dduban Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Witam Od pewnego czasu ubywa ma plynu. Brak wyciekow. Na poczatek chce go porzadnie odpowietrzyc Ma ktos moze dobra instrukcje jak to zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Sprawdź dobrze zbiorniczek wyrównawczy, on często lubi pękać. Dodatkowo wszystkie elementy elastyczne układu chłodzenia. Często wyciek jest tak niewielki, że nie widać go pod samochodem po postoju. Co do odpowietrzania wszystko jest ładnie opisane krok po kroku w "Sam naprawiam", strona bodaj 28-30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zbiorniczek mam nowy. Mysle ze odpowietrzylem dobrze. Ale, jak jest z wezami. Ten ktory wchodzi do termostatu od gory jest cieply i miekki ten ktory wychodzi z termostatu jest zimny i miekki. Jak to jest? Sprawdzam nie te weze? Powinny byc twarde? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Jak by byly twarde to by znaczylo, ze jest zapowietrzony uklad. A skoro sa miekkie to raczej jest odpowietrzony. Obejrzyj weze czy nie sa sparciale gdzies w okolicach opasek itp. Moze sie saczyc i zanim wycieknie pod auto to wyparuje pod wplywem temperatury pod maska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 jeśli węże miękkie to możliwe że korek na zbiorniczku padł i wywala sobie nadmiar płynu a Tu tego nie widzisz.... kup korek za 30zł i pewnie bedzie po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Korek mam nowke z aso. Zobaczymy jutro jak bedzie. Znacie moze objawy uszkodzonej nagrzewnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Jak by byly twarde to by znaczylo, ze jest zapowietrzony uklad. A skoro sa miekkie to raczej jest odpowietrzony. Co za bzdura lololKolego sprawdź wąż między silnikiem,a scianką grodziową u mnie tam był lekko uszkodzony wąż.Wyciek nie był widoczny na postoju,a w czasie jazdy płyn uciekał. Odpowietrza się najlepiej jak przód stoi lekko do góry,ogrzewanie na max temperature nawiew na 1 kreskę w klimatroniku. Cieżko będzie zimą chyba,ze masz ciepły garaż aby pożądnie motor rozgrzać... A jaki korek kupiłeś 1.4bara czy 2bary bo są różne.Jak u siebie wymieniałem to nie zwracałem uwagi Ciekawe jaki ma być w e39 2.5 benzynie ? Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 sprawdź sobie dokładnie łączenie zbiorniczka wyrównawczego i chłodnicy z wężem idącym do termostatu, często leci z oringów ww wspomnianym wężu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Węże i łaczenia są szczelne. Nowy objaw Strasznie wolno się nagrzewa. po przejechaniu 15km miałem dopiero 90stopni na tescie 7.0 Co się znowu mogło stać? Termostat ma półroku. visco raczej sprawne. pompa wody ma pólroku. Czyzby został jakiś pęcherz powietrza? Edytowane 7 Stycznia 2015 przez dduban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 7 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Objaw raczej otwartego cały czas termostatu.To że ma pół roku nie znaczy że nie klęknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Padniety termostat nie powinien błędu pokazać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 7 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Nie no termostat nie ma elektroniki kolego więc błęu nie będzie Co do korka chłodnicy w benzynowych Bmw powinen być na ciśnienie 2bary. Powiem Ci,że Ja mam sprawny termostat i aby zrobił się pion jak jest zimno to ok 8-10km trzeba przejechać poza miastem przy obrotach 2-2,5tyś. Jak tam pompa wody sprawdzałeś ?Co do termostatu to przy takich temperaturach normalne,że powoli się grzeje dodatkowo włączasz ciepły nawiew to ciepło z silnika zabierasz... Spróbuj jak się nagrzeje w pion stanąć gdzieś w ciepłym garażu tak aby przód stał nieco wyżej i sprawdź czy nie pójdzie powietrze z odpowietrzników. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Dobra chyba wszystko jest ok Oprocz tego ze... kumpel ma pompke do sprawdzenia szczelnosci ukladu i niestety delikatnnie ucieka cisnienie Powinno byc szczelne na maxa tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 9 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Ponad 2bary w benzynie to korek w chłodnicy będzie wypuszczał ciśnienie. Dolej płyn do maximum i jeździj kontroluj czy znika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Znika znika dywaniki suche wiec to nie nagrzewnica. Jutro jade na kanał sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryster Opublikowano 9 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Witam, Panowie chciałbym dołączyć sie do tematu układu chłodzenia. Mam taki problem jestem świeżo po wymianie zbiorniczka wyrownawczego płynu chłodniczego i zauważyłem że po naciśnięciu pedału gazu na obroty rzędu 3-5 tys obrotów i puszczeniu go słychać jakieś przelewanie się płynu pod tapicerka. Czy to jest normalne? Druga sprawa jest taka, że przed wymianą i również po wymianie zbiorniczka nadal słychać takie głuche systematyczne stukanie. Taki krótki dźwięk puk i jest on tylko w trakcie postoju. Pukało tak jak brakowało płynu w układzie i nie wiem co to może być. Silnik m54b22. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 9 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 M52 w sumie to odpowietrza się samo, nie wiem w czym macie problem, sprawny układ: odkecasz korek wlewu, odkręcasz odpowietrznik, lejesz plyn do maxa(po zlaniu chłodziwa z układu), zakręcasz obydwa korki. Odpalasz silnik i co jakis czas gasisz, ukręcasz lekko odpowietrznik i upuszczasz powierza - i tak do ok 50 st C. Powyżej tej temp. to juz głupota bo można sobie ryjek poparzyć. Jak auto wychodzi powyżej niebieskiej kreski mozna pogazować do 5tyś rpm. OGÓLNIE M52 odpowietrza się obrotami. Lekko silnik ostygnie i ukręcasz odpowietrznik i upuszczasz powietrza. Jedziesz w trasę robisz kilka km. sprawdzasz stan, dolewasz i zapominasz o układzie chłodzenia. W sprawnym układzie tak mniej wiecej to wygląda. Stukanie - elektrozawory, norma w każdej leciwej BMW do olania. Odgłoś przelewania, powietrze w układzie - dac po obrotach i pobawic sie odpowietrznikiem, sprawdzic korek w chłodnicy. Dla dociekliwych, można upuszczać powietrze przez poluźnianie obejm na przepustnicy, wąż przy chłodnicy, posiadacze LPG przy reduktorze. W Beemkach odpowietrzanie to tylko formalność. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 10 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 ja juz głupieje ale odpowietrzony chyba jest. z Ty że na zimnym silniku mam minimum płynu a na ciepłym max. Dobrze czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 10 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Tak ponieważ ciśnienie się robi jak silnik gorący Jak kolega ponury napisał można gorące auto przegonić do 5tyś kilka razy potem sprawdzić jak będzie powietrze to płyn pójdzie w dół i dolejesz do max jak przestygnie.Jak na ciepło odkręcasz korek to bardzo powoli aby się nie poparzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 10 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 z Ty że na zimnym silniku mam minimum płynu a na ciepłym max. Zapowietrzony, ale to norma z czasem się sam odpowietrzy, trzeba pojeździć lub podnieść przód auta i wtedy odpowietrzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 10 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Dzieki chlopaki za rady ale problem jest nadal. Plynu ubywa, wszedzie sucho. Bylem dzis na kanale. Objawow uszkodzonej glowicy i uszczelki nie mam. Ogrzewanie w normie. Wg. Realoem sa jeszcze jakies dwa weze pod kolektorem ssacym. Sprawdzic je? Bo juz nie mam pomyslow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 11 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Czesto jest tak,że tylko w czasie jazdy płyn ucieka miałem tak z tym wężem co idzie z tyłu po prawej stronie(wchodzi do auta).Dopiero po przyduszeniu go palacami sączyło się z niego.Może u Ciebie podobnie jest...Pojeździsz to ciśnienie wypycha płyn,może nawet nie cieknąć na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Z tym ze ja pompalem pompka przez zbiornik wyrownawczy. I nic nie lecialo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 11 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 A jakie ciśnienie robi pompka ? Bo jeśli jest szczelne i nigdzie nie ma wycieków to najgorsza opcja uszczelka głowicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dduban Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Oj juz nie pamietam jakie cisnienie robi. Ale delikatnie zchodzi wskazoweczka maksymalnie zejdzie o 0.2bara. Uszczelka raczej nie, nie mam objawow zadnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.