Przemo1987 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Witam Panowie mam takie pytanie 1.sprawdzam aku po nocy w stanie spoczynku miernikiem -> 12.33v/12.30v 2.w teście zegarów pozycja kluczyka na 1 ->12.3 12.4v 3.zapłon ->11.8/11.9 12.0v 4.rozruch ->10.3/10.2/10.5 v 5.po zamknięciu auta pobór prądu -> 0.01 a nawet 0.00 Ja to bym go nawet wyjął i naładował tylko,ze ja mam zwykły prostownik z regulacją do 15A prostownik firmy romstan taki za około 120zł.... i boje się tym ładować bo co dziwne u mnie na aku pisało na mierniku 12.5v... to mówię podłączę go na 3h.. a po 30 minut jak ucho się przystawiło do akumulatora to słychać było delikatne bulgotanie to go odłączyłem zastanawia mnie tylko napięcie po nocy... nie powinno być w granicach... 12.6v/12.8v?? z drugiej strony pojechałem na warsztat koleś wynióśł już takie profesionalne urządzenie do akumulatorów i mówi co Ty chcesz? tu można frytki smażyć...to czemu nie jest 12.7itp volta w spoczynku? dodam za nim go podpiąłem pod auto miał w stanie spoczynku 12.6-12.5v ale po podpięciu klemy plus i minus ma 12.3v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 (edytowane) Kolego bulgotanie to normala sprawa przy ładowaniu,jeśli masz akumulator z odkręcanymi korkami to warto przy ładowaniu je odkręcić ale nie ściągać można też dolać wody destylowanej jeśli zobaczysz przez korek płytki to musisz trochę nalać aby były przykryte(do każdego korka osobno).Nie wolno tam zaglądać jak ładujesz bo opary mogą ci uszkodzić oczy albo jak podpalisz zapalniczką mogą gazy się zapalić.Śmiało możesz naładować przez 12h ale najmniejszym prądem jaki możesz ustawić czyli jak masz np. min 6A to ustaw najmniejszy i ładuj śmiało przez całą noc. Sprawdzał aku na obciążeniu ? Jeśli napięcie nie spada tzn.aku jest dobry (sprawdza się to na zgaszonym silniku)jeśli spada szybko aku do wymiany. A ładowanie sprawdzałeś przy okazji ta pozycja 4. rozruch to przy odpalonym aucie ?Bo jeśli tak to padaka.Ładowanie sprawdź bez obciążęnia i potem z obciążeniem czyli włączasz światła wszystkie,grzanie szyb,foteli,nawiew,oświetlenie wew.Jeśli przy obciążeniu na odpalonym aucie nie spada poniżej 14V jest super jeśli stanie troszkę poniżej 14V jest ok jeśli podchodzi pod 13.0V jak poniżej 13V to alternator się kończy i jak wsadzisz nowy aku to szybko się skończy. Po 15minutach od zamknięcia usypiane są wszystkie moduły i jeśli nie masz seryjnego alarmu to wynik poboru 0.00-0,01 jest taki jak ma być. Mi na alarmie seryjnym pobiera 0.03A i tak ma być. Edytowane 23 Grudnia 2014 przez Georgii 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo1987 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Kolego bulgotanie to normala sprawa przy ładowaniu,jeśli masz akumulator z odkręcanymi korkami to warto przy ładowaniu je odkręcić ale nie ściągać można też dolać wody destylowanej jeśli zobaczysz przez korek płytki to musisz trochę nalać aby były przykryte(do każdego korka osobno).Nie wolno tam zaglądać jak ładujesz bo opary mogą ci uszkodzić oczy albo jak podpalisz zapalniczką mogą gazy się zapalić.Śmiało możesz naładować przez 12h ale najmniejszym prądem jaki możesz ustawić czyli jak masz np. min 6A to ustaw najmniejszy i ładuj śmiało przez całą noc.Sprawdzał aku na obciążeniu ? Jeśli napięcie nie spada tzn.aku jest dobry (sprawdza się to na zgaszonym silniku)jeśli spada szybko aku do wymiany. A ładowanie sprawdzałeś przy okazji ta pozycja 4. rozruch to przy odpalonym aucie ?Bo jeśli tak to padaka.Ładowanie sprawdź bez obciążęnia i potem z obciążeniem czyli włączasz światła wszystkie,grzanie szyb,foteli,nawiew,oświetlenie wew.Jeśli przy obciążeniu na odpalonym aucie nie spada poniżej 14V jest super jeśli stanie troszkę poniżej 14V jest ok jeśli podchodzi pod 13.0V jak poniżej 13V to alternator się kończy i jak wsadzisz nowy aku to szybko się skończy. Po 15minutach od zamknięcia usypiane są wszystkie moduły i jeśli nie masz seryjnego alarmu to wynik poboru 0.00-0,01 jest taki jak ma być. Mi na alarmie seryjnym pobiera 0.03A i tak ma być. Witaj po włączeniu wszystkich odbiorników.. napięcie na aku jest 14.1 14.2 14.3v... dodam za nim akumulator włożyłem do auta miał 12.4/12.5v jak miernikiem badałem włożyłem do auta..podpiąłem klemę plus i minus sprawdzam miernikiem i jest 12.3v przy rozruchu nie może spać poniżej 10v(kolega ma nowy aku vartę) i to samo ma... przy rozruchu spada do 10.3/10.5v sprawa jest taka odpalam auto... robię trasę 50km...wracam sprawdzam od razu po zgaszeniu auta napiecie w stanie spoczynku ma 12.6/12.7v... po 30 minutach 12.4 rano już zatrzymuję się na 12.3 dodam aku kupiony w renomowanej firmie w necie e-baterryy...tysiące pozytywów... 0 negatywów... co do odkręcenia korków..jest to nowy aku..korki ma zaklejone nalepką banner...zdrapanie nalepki wiąże się z utratą gwarancji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pirooz Opublikowano 23 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Witaj po włączeniu wszystkich odbiorników.. napięcie na aku jest 14.1 14.2 14.3v... dodam za nim akumulator włożyłem do auta miał 12.4/12.5v jak miernikiem badałem włożyłem do auta..podpiąłem klemę plus i minus sprawdzam miernikiem i jest 12.3v przy rozruchu nie może spać poniżej 10v(kolega ma nowy aku vartę) i to samo ma... przy rozruchu spada do 10.3/10.5v sprawa jest taka odpalam auto... robię trasę 50km...wracam sprawdzam od razu po zgaszeniu auta napiecie w stanie spoczynku ma 12.6/12.7v... po 30 minutach 12.4 rano już zatrzymuję się na 12.3 dodam aku kupiony w renomowanej firmie w necie e-baterryy...tysiące pozytywów... 0 negatywów... co do odkręcenia korków..jest to nowy aku..korki ma zaklejone nalepką banner...zdrapanie nalepki wiąże się z utratą gwarancji... Ale to auto Ci żre prąd czy aku go nie trzyma? Bo jeśli 1 to na warsztat a jeśli 2 to po prostu oddaj na gwarancji. W sumie to i tak wszystkiemu winna sarna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Kolego sprawdzasz aku przed wsadzeniem do auta i ma ciut więcej po przecinku...Po wsadzeniu może spaść te 0.0* bo grube kable dają opór. Prąd wacha się 12,5-12,3 te wartości po przecinku może miernik oszukiwać.Ale skoro staje na 12,3 i nie spada mniej to chyba dobrze. Skąd takie dane,że przy rozruchu nie może spaść ? Przecież napięcie po przecinku to może różnić się też przez akumulator tzn. firmę,budowe czy partię... Jeśli bardzo chcesz się z tymi przecinkami bawić to zamień od kolegi aku i zobacz co wtedy miernik powie... A jeśli dalej będzie to samo to przeczyść papierem ściernym klemy i wszystkie inne połączenia pod autem i pod maską plusa i masy przy montażu posmaruj wszystkie miejsca smarem miedziowym i po tej operacji sprawdź Tylko pamiętaj miejsc jest dużo klemy,nabuj przy klemie(chociaż tu zastosowałbym spray do styków usuwa śniedź)dalej przy alternatorze,rozruszniku,po bokach auta masy sa przykręcone pod maską do ścianek od strony błotników,więc odkręć tam klucz 10 chyba przeczyść blaszkę i śrubę,pod autem też jest kilka miejsc połaczonych śrubą tam też wyczyść i przesmaruj miedziowym. Po tych czynnościach sprawdź. Ale jeśli na innym aku wyjdzie inaczej to olej te przecinki bmw_1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo1987 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Dziekuje serdecznie za odpowiedzi udzielone Wesołych świąt8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.