azi Opublikowano 18 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Witam wszystkich, Pisze posta drugi raz, poprzedni gdzieś wcięło, ale nie dostałem żadnego powiadomienia, może się nie zapisał ... E39 528i. Dzisiaj zauważyłem lekko falujące obroty, wskazówka drga w zakresie mniej więcej 1 mm. Kiedy jechałem do pracy samochód nagle na światłach zgasł, stał na luzie, trzymałem nogę na hamulcu i silnik po prostu się wyłączył. Drugi raz to samo się stało jak wracałem z pracy. Po zgaśnięciu bez problemu odpaliłem i pojechałem dalej, ale coś jest nie tak. Na początek myślę, żeby wymienić filtr paliwa, może złapał jakiś syf ... Ma ktoś jakiś inny pomysł ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 18 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 (edytowane) Na początek polecam wyjąć krokowy i sprawdzić czy lata-klekocze w środku luźno jak w ręce go pokręcisz na boki. Stawiam,że nie "klika" lekko więc kup spray do czyszczenia przepustnic i popsikaj solidnie do środka z każdej strony.Tylko jak psikasz z jednej storny drugą zakryj palcem.Możesz też napiskać i zatkać palcami dwie strony i potrzepać w ręce.Wsadź tam też do środka kawałek czystej szmatki (nie papier bo może się urwać i zostać w środku).Jak włożysz szmatkę pokręć nią,zrób to z dwóch stron wlot-wylot.Potem znów popsikaj solidnie do momentu,aż czysta ciecz ze środka będzie wylatywać potem już tylko sprawdź czy przy poruszaniu w ręce w środku lekko "klekocze" jeśli tak to montuj i daj znać. Robiłem u siebie miałem podobne obajwy czasem gasł silnik,a tak to falował.Krokowy się zacinał i nie klikał.Przy okazji możesz też wykręcić dwie przepustnice i je spryskać tym sprayem.Nadmiar ze ścianek przepustnicy wytrzyj lekko czystą szmatką i montuj.Godzinka max dwie i spokojnie zrobisz sam. Czekam na efekty bmw_1 Edytowane 18 Grudnia 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azi Opublikowano 18 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Ok, jutro się za to wezmę Dzięki za radę A byłaby opcja jakiegoś szybkiego poradnika jak dostać się do krokowego ? Poczytałem trochę na necie ale nie mogę znaleźć zdjęcia, na którym byłoby pokazane gdzie on jest dokładnie umieszczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 18 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 W M52 trzeba mieć sprawne paluchy, krokowiec siedzi w dolocie od dołu mniej więcej po ukosie za przepustnicą jak staniesz przed autem. Taki szary walec, nie pmiętam ale chyba trzeba odkręcić przepustnice i odsunąć ja na bok. Sprawdz też lewe powietrze i odepnij przepływkę zzobacz co sie dzieje. W sumie to sporo jest rzeczy jeszcze do sprawdzenia. Zacznij od powyższych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 19 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 (edytowane) Wykręć filtr powietrza razem z obudową,przepływką i rury plastiki i gumę co idzie do przepustnicy i będziesz miał krokowca po lewej w głębi pod kolektorem dasz radę. Jeśli nie chcesz czyścić przepustnic przy okazji to nie musisz ich odkręcać chodziaż dobra opcja jak już ma się ściągnięty dolot też wyczyścić tym sprayem i przetrzeć. Potem szukaj śrubek na jednej z nich razem z krokowym trzyma się chyba rurka bagnetu ale nie pamiętam dokładnie.Ale tam masz śrubki co trzymają uchwyt od krokowca.Jak już odkręcisz te śruby będą to chyba 10tki to chwyć za puszkę krokowca i pociągnij go powinien wyjść bo jest wciśnięty w kolektor.Przy wsadzaniu spowrotem pośliń gumkę śliną to łatwo wejdzie.Nie smaruj czasem niczym do smarowania tej gumki od uszczelnienia krokowca z kolektorem taka szara guma z kołnierzem. Jak dobrze pamiętam gdy odkeci się rurkę bagnetu tą jedną śrubką to przy dokręcaniu dociśnij bagnet do dołu i trzymając dociągnij śrubę.Chodzi o to by rurka bagnetu nie wyszła do góry bo jest tam na dole oring i jak będzie tam luz to olej będzie tam wyciekał. Edytowane 19 Grudnia 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azi Opublikowano 19 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Dzięki za dokładny opis Dzisiaj akurat nie miałem czasu żeby bawić się z krokowym, a silnik zaczął się krztusić na wyższych obrotach, pojechałem więc do mechanika. Po podłączeniu do kompa wstępnie padło na czujnik położenia wału ( na 90%, już dokładnie nie pamiętam bo miałem długi dzień ). Już się miałem ustawiać na jego wymianę, kiedy mechanik zaczął coś jeszcze sprawdzać i okazało się, że rura idąca od chłodnicy bezpośrednio nad tym czujnikiem na łączeniu odrobinę przecieka jak się ją porusza. Możliwe więc, że komputer sypie błędami tylko wtedy, gdy woda kapie na czujnik/jego okolice, i wystarczy wymienić tą rurę/jej łączenie. Jeśli to nie pomoże, wybór padnie pewnie na krokowy Jestem ustawiony na wizytę u magików po świętach, wtedy też zdam relacje z postępów. Pozdawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 20 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 A więc zajmij się wyciekiem,potem skasuj błędy jak pojawi się znów czujnik wąłu to i tak do wymiany... I polecam ori urzywkę albo nówkę ori w zamienniki się nie pchaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Jak wyżej, skasuj wycieki, doprowadź auto do "kultury", podepnij pod kompa i wtedy szukaj przyczyny. Ale raczej kapiący płyn nie będzie miał wpływu na źle działający czujnik położenia wału. To tak samo jakby źle działało na niego jeżdżenie po kałużach. raczej jak komp wskazał top masz przyczynę. Krokowiec to następny etap, ale raczej wyszedłby na kompie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 czujnik spróbuj najpierw sam naprawić Wiśnia opisał jak to się robi może kasę zaoszczędzisz bo zamienniki nie działają w beemkach za dobrze ori drogi a i używki tanie nie są , w zasadzie opis do każdego silnika jest http://www.maxbimmer.pl/f28/b%B3%B1d-po%B3o%BFenia-wa%B3ka-rozrz%B1du-m50-m52-25444/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Bardzo możliwe,że kapie na czujnik wałka,ale to raczej z krzywej obudowy termostatu,bo te plastikowe tak mają.Warto zakupić na alledrogo zamiennik z amelinium ok 60zł plus nowa uszczelka i jest cacy robiłem u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azi Opublikowano 22 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Szczerze mówiąc średnio wierzę w ten wyciek, bo to chyba nie tłumaczy falujących obrotów. W tej chwili nie mam czasu ani warunków do samodzielnej diagnozy, więc raczej muszę się zdać na magików. Po świętach okaże się co się dzieje i wtedy zdam pełną relację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Przecież ciepło jest +10 więc w razie deszczu pod pachem krokowca sam ogranij będziesz miał satysfakcje jak tak ozdrowiłem swój motor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 22 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Ta i 100km/h wiatru - w sobotę się z klaksonem zabawiałem, 10 min na przeciągu i skapitulowałembmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azi Opublikowano 22 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Na święta jadę do rodziców, jak pogoda dopisze i czasu trochę będzie to coś pokombinuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azi Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Po kilku wizytach u mechanikow : Wymmieniony czujnik położenia wału, uszczelniona rura od chłodnicy, przeczyszczony silnik krokowy, wymienione sondy lambda... Na razie jest ok, silnik już nie szarpie i nie gaśnie. Nie jestem pewien czy obroty minimalnie nie falują, ale może już mam jakieś schizy Pojeźdżę pare dni i zobaczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Stawiam,że falował przez krokowca.Może bez potrzeby wymieniałeś czujnik wału.Ale skoro jest okej to już po ptakach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.