hall Opublikowano 4 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Siemka Muszę wymienić olej w swoim M52 i tak zacząłem czytać różne fora oraz opinie , jest tego tak wiele że aktualnie sam już nie wiem czym się zainteresować. Silnik 260 tyś przebiegu , silnik suchy nic nie cieknie i oczywiście nie wiem co było wlewane. Do swojego is-a lałem półsyntetyk max life 10W40 i byłem zadowolony, czekam na wasze opinie i doświadczenia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 4 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Zalewaj Valvoline 10w40 i bedziesz zadowolony jest to dobra oliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 4 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Zalewaj Valvoline 10w40 i bedziesz zadowolony jest to dobra oliwa Żadnego 10w40 do m52! Tylko 5w40 lub 5w50. Ile by nie miał przebiegu, tylko i wyłącznie pełny syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 4 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Żadnego 10w40 do m52! Tylko 5w40 lub 5w50. Ile by nie miał przebiegu, tylko i wyłącznie pełny syntetyk. Powiem, że kolega ma rację i się z tym zgadzam. Polecane Valvoline, Liquid Moly oraz ja na następną wymianę celuję w BMW Super Power OIL 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hall Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Mówicie że będzie dobry VALVOLINE VR1 RACING 5W50 4L +GRATIS! Najtaniej!! (5055885277) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 4 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 (edytowane) Żadnego 10w40 do m52! W takim razie powiedz to ludziom którzy pracują w serwisach BMW w Niemczech. Posiadam całe e36 serwisowane do samego końca w ASO BMW i 10W40 był tam lany.Oto dowód hall skoro ktoś tam lał wcześniej 10w40 to lej to samo. Nie przechodzi się z gęstrzego na rzadszy. Chyba że chcesz choć wcale to u ciebie nie musi się stać...A mianowicie kiedyś pod namową znajomych no i dla dobra silnika zalałem rzadszy olej od tego co był wcześniej bo wiadomo chciałem dobrze dla silnika no to z10w40 zalałem 5w40 i...... Zrobiłem na tym oleju może z 700km i na wolnych obrotach paliło się ciśnienie oleju....Wypłukało go z różnych syfów,zaczął się pocić, vanos słychać z daleka a był cichy tak więc same plusy :bag: Wymieniona pompa oleju + czujnik i nic to nie pomogło do dnia dzisiejszego latam na tym piecu. Był zdrowy jak dzwon ale po tej zabawie już nie jest.... Zrobisz jak uważasz ale mam nadzieje że da ci to do myślenia. Edytowane 4 Marca 2015 przez sebo293 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 (edytowane) W takim razie powiedz to ludziom którzy pracują w serwisach BMW w Niemczech. Posiadam całe e36 serwisowane do samego końca w ASO BMW i 10W40 był tam lany.Oto dowód hall skoro ktoś tam lał wcześniej 10w40 to lej to samo. Nie przechodzi się z gęstrzego na rzadszy. Chyba że chcesz choć wcale to u ciebie nie musi się stać...A mianowicie kiedyś pod namową znajomych no i dla dobra silnika zalałem rzadszy olej od tego co był wcześniej bo wiadomo chciałem dobrze dla silnika no to z10w40 zalałem 5w40 i...... Zrobiłem na tym oleju może z 700km i na wolnych obrotach paliło się ciśnienie oleju....Wypłukało go z różnych syfów,zaczął się pocić, vanos słychać z daleka a był cichy tak więc same plusy :bag: Wymieniona pompa oleju + czujnik i nic to nie pomogło do dnia dzisiejszego latam na tym piecu. Był zdrowy jak dzwon ale po tej zabawie już nie jest.... Zrobisz jak uważasz ale mam nadzieje że da ci to do myślenia. W ASO bmw był lany Mobil? Ja u siebie zmieniałem z 10w na 5w i nic się nie stało, żadnych skutków ubocznych, żadnego pocenia. Jeśli silnik jest w dobrej kondycji nic nie ma prawa się stać. m52 mają pracować na rzadszym oleju. Tak przewidział producent. Moze mam jakieś skrzywienie, ale wolę jeździć na czystym silniku niż zawolonym i uszczelniony nagarem. Mówicie że będzie dobry VALVOLINE VR1 RACING 5W50 4L +GRATIS! Najtaniej!! (5055885277) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ? Lej śmiało. Będziesz zadowolony. Edytowane 5 Marca 2015 przez michal_f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 W dodatku co ma wspólnego niemieckie ASO BMW z BEBEN-SERWIS? Płukanka i śmiało lej jakieś 5w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 (edytowane) Moim zdaniem jak auto latało długo na 10W40 nie warto przechodzić na 5W40 czy 5W50.Bo może wypłukać nagar itp. z silnika i będzie źle. A co do płukanki,to płukanka nie wyczyści nagaru przyklejonego w środku silnika.Chyba,że zrobilibyśmy to ręcznie i od środka Oczywiście jak ktoś ma pewne auto gdzie wymiany 10W40 były robione w terminie to przejście na 5W40 nie powinno zaszkodzić. Ale jak zamiast oleju była np.czarna prawie smoła to można sobie narobić.Ale każdy z Nas ma swoje zdanie na ten temat. Edytowane 5 Marca 2015 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Tak jak chłopaki wyżej, 5w40, to lali poprzedni właściciele mojej 2,8, tak samo wlałem jahappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Ja sprowadzilem auto z Niemcowni i nie wiem na jakim oleju jezzdzone było. Wlalem 10w40 i po 10 tys/km zalalem 5w40 Valvoine i nie widze wyciekow itp. jak na razie A przebieg mam 270tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Coś tam się poszukało w necie i znalazłem takie coś katalog fabrycznie podaje 0W30 5W30 i 5W40. Czyli mój przypadek wcale nie musi cię spotkać a nawet gdyby to się nie łam ja latam z tą dolegliwością już 3 rok i piec zrywny dynamiczny bo to BMW a nie fiacior:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
icemanvette Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Jak nie chcesz Valvoline to lej Millersa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 O olejach to sobie możemy tu gdybać. Jak czytam opisy gęstszy/rzadszy olej i ktos porównuje dwa oleje xW40 to znaczy że nie wie co pisze, zwłaszcza przy porównywaniu współczynnika zimowego- 5W i 10W. Gęstszy to jest 5W40, a rzadszy 5W30. Porównywanie 10W40 do 5W40 oznacza że 5W40 ma łatwiejszy rozruch zimą, czyli 10W40 jest gęstszy ale na zimnym silniku, co jest niekorzystnym zjawiskiem w odniesieniu do tarcia. M52 tylko i wyłącznie syntetyki, tak jak kolega zauważył, można tam wlać 0W i 5W, na 10W też pewnie się nic nie stanie, ale po jakiego męczyć 24-zaworową hydraulikę półsyntetykiem? Jeśli się boisz, zalej 5W40 ELF Exelium LDX z aprobatą LL-jeszcze są w sprzedaży, średni hydrokrak delikatnie ci umyje silnik, a potem lej już "elitę". Ewentualnie jak ktoś nie wie co jest zalane, na 5k zalać półsyntetyk i potem pełen syntetyk. Zapewne nikomu nie chce się zdejmować pokrywy klawiatury rozrządu dla oceny nagaru, a polecam, zwłaszcza jak się juz uszczelka poci i woła o wymianę. Jeśli nie masz "smaru" na wałkach to nić niema prawa się odkleić i zatkać Ci układu smarowania. Teksty typu nie wlewaj syntetyka bo ci nagar umyje i zatka silnik, głoszą raczej użytkownicy traktorów rolniczych zalanych selektorem. Skoro masz nagar w silniku to twoje M52 nadaje się na remont lub do płukania. Jeśli gdzieś zaczyna ciec olej to się wymienia uszczelnienie, a nie szuka "gęstszego" oleju. PS. gęsty olej to np 10W60, którego nie chce mi się opisywać bo to inna bajka. Mam M52B20 270k przebiegu i śmigam teraz na Valvo 5w50, w mojej ocenie doby olej, zczarniał po ok 7 tyś km. Auto z LPG i silnik raczej zdrowo wyru*any, w porównaniu z Elf LDX 5W40 który miałem wcześniej, valvo wolniej ubywa, zawory mniej klepią. Tyle ode mnie bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 To zdanie mi się podoba najbardziej: Skoro masz nagar w silniku to twoje M52 nadaje się na remont lub do płukania. Jeśli gdzieś zaczyna ciec olej to się wymienia uszczelnienie, a nie szuka "gęstszego" oleju. Aż nie mogę słuchać jak ludzie piszą, żeby nie lać rzadszego bo wypłucze nagar lub zacznie się silnik "pocić". Wreszcie jakieś mądre zdanie padło. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 7 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Popieram kolegę Ponurego,warto gdy się poci pokrywa zaworów ściągnąć i zobaczyć czy jest dużo spieków,nagaru.Przy okazji można pokrywę ładnie wyczyscić oraz zamontować nową uszkelkę.Jednak proponuje cieniutko posmarować nową uszczelkę silikonem wysokotemperaturowym przed założeniem,bo dzisiejsze uszczelki szybko robią się twarde i mogą za jakić czas znów się "pocić". Płukanie silnika specyfikami nie usunie spieków czy nagaru.Ale każdy z Nas ma swoje zdanie.Silnik będzie czysty jeśli wymiany oleju będą robione w terminie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 31 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Aktualnie zalałem Valvoline VR1 Racing 5w50 i wszystko ok i nie bierze oleju teraz albo tyle, że na miarce nie zauważam tego. Przedtem miałem Liqui Moly TopTec 4100 5w40 i przy kręceniu wysoko potrafił się napić. No i jest drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieldeni20 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Lej Valvoline śmiało 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 A ja polecam Valvo 5w50. Zalewam do swojego M50B25 już od ok 30.000 km i nie zaiażyłem żadnych skutków ubocznych, a jedynie poprawę Mniej oleju ubywa, silnik pracuje ciszej. No i zimą faktycznie rozruch jest trochę łatwiejszy niż jak lałem taki, z jakim kupiłem auto- 10w40. Bardzo polecam taką zmianę. Silnik wg licznika ponad 360.000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaku Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Ja lalem 10w60, świetnie sobie radzi w ciężkich warunkach (gorące miasto i chłosta) , ale rozruch nie należał do najprzyjemniejszych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
knysha Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Tak czytam i czytam... W M52B20 mam zalany półsyntetyk, 10W40 - a pasuje go zmienić na dniach. Samochód ma rzekomo 183 tys. przebiegu (raczej pod 260 i skręcone, na moje oko). Silnik się nie poci, jest suchy, uszczelka ok - jedyne miejsce pocenia które zauważyłem, to zbiorniczek od wspomagania (foto) Chodzi cicho, vanosa nie słychać, żadnego klekotania zaworów itp. Teraz pytanie: - zalać jakiś dobry półsyntetyk 10W40 - czy zalać syntetyk 5W40? (np. Valvoline Maxlife - Oryginalneoleje.pl - oleje samochodowe, silnikowe, olej Castrol, olej Penrite, olej Motul, olej Valvoline, Olej Mobil, Olej Liqui Moly) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Nie zastanawiał bym się i zalał 5W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Nie zastanawiał bym się i zalał 5W40. Tak samo. Ja przelatałem 10 tysi na 10w40 (a nie wiem na czym niemiec jezdził) i zalałęm teraz valvoline maxlife 5w40 i zrobilem na nim juz 9 tys i jak miałem troszke ponad stan przy wymianie, to tak mam teraz. (Znaczy przy jak ostatnio sprawdzałem, nie wiem jak jest teraz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
knysha Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Nie będzie żadnych negatywnych skutków? Nie wypłucze silnika za bardzo? Nie zacznie klepać zaworami, spalać oleju itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Jeśli zacznie to znaczy, że trzeba uszczelnić silnik a nie lać gorszy olej. Osobiście uważam, że jeśli teraz Ci nie bierze to jak najbardziej zmieniaj na 5W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.