Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[e36]Pytanie do tych którzy zdejmowali kierownicę


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie wydłubywałem airbag i rozbierałem kierownicę. Przesmarowałem

absolutnie wszystko co się dało. Mimo że kierownica chodzi dużo lżej, to

nadal skrzypi :?

To co mnie zastanawia to brak części numer 4

umieszczonej pomiędzy pierścieniami Z czego to zrobione? Może powodować skrzypienie?

I następny podejrzany : czy element numer 3 (5) jest rozbieralny?

Chodzi o to z tyłu kierownicy do czego dochodzą kabelki

Jak to coś wygląda w środku?

Czy to tam może kryć się paskudny SkrzypSkrzyp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołączam się do tematu ponieważ u mnie od początku zimy pojawiły się skrzypienia. Nie zależy to od temp otoczenia, ponieważ nawet w cepłe dni SkrzypSkrzyp ujawniał się wyraźnie.

Wydłubywania poduchy się boję, bo jak strzeli to na nową mnie nie stać :evil:

Czekam na "wujka dobra rada" i bacznie obserwuję temat. :mrgreen:

Pozdr. :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciąganie poduchy jest proste. Wymaga jednak mocnych łapek :]

Odpiąć aku, mówią żeby zostawić na 15min.

Potem z tyłu kierownicy dwie śrubki, cholerne cięzki dostęp przydaje się lusterko od żony.

Torx 20 albo 30 nie pamiętam. Po przyłożeniu dużego momentu puszczają. i poduszka

wychodzi lekutko - nie ma ryzyka wybuchu. Potem z poduszką jak z butelusią

nitrogliceryny - do dopięcia są dwa kable. Na pomarańczowym kabelku na wszelki wypadek

oznaczyłem sobie "kierunek" tak żeby nie włożyć go na odwrót. Nie wiem czemu wszystkie

manuale każą kłaść poduszkę czołem do dołu.

Jak już poduszka jest bezpieczna kluczyk w tsacyjkę żeby blokada nie zaskakiwała, klucz

17 ten do kół i odkręcasz śrubę na środku. Zapamiętać jak szły kabelki pod Wielką Białą

Zaślepką można ją wyjąć. Po odkręceniu śrubi ZAZNACZ MARKEREM POZYCJĘ

KIEROWNICY WZGLĘDEM ZĄBKÓW!

Potem dużo smaru. Można jeszcze odkręcić 4 małe torxy (10?) mocujące zwiniętą taśmę

airbagu. po usmarowaniu wszystkiego kolejność odwrotna. Mi pomoglo o tyle że kierownica

chodzi lżej. JEDNAK nadal skrzypi. Podejrzewam to coś z taśmą airbaga - tam jakieś WD 40

spróbuję, ale nie wiem czy czegoś nie zepsuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info bmw_beer :drunk:

W weekend będziemy próbować <bmw_2>

Co do WD-40 to już próbowałem spryskać bez demontażu - przez kilka dni skrzypienia ustały - ale jak smar wysechł skrzypskrzyp znowu wrócił :evil:

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...