Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Proszę o pomoc, podpowiedzi... e39 vs e46


///M3

Rekomendowane odpowiedzi

Od kiedy zmieniłem pracę Omega stała się samochodem służbowym pełną gębą. W związku z tym, postanowiłem kupić sobie auto do jazdy na codzień... oczywiscie ?! BMW (wracam do marki) :)

Biorę pod uwagę dwa modele...

e39 - bo duża, wygodna...

e46 - bo? własnie, nawet mi sie podoba...

Myślę o samochodzie na gnój...

e39 - 2.5d ? plusy? minusy? jak to jedzie?

3.0d ? plusy? minusy? jak to jedzie ? nie powiem zalezy mi na dosc niskim spalaniu ale bez przesady, czy 2.5 nie bedzie kompromisem ?

e46 - hmm tu wchodzi w gre 2.0d 150KM co o nim mozecie powiedziec ?

Oczywiscie wchodzą w gre wyłącznie sedany z manualną skrzynką :)

Nie mam doswiadczenia z kopciuchami w BMW, miałem Passata b5 TDI i nie moge złego słowa powiedziec o nim. Nigdy nie jechałem kopciuchem BMW, nie mialem do czynienia z e46 ani e39. Proszę Was, o wszystkie sugestie i przemyślenia bo mam dylemat. E46 widze ze są słabo wyposażone ale to akurat najmniejszy kłopot dla mnie.

Otwieram dyskusje i slucham ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat moralny, u mnie po wielu namysłach padło na e39. E46 strasznie się zrobiło popularne i wyposażanie na minus w porównaniu z e39. Z powyższych ja bym brał słynnego ropniaka 3.0, osobiście 2,8 benzyna+gaz.

Obecnie tyle wpakowałem w swoje e36, że jeszcze muszę nim pojeździć i e39 czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka e39 i e46. W tej chwili mam e46 ale następna będzie 5er. Jednak e39 jest masywniejsze i lepiej trzyma się drogi, jest wygodniejsze. Co do silników to zarówno 2.5 jak i 3.0d dają frajdę z jazdy i charakteryzują się sensownym spalaniem. Musisz tylko uważać przy kupowaniu, żeby nie trafić jakiegoś szrota. Te samochody mają już trochę najezdzone i jak trafisz skarbonke to Ci się odechce diesla. Ja juz miałem dość i raczej nie wrócę do tego, zwłaszcza że jazda na podtlenku lpg wychodzi tak samo jak nie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na ceny e39 w niemczech, za 1500 euro mozna juz wybierac w 523. Cięzko upolowac godne e36 za te pieniadze. Myśle ze lepsze bedzie e39, jest wieksze wygodniejsze i pewnie mniej upalane niz e46. Na temat diesla sie nie wypowiem bo ja tylko benzyne ujezdzam. Tez szukam od pewnego czasu bmw e36 lub e39 w niemczech bo jezdze tam regularnie 2 razy w miesiacu i przegladam ogloszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e39 3.0d jest oszczędny, potrafie zejść poniżej 6l na 100, przy okazji jeżeli zajdzie taka potrzeba to można bez strachu kogoś wyprzedzić, auto jest wygodne, a wersje po lifcie się nie starzeją. Jeżeli chodzi o minusy to jak na mój status majątkowy serwis nie jest tani

i jeszcze taki offtop

Bierz E39 3.0d po lifcie i ładuj program od razu. Będziesz zadowolony. :)

widziałem w jakimś temacie że masz w garażu V10, nigdy nie jechałem takim potworem, ale czy po doświadczeniu z takim samochodem jazda e39 3.0d nie jest nudna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chce auto do jazdy dlatego myślę nad 2.5d. Jak mam iść w 3.0d plus programy itp kupilbym mocną benzynę :)

Nadal brakuje mi statów czyli ile pali np 2.5 ile 3.0 jakie ceny częsci ? jak najwiecej szczegolow Panowie :) co sie lubi psuc?

aaa, i wchodzi w gre wyłacznie lift najlepiej opakietowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam e39 od pół roku ,moj pierwszy diesel 2.5 z silnika jestem zadowolony ,daje rade ,z spalaniem też tragedi nie ma najnizej jak mi sie udalo do tej pory to 5,5 litra :lol: wygoda milon razy lepsza niz w e46 bo taka tez mialem i mam porownanie, usterki hmm jescze nie mialem oprocz dwuch ktore mialem ale z nimi kupilm auto :lol: bierz pan e39. Wygoda i dobrze lata ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chce auto do jazdy dlatego myślę nad 2.5d. Jak mam iść w 3.0d plus programy itp kupilbym mocną benzynę :)

Nadal brakuje mi statów czyli ile pali np 2.5 ile 3.0 jakie ceny częsci ? jak najwiecej szczegolow Panowie :) co sie lubi psuc?

aaa, i wchodzi w gre wyłacznie lift najlepiej opakietowane :)

Nie pamiętam ile paliły dokładnie, coś koło 7-9 bez oszczędzania, ale z rzeczy które padły u mnie to:

pompka podprogowa, regulator ciśnienia, wtryski, przepływka, egr, pompka w baku, poprzedni właściciel regenerował turbo. 530d gasło przy mocniejszym depnięciu na gaz - zagadka nie rozwikłana do samego końca, w 525d uszkodzony zawór na 6tym cylindrze lub gniazdo zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, E39 wygodne jeździłem i to sporo 530d szkoda tylko że skrzynia 5tka w manualu i automat, spalanie musisz liczyć rzędu trasa przy ok 130km/h 6,5 miasto 9-10l nie tam jakaś jazda dziadkowa, Ja natomiast mam od kilku lat 320Cd i jestem mega zadowolony, spalanie po trasie ok 5l przy ok 140-150 na 6tce po mieście ok 6l oczywiście auto po programie , przed softem paliło więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak :)

ładnie chodzi :) wiec bede przelot robił :)

narazie stoje przy e39 525d

boje sie troche usterkowosci, koledzy piszą do góry co tam sie napsuło itp. a (odpukac) w Passacie przez 3 lata wymieniłem tylko nagrzewnice...

moj poprzedni przelot

[video=youtube;kZmIarx3g_Y]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam ile paliły dokładnie, coś koło 7-9 bez oszczędzania, ale z rzeczy które padły u mnie to:

pompka podprogowa, regulator ciśnienia, wtryski, przepływka, egr, pompka w baku, poprzedni właściciel regenerował turbo. 530d gasło przy mocniejszym depnięciu na gaz - zagadka nie rozwikłana do samego końca, w 525d uszkodzony zawór na 6tym cylindrze lub gniazdo zaworu.

Łoł ,to napewno było bmw ?:lol::lol::lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem nigdy e39, ale jechalem raz z kumplem i wygodniejsza od e46. Co do e46 to miałem Diesla 136km, fajnie smigał, ale dopóki sie nie zaczyna psuc. Ropę mamy, jaką mamy, wiec silnik bardziej narażony na awarie w porównianiu z zagazowaną benyzna 2.8l czy to e39, czy e46. W dieslu zaraz cos z pompami, wtryskami etc. W dodatku dwumas masz (w Pb tez jest, ale trudniej zajechac), A w PL trudno trafic dobrego Diesla, chyba ze troche wydasz.

Ja bym brał benzyniaka i załozył gaz. A co do budy, to musisz sie sam przejechac obiema i zdecydowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ostatnie naprawy były wykonywane w Niemczech, potem polak kupił nic nie robił, zaczeło się gruzować to pogonił trupa i zostawił nowego właściciela z problemem.

Sytuacja miała miejsce w Anglii ale wygląda na to, że te dwa egzemplarze były bardzo dojechane. Jednak na polskie warunki wybrałbym pb+lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze taki offtop

Cytat Napisał icemanvette Zobacz post

Bierz E39 3.0d po lifcie i ładuj program od razu. Będziesz zadowolony.

widziałem w jakimś temacie że masz w garażu V10, nigdy nie jechałem takim potworem, ale czy po doświadczeniu z takim samochodem jazda e39 3.0d nie jest nudna?

Na początek musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czego oczekujesz od auta :) Wiadomo, że apetyt rośnie w miarę jedzenia i przeskok HP też :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że nie chce miec ściganta, wtedy poprostu kupiłbym cos mocnego w PB. Chce normalne auto dlatego mysle ze 2.5 bedzie kompromisem :) Boje sie tylko z tego względu że nigdy kopciucha w BMW nie miałem, a po Passacie mam świetne wspomnienia, jezdzil bezawaryjnie i był zwinny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...