warburn Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam! Szukalem na forum, czy ktos juz pytal o ta tabele, ale niestety nic nie znalazlem. Trafilem dzisiaj w sieci na ten kalkulator Kalkulator zamienników opon - dobierz rozmiar opon do swojego samochodu Po zapoznaniu sie z nim dowiedzialem sie ze moje obecne 225/55/r16 jest opisane jako "komfort bardzo dobry" i "prowadzenie dostateczny". Priorytetem jak dla mnie jest w tym momencie jak najlepsze prowadzenie na 16" wiec wnioskujac z tabeli powienem zalozyc 215/55 albo 235/50 http://i.gyazo.com/d3df7ad5d045a68c8f0702fb96760ec9.png przed zakupem 235/50 wole zapytac sie doswiadczonych forumowiczow czy w ogole mozna brac na powaznie to co jest tam napisane? pozdrawiam. Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez warburn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Nie zauważysz różnicy w prowadzeniu przy tych rozmiarach. Pozostań przy swoim rozmiarze, a jeśli chcesz zauważyć różnice w prowadzeniu załóż 17" na niższym profilu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warburn Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 (edytowane) niestety na chwile obecna musze sie wstrzymac z wiekszymi felgami Mieszkam w Bogatyni przez ktora prowadzi teraz droga tranzytowa z czech do polski - wszystkie TIR'y ktore leca w tym kierunku, z powodu zamkniecia i remontu głownej drogi. Rezultat ? Pofaldowana droga, stala sie w ciagu 6msc dobrym serem szwajcarskim ;] Niestety nie ma mowy o wiekszych felgach narazie [remont ma trwac 2 lata] dlatego szukam czegos stabilnijszego na 16". Obecnie mam taki zjazd z autostrady w DE, gdzie codziennie jadac do pracy, testuje na ile BMW 525d Tour. ma przyczepnosci i powiem Wam, ze przy 90 km\h zaczynalem czuc granice przyczepnosci - 100km\h wymaga juz duzej koncentracji i pewnych umiejetnosci - wg mnie, troche malo - zjazd jest dosc lagodny. Zapomnialem dodac, ze mam autko fabrycznie obnizone i utwardzone, dlatego zdziwilem sie jak przejechalem sie z kumplem passatem [jako pasazer] na 17" i odnioslem wrazenie ze o wiele latwiej mu zrobic ten zakret z 90km/h...... licze ze jego licznik dobrze przeklamuje [hehehe], bo nigdy nie uwierze ze pasek moze byc szybszy.... cos musze poprawic z ta zawiecha chyba ;] Dzieki za odpowiedzi. Edytowane 14 Kwietnia 2015 przez warburn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Jak chcesz mieć pewnie ale odpornie na dziury to zakładaj profil ok 40-50 niższy zabije felgę a wyższy bardzo pływa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Pamiętaj o ważnym, a często zapominanym parametrze felgi, czyli nośności opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucius Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Passat sie przodem napędza, inaczej czuć w zakręcie, beta chce bokiem jechać i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Ważna jest też szerokość felgi, to do niej dopasowuje się odpowiednie parametry opony.Propos, jaką masz felgę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.