długi Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Panowie,od pewnego czasu mam problem.Stojąc w korku przed bramkami na A4 silnik zaczął się grzać i po jakimś czasie doszło przed czerwone pole.Stanołem za szlabanem na poboczu,wokół korka od zbiorniczka płyn.Odkręciłem korek,było na dnie.Dolałem płyn i rozszczelniło się łączenie chłodnicy ze zbiorniczkiem i leciało jak z kranu.Byłem przed wrocławiem(od strony katowic).Laweta i 900zł w plecy,ale to dopiero początek kłopotów.(Tydzień przed tym zdarzeniem wymieniłem termostat bo był otwarty i nie dogrzewał silnika.Odpowietrzyłem i było niby OK.)Wymieniłem chłodnicę,zalałem płyn,odpowietrzyłem(wszystkie węże gorące i miękkie,ogrzewanie działa,z odpowietrzników leci płyn,przy dodaniu gazu leci stróżka płynu w zbiorniczku-czyli chyba wszystko OK)Przejechałem się i zauważyłem że wywaliło mi trochę płynu przez korek.Na drugi dzień dolałem płynu do połowy zbiorniczka bo było echo(w sumie zużyłem 10,5l płynu czyli książkowo)przejechałem się żeby wskazówka podeszła do pionu,otwieram maskę nie gasząc silnika a tam płyn podszedł na maksa.Odkręciłem odpowietrzniki i tylko płyn poleciał.Po ostygnięciu płyn opadł do połowy zbiorniczka.Odpaliłem i obserwowałem.W miarę wzrostu temperatury płyn w zbiorniczku podnosi się,aż podchodzi na samą górę jak wskazówka jest w pionie.Jak zakręcę korek i dodam gazu to w tym momencie płyn schodzi o jakieś 3-4 cm(tak na oko).Jak chodzi na jałowym to znowu powoli rośnie aż w końcu zaczyna się przelewać.Kupiłem dzisiaj nowe wisko,przejechałem się żeby rozgrzać silnik,otwieram maskę i dalej to samo.Płym na maxa aż się ulewa.Już mi ręce opadają.Stanu oleju nie przybywa.Mam nadzieję że to nie głowica albo uszczelka.Acha.Mam gaz.Oba węże i parownik gorące,węże miękkie.W czym problem?Macie jakieś sugestie?Bo już mnie ku.wica bierze:help:Dodam że wskazówka od temp.stoi w pionie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Albo lpg sie dostaje do plynu. Albo zle odpowietrzony. Moze reduktor puszcza lpg do ukladu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neophyte Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 A pompa cieczy ? Też długo walczyłem z wyciekami i podnoszącym się stanem płynu. Temperaturę miałem w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Dlugi pisze ze strumien jest wiec CHYBA pompa jest ok. Chodz rozne cuda w bemach sie zdarzaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Też mi ta pompa nie daje spokoju,ale objawy nie wskazują na jej uszkodzenie(chyba że się mylę).Na jałowym z tej szczelinki w zbiorniczku ledwo cieknie ale od 1200obrotów jest już stróżka płynu i wzrasta w miarę dodawania gazu.Poczytałem trochę w necie i spróbuję jeszcze jutro odpowietrzyć"na zimno",może coś pomoże a jak nie to wymieniam pompę wody.Co do reduktora to gaz ma parę miesięcy(reduktor KME-silver)i po otwarciu zbiorniczka nic nie syczy ani nie śmierdzi więc też wykluczam.Dzięki za zainteresowanie i sugestie.Dam cynk co z tego wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtas_wrock Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Jaką masz obudowę termostatu ? U mnie przy plastikowej obudowie (peknietej tak ze nic nie było widać na aucie) były bardzo podobne objawy i układ powoli się zapowietrzal i plyn się unosił. Kupilem na allegro obudowę aluminiowa i po odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 miałem tak w m62 jak zmieniłem pompe wody... też płyn skakał jak głupi.... pozakręcałem wszystko i dzida się przejechac... jak przegoniłem fure to przeszło.. odpowietrzył się dobrze i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakos Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Laweta i 900zł dobrze rozumiem, że za lawete 900zł?? a za ile km?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 A korek wymieniałeś? Mi w m52 tak się kiedyś działo i okazało się że korek ciśnienia nie trzyma a już też mnie fachowcy pękniętą głowicą straszyli :lol: W m50 za to miałem pęknięty wirnik na pompie (plastikowy oryginał) i czasami działał jak się zaczepił a jak się zsuwał to kręciła się sama ośka a wirnik stał. Jak dojdziesz już co było to daj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 dobrze rozumiem, że za lawete 900zł?? a za ile km?? Za 190km w sumie,sobota godz.19.Znalazłem pierwszy lepszy numer z lubina i przyjechało auto-hilfe lubin.Zdzierają jak h.j ale musiałem być szybko w domu i tak wyszło.Co do mojego problemu to wymyśliłem jeszcze że może jest zle odpowietrzone bo: 1.mam coś takiego jak akumulator ciepła utajonego i może trzeba coś dodatkowo robić przy odpowietrzaniu,bo tam też jest jakaś pompka i zawory 2.Nie działa mi ta pompka która powinna się załączać po naciśnięciu przycisku REST i może tam nazbierało się powietrza i nie można odpowietrzyć. Takie moje wydumki.Może ktoś coś wymyśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Właśnie wróciłem z garażu.Dzisiaj sytuacja była całkiem inna.Wczoraj zostawiłem płyn w zbiorniczku prawie po korek.Dzisiaj patrzę a w zbiorniczku echo(korek zostawiłem lekko przykręcony).Odkręciłem odpowietrznik przy termostacie,zasyczało i płyn się podniósł tak jak go zostawiłem wczoraj-na maxa.Zakręciłem odpowietrznik,odpaliłem,poluzowałem odpowietrznik-trochę płynu wsiorbało,pare centymetrów.Dolałem płynu,pojechałem żeby się zagrzał(ogrzewanie na maxa)a jak temperatura poszła w pion to przegoniłem go przez spory kawałek na 4-6tyś.obr.Z nawiewu zaczęło lecieć gorące powietrze.Przyjechałem do garażu,nie gaszę silnika,podnoszę maskę a tam płyn spadł do połowy zbiorniczka.Dolałem na maxa,popuściłem odpowietrznik i znowu wsiorbało prawie pół zbiorniczka.Dolałem,kazałem trzymać żonie obroty na ok.1200-1500 i popuściłem odpowietrznik.Trochę powietrza uleciało i potem płyn.Zakręciłem,zgasiłem silnik,dolałem płynu i myślę-jest dobrze(przynajmniej lepiej niż było).Zostawiłem tak ,a jutro powtórzę czynności tak samo.Jestem dobrej myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 A ja właśnie jestem po naprawie - regeneracji termostatu w mojej "Buni" - M54 - i po pierwszym zalaniu grzałem ją b.długo i du.a. Grzania LPG nie było, w kabinie zimnica jak w iglo a poziom w zbiorniczku wariuje jak szalony. Raz chce wylewać a za chwilę za mało. Odpowietrzałem przy zbiorniczku i na wężu przy termostacie ale nic to nie dało. Wkur..łem się i zostawiłem na noc. Rano oczywiście dolewka i w pedał po mieście - :idea: jest grzanie LPG 8) - chociaż wachy nie żre - jeszcze kawałek przejechałem, wskazówka poszła trochę dalej niż pionowo :? i nagle spadek temp poniżej pionowej i komunikat "sprawdź poziom chłodziwa" - ale nim zdążyłem się zatrzymać wróciło ogrzewanie kabiny 8) - potem jeszcze kilka razy po chwilowym postoju pyskowało o poziom chłodziwa ale jest już duuuuużo lepiej niż wczoraj wieczorem. Grzeje teraz jak wściekła - mogę robić saunę w kabinie . Nie wiem czy tu wkleić moją relację z remontu termostatu czy osobny temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Najlepiej aby auto było przodem nieco wyżej przy odpowietrzaniu,po odpowietrzeniu dobrze przegonić auto.Jak będzie jeszcze powietrze to płyn zejdzie z maxa do min Potem dolewka na maxa jeszcze raz przegonić i jak już nie wypije to jest ok,jak wypije to powtarzamy czynność 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Puki co dolewam płynu z rana jak zimny,przeganiam go stro i wywala płyn korkiem i tak wkoło macieja.Jak zimny dolewam,jak się zagrzeje wywala.Ogrzewanie jest,węże miękkie,gorące.Temp.stoi w pionie cały czas.Właśnie wracam z garażu.Założyłem nowy korek.Poczekam pare godzin i jak ostygnie to go przegonię na nowym korku.Jak nie pomorze to jutro sprawdzę kondycję pompy ale wizualnie(wymątuję ją).Kolego pidey,jak regenerowałeś termostat,bo pierwsze słyszę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 19 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Też mam w m52 wahlera i sprawuje się jak należy jedynie co zmieniłem to obudowę termostatu z ori plastiku na zamiennik alu z alledrogo i oczywiście uszczelki nowe oraz korki wszystkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 19 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Do M54 nie znalazłem i może nie ma samych wkładów termostatu i chyba wiem dla czego ale o tym niżej. Z tego co wyczytałem w M54 były chyba montowane 3 modele termostatów i trochę się między sobą różniły (nie wspomnę o numerach kat.). Żeby dojść do termostatu u mnie musiałem zdemontować osłonę wentylatora i wentylator też. Jak już miałem go w zasięgu i dojrzałem, że mam BEHR'a (nr kat 1 437 040) to się skusiłem zajrzeć co z nim nie "teges". Okazało się, że powodem niedomykania się termostatu był osad (coś w rodzaju kamienia) na powierzchniach nr 1, 2 i 5. Ponad to Oring nr 3 (wymiary jak pamiętam 15x2) miał poszarpane krawędzie od tego kamienia na powierzchni nr 2. Oring znalazłem, kamień usunąłem bez "bulu" ze wszystkich newralgicznych powierzchni ale oczywiście nie obyło się bez szkody - element oznaczony jako "C" - "serce" termostatu i czujnik oberwał mi sie i wypadł ze swojego miejsca - był wklejony. Musiałem na nowo dolutować przewody od czujnika (chowają się w korpusie "A" i doprowadzone są do gniazda na obudowie) i zakleić kropelką na swoim miejscu. Tak więc b.ostrożnie z tym elementem "C" - łatwo uszkodzić. Element "B" - koszyk - demontuje się pokręcając nieznacznie w lewo - wyskoczy z łapek trzymających go na elemencie "C". Teraz już wszystko jasne, dla czego nie ma osobno elementu naprawczego do termostatu - serce "C" - jest lutowane i wklejone do obudowy a wymiana samego koszyka "B" bez termoregulatora "C" wraz z czujnikiem jest bez sensu. Jeśli ktoś zechce jak ja naprawić własny termostat, musi szczególnie zwrócić uwagę czy nie ma wżerów na powierzchniach zamykających przepływ - 1 i 2 a także uszczelnień gumowych 3 i 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 20 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Do m54 nie ma metalowych... Najlepiej kup nówkę oK 150 zł można kupić. W m52 lepiej bo zmieniasz obudowę na alu jak plastik już zajechany i masz spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 20 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Ja mam m52 i nie moge znalezc alu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Panowie,sprawa przedstawia się tak na dzień dzisiejszy: Widać że niemra dbała o auto.Pompa wody wymieniona nie dawno na taką z blaszanymi łopatkami i wirnikiem(ori BMW-jest znaczek i numer),paski i rolki napinacza nowe.Zamieniłem termostat spowrotem na ten co był(otwarty),korek kupiłem ori w aso(69zł).Jutro zalewam płyn i odpowietrzam.Zobaczymy co będzie.Wierzących proszę o paciorek żeby się udało:lol: a ja po prostu mam nadzieję że będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Oby było w pożądku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Po"wstępnym" odpowietrzeniu jest OK.Wychodzi na to że winny był korek,nie trzymał ciśnienia i płyn się wylewał przez niego.Jutro odpowietrzę dokładnie bo rozwaliłem jeden odpowietrznik i musiałem iść kupić:lol:.Korek wartości 69zł i moja nadgorliwość wygenerowały koszty 1500złlolol(z czego 900 to laweta)Dzięki wszystkim za zainteresowanie,porady i modlitwyuklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Korki te małe co są dwa(w m52) warto wymienić na nowe,bo rozlarują się i można potem nie odkręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Kupiłem oba nowe ale jeden zajechałem i kupiłem(właściwie dostałem gratis:biggrin:)następne dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 To kręć je tylko wielkim płaskim śrubokrętem takim co ma końcówkę z 1cm mniejsze popsują znów korki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Chodzi o odpowietrzniki,jeśli chodzi o monetę to jest możliwość poparzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.