Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


falujące obroty + czasami gasnący silnik


azi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Pisze posta drugi raz, poprzedni gdzieś wcięło, ale nie dostałem żadnego powiadomienia, może się nie zapisał ...

E39 528i. Dzisiaj zauważyłem lekko falujące obroty, wskazówka drga w zakresie mniej więcej 1 mm. Kiedy jechałem do pracy samochód nagle na światłach zgasł, stał na luzie, trzymałem nogę na hamulcu i silnik po prostu się wyłączył. Drugi raz to samo się stało jak wracałem z pracy. Po zgaśnięciu bez problemu odpaliłem i pojechałem dalej, ale coś jest nie tak. Na początek myślę, żeby wymienić filtr paliwa, może złapał jakiś syf ... Ma ktoś jakiś inny pomysł ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek polecam wyjąć krokowy i sprawdzić czy lata-klekocze w środku luźno jak w ręce go pokręcisz na boki.

Stawiam,że nie "klika" lekko :) więc kup spray do czyszczenia przepustnic i popsikaj solidnie do środka z każdej strony.Tylko jak psikasz z jednej storny drugą zakryj palcem.Możesz też napiskać i zatkać palcami dwie strony i potrzepać w ręce.Wsadź tam też do środka kawałek czystej szmatki (nie papier bo może się urwać i zostać w środku).Jak włożysz szmatkę pokręć nią,zrób to z dwóch stron wlot-wylot.Potem znów popsikaj solidnie do momentu,aż czysta ciecz ze środka będzie wylatywać potem już tylko sprawdź czy przy poruszaniu w ręce w środku lekko "klekocze" jeśli tak to montuj i daj znać.

Robiłem u siebie miałem podobne obajwy czasem gasł silnik,a tak to falował.Krokowy się zacinał i nie klikał.Przy okazji możesz też wykręcić dwie przepustnice i je spryskać tym sprayem.Nadmiar ze ścianek przepustnicy wytrzyj lekko czystą szmatką i montuj.Godzinka max dwie i spokojnie zrobisz sam.

Czekam na efekty bmw_1

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M52 trzeba mieć sprawne paluchy, krokowiec siedzi w dolocie od dołu mniej więcej po ukosie za przepustnicą jak staniesz przed autem. Taki szary walec, nie pmiętam ale chyba trzeba odkręcić przepustnice i odsunąć ja na bok. Sprawdz też lewe powietrze i odepnij przepływkę zzobacz co sie dzieje. W sumie to sporo jest rzeczy jeszcze do sprawdzenia. Zacznij od powyższych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć filtr powietrza razem z obudową,przepływką i rury plastiki i gumę co idzie do przepustnicy i będziesz miał krokowca po lewej w głębi pod kolektorem dasz radę.

Jeśli nie chcesz czyścić przepustnic przy okazji to nie musisz ich odkręcać chodziaż dobra opcja jak już ma się ściągnięty dolot też wyczyścić tym sprayem i przetrzeć.

Potem szukaj śrubek na jednej z nich razem z krokowym trzyma się chyba rurka bagnetu ale nie pamiętam dokładnie.Ale tam masz śrubki co trzymają uchwyt od krokowca.Jak już odkręcisz te śruby będą to chyba 10tki to chwyć za puszkę krokowca i pociągnij go powinien wyjść bo jest wciśnięty w kolektor.Przy wsadzaniu spowrotem pośliń gumkę śliną to łatwo wejdzie.Nie smaruj czasem niczym do smarowania tej gumki od uszczelnienia krokowca z kolektorem taka szara guma z kołnierzem.

Jak dobrze pamiętam gdy odkeci się rurkę bagnetu tą jedną śrubką to przy dokręcaniu dociśnij bagnet do dołu i trzymając dociągnij śrubę.Chodzi o to by rurka bagnetu nie wyszła do góry bo jest tam na dole oring i jak będzie tam luz to olej będzie tam wyciekał.

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dokładny opis :) Dzisiaj akurat nie miałem czasu żeby bawić się z krokowym, a silnik zaczął się krztusić na wyższych obrotach, pojechałem więc do mechanika. Po podłączeniu do kompa wstępnie padło na czujnik położenia wału ( na 90%, już dokładnie nie pamiętam bo miałem długi dzień ). Już się miałem ustawiać na jego wymianę, kiedy mechanik zaczął coś jeszcze sprawdzać i okazało się, że rura idąca od chłodnicy bezpośrednio nad tym czujnikiem na łączeniu odrobinę przecieka jak się ją porusza. Możliwe więc, że komputer sypie błędami tylko wtedy, gdy woda kapie na czujnik/jego okolice, i wystarczy wymienić tą rurę/jej łączenie. Jeśli to nie pomoże, wybór padnie pewnie na krokowy ;) Jestem ustawiony na wizytę u magików po świętach, wtedy też zdam relacje z postępów.

Pozdawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, skasuj wycieki, doprowadź auto do "kultury", podepnij pod kompa i wtedy szukaj przyczyny. Ale raczej kapiący płyn nie będzie miał wpływu na źle działający czujnik położenia wału. To tak samo jakby źle działało na niego jeżdżenie po kałużach. raczej jak komp wskazał top masz przyczynę. Krokowiec to następny etap, ale raczej wyszedłby na kompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik spróbuj najpierw sam naprawić Wiśnia opisał jak to się robi może kasę zaoszczędzisz bo zamienniki nie działają w beemkach za dobrze ori drogi a i używki tanie nie są , w zasadzie opis do każdego silnika jest http://www.maxbimmer.pl/f28/b%B3%B1d-po%B3o%BFenia-wa%B3ka-rozrz%B1du-m50-m52-25444/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Po kilku wizytach u mechanikow : Wymmieniony czujnik położenia wału, uszczelniona rura od chłodnicy, przeczyszczony silnik krokowy, wymienione sondy lambda... Na razie jest ok, silnik już nie szarpie i nie gaśnie. Nie jestem pewien czy obroty minimalnie nie falują, ale może już mam jakieś schizy :D Pojeźdżę pare dni i zobaczę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...