Ryszes Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Hej, posiadam BMW z silnikiem M54B22 - 2.2 170KM (VANOS). Byłem dzisiaj u mojego mechanika, bo zapalił mi się check. Podłączyliśmy samochód pod komputer i pokazało nam taki oto błąd: Przestawiacz kąta ustawienia wałka rozrządu B, dolotowego, lewego, przedniego (blok cylindrów numer 1). Ustawienie rozrządu "za wczesne" lub wadliwe działanie zmiany faz rozrządu. Co jest powodem tego błędu? Dodam, że wymieniany był napinacz łańcuszka rozrządu, taka wkręcana śruba, gdyż samochód falował na zimnym silniku i wydawał dziwne odgłosy na wolnych obrotach, po wymianie wszystko wróciło do normy, tylko teraz taki oto błąd. Czy to nie wina czujnika VANOS'a? Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 6 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 miałem 2 razy taki sam problem w m52 i m54 łańcuchy były wyciągniete i rozrząd był przestawiony to i vanosy stoją w miejscu , spróbuj sobie odpalić auto tylko przy odpalaniu trzymaj pedał gazu wciśnięty do połowy i się przejedz powinne wtedy vanosy dzialac i auto miec moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszes Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 A co trzeba zrobić żeby naprawić ten błąd? Regeneracja VANOS'a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 11 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Albo rozszczelniony vanos albo rozciągniety łańcuch lub przestawiony rozrząd Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszes Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Mam pytanie. Czy sam mogę wymienić te uszczelki w VANOSie? Nie trzeba tam nic ustawiać? Wyjmuję tylko VANOS, wymieniam uszczelki, wkładam go ponownie i tyle? Widziałem filmy na youtube przedstawiające regenerację VANOSa, jeśli zrobię to sam to nic nie poprzestawiam? Nie uszkodzę zaworów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 12 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Skoro takie pytania zadajesz jw. to stawiam na przestawiony rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 12 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 jak zrobisz zgodnie z instrukcją to nic nie powinno się stać, zanim jednak zaczniesz coś grzebać to w takich programach jak DIS można zrobić testy szczelności vanosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 12 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Wszystko fajnie tylko że ten test szczelności można o kant d.... rozbić. Nie wiem czym sie kieruje ta procedura diagnozy czasów pracy tłoków vanosa bo testy wychodza różnie a vanosay zawsze sa strasznie *******ziane. Jeśli masz błędy o źle ustawionym wałku to nie sądze aby wymiana samych uszczelniaczy pomogła. Albo łańcuch do wymiany (ponownego ustawienia) alboktoś prędzej tam był i źle to poskładał z czym się spotkałem juz kilka razy (ostatnio nawet w s54 ktoś rozrząd na pisaka poskładał a później emka bencki dostawała o 330d po chipie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszes Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Uszczelniacze wymienię, bo czas pewnie na nie, przejechane mam 291 tysięcy moją bunią. Kiedyś, jeszcze przed kupnem, bo auto zakupiłem od kuzyna mechanik wymieniał gumki na zaworach, więc mógł coś źle ustawić może, ale nie było tego błędu, dopiero po 1,5 roku od wymiany gumek się pokazał owy błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 13 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 sprawdź sobie tak jak ci pisałem odpal auto przy wcisniętym gazie tak do połowy i się przejedź czy poczujesz róznicę w mocy bo u mnie jak był łancuch wyciągniety to wtedy vanos działał przy takim odpalaniu , uszelki vanosa jak mi tak się działo wymieniałem i nie pomogło , czujniki wałków i cewki vanosa a przyczyną był przestawiony rozrzad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszes Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Zrobiłem tak jak kazałeś, odpaliłem auto przy wciśniętym gazie do połowy i widać różnicę w mocy. Sprawdziłem to nawet. Pożyczyłem komputer, wykasowałem wszystkie błędy silnika, odpaliłem auto bez wciśniętego gazu do połowy i pokazał się błąd, następnie zgasiłem auto, ponownie wykasowałem błąd, odpaliłem auto z gazem wciśniętym do połowy i owego błędu nie było. Ale czy to możliwe, że rozrząd był ruszany 1,5 roku temu, a błąd wyskoczył dopiero teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszes Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Przepraszam, że odkopuje temat, ale zależy mi na pomocy konkretnej co mam zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 17 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Oddać do mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszes Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Dzięki wielkie. Oddałem do mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.