Markus9292 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Witam Chciałbym wybebeszyć kata, wstawić tam rurki i zaspawać, podoba mi się dźwięk silnika bez kata dlatego chcę to zrobić. Polećcie mi jakiś warsztat gdzie zrobiliby mi to dokładnie Dyzio się zajmuje takimi sprawami? Jeszcze jedno, bo pewnie mam 2 sondy przed i za katem (M54B22 2002r.) po wywaleniu kata będzie tylko check engine czy coś więcej? Pozdr Edytowane 30 Grudnia 2014 przez Markus9292 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 2 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 oprócz tego że auto straci na mocy, a brak sond bedzie mieszał w steroniku adaptacjami to poza tym bedzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steven92 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 oprócz tego że auto straci na mocy, a brak sond bedzie mieszał w steroniku adaptacjami to poza tym bedzie ok Kiedyś dowiadywałem się o to samo u Majewskiego w Brzegu do swojego M52B25TU i ostrzegł mnie przed tym, bo silniki M54 i M52TU mają po dwie sondy z przodu i z tyłu samochodu, więc po wywaleniu kata, będzie po pierwsze wywalało błąd, a po drugie tak jak pisze Leo, komp będzie świrował i możesz później mieć spore problemy żeby dojść z tym do ładu. Nie lepiej pomyśleć o jakimś ciekawie mruczącym wydechu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 ja tam mam patent na oszukanie sond i silnik działa normalnie.... w 99% zdaje egzzamin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 miałem taką z wywalonymi katami :twisted: bład sond wywala wiec wrzucilem takie niby tulejki zeby oddalic sonde nic nie pomoglo , a po drugie tam masz katy metalowe wiec nic nie poprawi procz ****owego dzwieku bedzie jak w calibrze , szukasz mocy ale nie w tym kierunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Sondy to ja Ci mogę wyciąć ze sterownika i to nie jest problem. Odłączamy i po temacie żadnych tulejek itd. Silnik działa tylko ze sterującymi a sprawdzających po prostu fizycznie nie ma (tak jak by igdy katów nie było)ale nie o to chodzi. Tu chodzi o to jak zmieni się charakterystyka silnika po całkowitym uwolnienieu wydechu na początku. Nie będę się tutaj zbyt mocno rozpisywał ale generalnie auto nie bedzie jeździło tak jak powinno a tym samym zamiast mocy będzie kupa... Musiał byś sobie poczytać przynajmniej o tym jak działą fala w układzie wydechowym, jak się odbija, gdzie od czego i jaka jest jej zależność do mocy i przebiegu krzywej momentu obrotowego. Wiadomo że jeśli będziesz chciał je wyciać to i tak wytniesz. Przejedziesz się powiesz że jest lepiej a później taki sam silnik obskoczy się spod wiateł a ty będziesz sobie pluł w brodę że nie posłuchałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 A spalanie nie wzrosnie po wycieciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Raczej nie. Ja nie zauważyłem różnicy w spalaniu po ponownym wspawaniu kata. Ale za to dół się znacznie poprawił. Lepiej zaczął ciągnąć od niższych obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 ale ja pytalem o calkowitym wycieciu i wspawalniu rurki lub strumiennicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Większość mechaników jest za tym by sprawne katy zostawić,aby nie było jaj.Jak chcesz poprawić dźwięk to zmień tłumik środkowy na np.przelot lub strumiennicę i końcowy na sportowy będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Jedynym sensownym rozwiązaniem jest kolektor rownoodleglosciowy, tzw barany. Wtedy przepływ gazów jest niezaklucony i spełnionych zostaje wiele praw fizyki i zasad dzięki którym wraz ze wzrostem mocy idzie w parze lepszy dźwięk. Spalanie nie wzrośnie bo to są sondy monitorujące stan monolitu w katalizatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus9292 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Jak chcesz poprawić dźwięk to zmień tłumik środkowy na np.przelot lub strumiennicę i końcowy na sportowy będzie ok A jaki jest koszt wywalenia środkowego i wspawanie rurek? Dyziu robisz takie rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.