Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M52B20 po swapie brak iskry i wtrysku pompa pracuje


MarianKozak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum dlatego jeśli pisze nie w tym dziale to smiało walic odrazu łopatą przez łeb ewentualnie możecie wysłać łopate kuriererm to zaoszczędzicie czasu.

Sprawa wygląda tak, swap był robiony z silnika M50B20TU 94' na M52B20 97' z e36. Nowy silnik pracował do ostatniej sekundy i został zgaszony przez kluczyk.

Autko kupiłem już po zatarciu silnika a nawet pokusiłbym sie o stwierdzenie po wystrzale, bo poprzedni własciciel przyredukował chyba z 5 na 2 w każdym razie akurat M52 był pod ręką to w to mi graj.

Do auta kompletny swap Silnik z osprzętem, wiązka Ecu z immo całą antena i pestka bo dawca przyjmował m52b28 z e46. Jedyna zmiana to dwumasa. Po złożeniu całości i podpięciu immo, auto nie ma iskry ani wtrysku. Aktualniy punkt odniesienia:

- Ews cyka, pompa paliwa wbija ciśnienie na listwe, rozrusznika nie podpinałem przez EWS dlatego kręci.

- Czujnik kątu wychylenia wału sprawdzony, (Pomiedzy 2,3 pinem przejście jak zakręci wałem)

- Kabel z czujnika do Ecu 3 piny mają przejście na piny do ECU (40,44,83) napięcie 5v jest

- Napięcie na cewkach i wtryskach jest

- Masa na silniku i pinach Ecu jest

- EWS II podpięty: 4 pin do 7x20 (jest przejście na pin 18 w ecu)

5 pin bezpiecznik F31

7 pin masa

12 pin 20x20 (jest przejście na pin 36 w ecu)

13 pin transmiter

Dodatkowo dodam że przejścia kabli sprawdzone a wyjścia z ecu maja napięcia zgodne z autodatą. Ostatnio nabyłem nawet 2 sterownik silnika M52b20 również z ewsem i pestka i dokładnie te same objawy(Chciałem wykluczyc błąd ECU). Mam INPE aczkolwiek wyskakuje mi błąd połączenia z ECU ale najprawdopodobniej to wina kabla ADS a raczej interfejsu który posiadam.

Jedyna niewiadoma to sprawa pinu 7 w wiązce budy. Bo jest on zajęty kablem zielonym a w aucie był brak immobilizera, bo stary silnik był bez i dodatkowo pod gniazdem pin 7 zmostkowany z pinem 21 metodą pana Wiesława mechanika.

Napisanie na forum jest juz dla mnie ostatecznością bo poprostu zabrakło mi pomysłów, a zawsze dobrze jest wpaśc o 4 w nocy na rozwiązanie i zejśc do garażu 8)

Przerabialiśmy z kolegą już mogłoby się wydawać o wiele trudniejsze swapy jak np m52b28 na m54b30 czy m50b20 na m52b28 i ze schematami wszystko było bezproblemowe aż do teraz :bag: Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek forme pomocy listowną czy osobistą czy może nawet telepatyczną i oczywiście odwidzięcze się, może nie będzie to deszcz złotych monet ale myslę, że na %%% i czekolade wystarczy :P A i dziękuję z góry każdemu kto dotarł do tego momentu. Pozdrawiambmw_2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...