Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Stukanie w okolicy kolektopra, ciężko odpala


tomasso12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam grono kolegów. Mam problem z autem. Otóż z dnia na dzień auto przestało odpalać za pierwszym razem z tzw. strzału. Trzeba nieraz kręcić parę sekund lub dwa razy wyłączać zapłon by odpaliło. Czasem przy odpaleniu jakby się zadławiło, lub odpala na jakby 5 cylindrach. Do tego nagle pojawiło się dziwne stukanie pod obudową na wysokości kolektora. Nadmienię, iż to nie wina oleju, olej to Liquy Moly 5W-40-nie dawno zresztą wymieniany, regulatory też wykluczam, są po kompletnej wymianie i mają przejeżdżone 10 tys. km. Auto nie katowane, normalnie użytkowane. Znajomy podpowiedział mio, że może to być wina czujnika położenia wału i otwierają się jednocześnie zawory, ale komputer póki co nic na razie nie pokazujepytanie_bmw. Silnik M52B28, przebieg 300tys.:(:(:(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klapki dławiące w kolektorze
w benzyniak? Co dokładnie masz na myśli?

Obstawiam czujnik wału korbowego - czasami nie pokazuje na kompie. Może aku, może swiece już stare.

otwierają się jednocześnie zawory
Zawory otwiera wałek rozrządu raczej u ciebie jest w porządku.
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku wykluczam, sprawdzany, świece raczej też , mają z 15 tys., z tego co pamiętam założone były BERU.Jeśli chodzi o klapki, nie mam pojęcia, czy w benzyniakach jest coś takiego-info zaciągnąłem z neta. W każdym razie w poniedziałek jadę do swojego mechaniora, stawiam auto na warsztat i będę szukał przyczyny. Też podejrzenie mam na czujnik wału, ale co ma stukanie w kolektorze do czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam fora,gdzie mając 1800 postów nie wiesz jak zdiagnozować czujnik.Tekstu o klapkach nie skomentuję,no chyba,że to o zawór disa(na ssącym idzie)ale tam jest tylkp jedna klapka.Wzmianka o oleju jest tak ważna jak ciśnienie w oponach i ustawienie lusterek.A do rzeczy Ponury już napisał,że pewno leży czujnik położenia na wale lub ssącym(wałku rozrządu).Przy dwóch vanosach masz jeszcze na wydechu,on jednak nie daje takich objawów.Gdy czujnik ssącego lub wału padnie to drugi musi być sprawny a sterownik pobiera dane z uśrednionych wartości(wpisanych nominalnie)Wyczujesz,który leży,bo odpinając sprawny auto nie odpali.Stuki mogą pojawiać się z powodu pracy sterownika w tzw.FG(w inpie widać to w braku korekcj w parametrach bieżącychPowinieneś auto podpiąć pod komputer(uwalony czujnik nie wyjdzie w odczycie błędów ale średnio ogarnięty diagnosta wyłapie usterkę).Czujnik na wymianę musi być ori.Jak woenisz na Febi,MaxGear itp.to lepiej nie wymieniaj w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś czy te problemy są zależne od temperaturyPoza tym,po co wstawiać auto do mechanika jak sam chcesz szukać usterki?(tak napisałeś)Nie trzeba do tego kanału a na dworze(zewnątrz)już cieplej.Akumulator też nie ma tu noc do rzeczy,jak w spoczynku ma ponad 12v i parę razy energicznie obróci.

Oczywiście mogę się mylić,bo 30 postów mówi samo za siebie.

Edytowane przez kwiatek73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura nie ma znaczenia. Auto stało na dworze przy temp. zewn.ok.5 st., w garażu mam ok.17 st. i jest to samo. Też podejrzewam czujnik. A propos wymiany, nie bawię się w zamienniki, jak kogoś stać na BMW to stać i na części-tak ja przynajmniej uważam, ale to tylko moje zdanie. Propos diagnozy, auto wstawiam do mechanika, bo nie mam czasu na zabawy typu czujnik nie czujnik, a chcę zasięgnąć informacji-a to różnica. Auto na pojedynczym vanosie

Wzmianka o oleju jest tak ważna jak ciśnienie w oponach i ustawienie lusterek
Tu nie masz racji-jak uważasz, że przejeździsz na oleju typu 15W-40 np. 50 tys. km bez wymiany przy zużytych szklankach i nic Ci nie zaklepie w tym silniku to Twój wybór. Szklanki wytłuczone też walą-przerabiałem u siebie całkiem nie dawno. Więc ten wpis potraktujmy jako śmieć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasso na początek podłaczyć pod kompa by się przydało.Co do cieżkiego odpalania to czujnik wału.Koszt nowego czujnika siemens voodoo coś ok 200 zł na alledrogo :)

Może ten hałas być przez padający czujnik wału ponieważ on między innymi odpowiada za zapłon.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura nie ma znaczenia. Auto stało na dworze przy temp. zewn.ok.5 st., w garażu mam ok.17 st. i jest to samo. Też podejrzewam czujnik. A propos wymiany, nie bawię się w zamienniki, jak kogoś stać na BMW to stać i na części-tak ja przynajmniej uważam, ale to tylko moje zdanie. Propos diagnozy, auto wstawiam do mechanika, bo nie mam czasu na zabawy typu czujnik nie czujnik, a chcę zasięgnąć informacji-a to różnica. Auto na pojedynczym vanosie

Tu nie masz racji-jak uważasz, że przejeździsz na oleju typu 15W-40 np. 50 tys. km bez wymiany przy zużytych szklankach i nic Ci nie zaklepie w tym silniku to Twój wybór. Szklanki wytłuczone też walą-przerabiałem u siebie całkiem nie dawno. Więc ten wpis potraktujmy jako śmieć

Poziom Twojej internetowej wiedzy stawia Cię w ostatnim rzędzie do oceniania co jest śmieciem.Chyba,że Twój zaufany mechanik tak Ci podpowiedział.

Pierwsze to nir pisałem o temperaturze na zewnątrz a o temperaturze silnika.Gdybyś miał pojęcie to nie pisałbyś bzdetów otemp. zewnętrznej.Wadliwa praca czujników jest mocno zależna od temperatury w których pracują.I to nie jest temperatura Twojego garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to nawet tak skrajne przypadki jakmi budujesz swoja wiarygodność nie mają wpływu ma problemy z odpalaniem(objawów było by dużo więcej niż klekotanie).Uwalony czujnik podaje błędny sygnał do sterownika i silnikowi brakuje zgrania.Tyle.

To nic złego oddać auto do mechanika,ja np.nigdy nie gotuję -nie potrafię.Nie kreuję się jednak na Gessslerową ma forum kulinarnym.A jeść lubię.

Jak ktoś myśli

że mechanicy to takie bystrzaki,które postawią super diagnozę,naprawią przy tym tanio(na ori częściach)i naprawdę dobrze to nazywa się to myśleniem życzeniowym .Termin z psychologi.

Niestety nie należę do klubu"wzajemnej adoracji" i walę to co myślę.Dotyczy to spraw merytorycznych jak i otoczki.A dodam,że irytują mnie pozoranci kreujący się na fachowców na podstawie wystukanych postów.

I jeżdżę na oleju słonecznikowym i tylko dolewam.Taka dynamiczna wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom Twojej internetowej wiedzy stawia Cię w ostatnim rzędzie do oceniania co jest śmieciem.Chyba,że Twój zaufany mechanik tak Ci podpowiedział.

Twój poziom też jest zaawansowany, jeśli chodzi o pomoc, której to akurat ja potrzebuję, ale ok. Reszta bez komentarza. Nie chodzi tu o prześciganie się w wiedzy, kto jest lepszy i kto więcej wie, tylko o pomoc potrzebującym. Ale to temat na inny post i w innym dziale.Propos auta, za racji faktu, że dopiero dzisiaj znalazłem czas, by podjechać do mechanika, trochę czasu i oględzin i przyczyna zlokalizowana.Padła izolacja gumowa łącząca kostkę z kablem czujnika położenia wałka rozrządu. Komp nic nie pokazał, ale rozebranie plastików pokazało przyczynę. Ponieważ nie lubię "liputaniny" zamówiłem dzisiaj nowyhappy_bmw. Jutro zarzucę nowy i sprawdzę autko. Powinno hulać, ale jak to mówią, nie chwalmy dnia przed zachodem słońcakuog

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła izolacja gumowa łącząca kostkę z kablem czujnika położenia wałka rozrządu
Tomasso z czujnikiem wału korbowego jest pewnie to samo, jeśli nikt nigdy go nie wymieniał to będzie taki sam szrot jak ten od rozrządu. Najgorsze jest to że jak go ruszysz to prawdopodobnie się rozsypie - a dokładnie izolacja na tych kablach w srodku. Wiec nie zdziw się jak drugi też będzie wymagał wymiany. Dwa tygodnie temu przechodziłem to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę się zbieram , żeby odpisać. Czujniki wymienione, dla zasady wymieniłem dwa, żeby nie byłobmw_3. Auto śmiga, nie stuka, odpala z pierwszego strzału, że czasem nawet rozrusznika nie słychać. Jest po prostu jak wcześniej przed awarią. koszt może nie najmniejszy, ale uważam , że 600 pln z wymianą idzie przełknąć. W końcu to happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...