trudno znaleść jest przyczynę, a elementów do jej klasyfikacji jest sporo: sprzęgło, dwumas, podpora wału, łącznik elastyczny wału, krzyżak na wale, tuleje sanek, półosie, dyfer lub co gorsza wyrwana podłoga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym zeby przed kupnem półosi wsiąśc do auta i poszarpac nim itp. zeby sprawdzic czy cos wali.

Najgorsze sa takie stuki bo niesie po całej budzie. Ale daj znac, co bylo przyczyna tych stuków jak bys sie uporał z tym. :)

U mnie sa takie luzy na wale. Nie wiem czy to normalne. Po odpaleniu auta próbowałem ruszac na 1 biegu. Później na wstecznym. Może ktos inny sie na tym zna i sie wypowie. :)

[video=youtube;8uEYG1GEwIk]

Edytowane przez Kandyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...