Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wywalenie kata


Markus9292

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym wybebeszyć kata, wstawić tam rurki i zaspawać, podoba mi się dźwięk silnika bez kata dlatego chcę to zrobić. Polećcie mi jakiś warsztat gdzie zrobiliby mi to dokładnie :D Dyzio się zajmuje takimi sprawami? Jeszcze jedno, bo pewnie mam 2 sondy przed i za katem (M54B22 2002r.) po wywaleniu kata będzie tylko check engine czy coś więcej?

Pozdr

Edytowane przez Markus9292
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz tego że auto straci na mocy, a brak sond bedzie mieszał w steroniku adaptacjami to poza tym bedzie ok

Kiedyś dowiadywałem się o to samo u Majewskiego w Brzegu do swojego M52B25TU i ostrzegł mnie przed tym, bo silniki M54 i M52TU mają po dwie sondy z przodu i z tyłu samochodu, więc po wywaleniu kata, będzie po pierwsze wywalało błąd, a po drugie tak jak pisze Leo, komp będzie świrował i możesz później mieć spore problemy żeby dojść z tym do ładu. Nie lepiej pomyśleć o jakimś ciekawie mruczącym wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem taką z wywalonymi katami :twisted: bład sond wywala wiec wrzucilem takie niby tulejki zeby oddalic sonde nic nie pomoglo , a po drugie tam masz katy metalowe wiec nic nie poprawi procz ****owego dzwieku bedzie jak w calibrze , szukasz mocy ale nie w tym kierunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy to ja Ci mogę wyciąć ze sterownika i to nie jest problem. Odłączamy i po temacie żadnych tulejek itd. Silnik działa tylko ze sterującymi a sprawdzających po prostu fizycznie nie ma (tak jak by igdy katów nie było)ale nie o to chodzi. Tu chodzi o to jak zmieni się charakterystyka silnika po całkowitym uwolnienieu wydechu na początku. Nie będę się tutaj zbyt mocno rozpisywał ale generalnie auto nie bedzie jeździło tak jak powinno a tym samym zamiast mocy będzie kupa...

Musiał byś sobie poczytać przynajmniej o tym jak działą fala w układzie wydechowym, jak się odbija, gdzie od czego i jaka jest jej zależność do mocy i przebiegu krzywej momentu obrotowego.

Wiadomo że jeśli będziesz chciał je wyciać to i tak wytniesz. Przejedziesz się powiesz że jest lepiej a później taki sam silnik obskoczy się spod wiateł a ty będziesz sobie pluł w brodę że nie posłuchałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest kolektor rownoodleglosciowy, tzw barany. Wtedy przepływ gazów jest niezaklucony i spełnionych zostaje wiele praw fizyki i zasad dzięki którym wraz ze wzrostem mocy idzie w parze lepszy dźwięk. Spalanie nie wzrośnie bo to są sondy monitorujące stan monolitu w katalizatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...