Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Problem z przepustnicą? Tryb awaryjny


Steven92

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem ze swoją e46 M52B25TU, mianowicie od pewnego czasu najczęściej po opadach deszczu albo po dłuższym postoju przy odpaleniu silnika wywala mi błąd silnika + EML + świecąca się kontrola trakcji i silnik się dławi przy dodawaniu gazu. Jazda jest praktycznie niemożliwa. Czasami pomaga wyłączenie silnika na chwilę i ponowne odpalenie go lub wypięcie klem, co kasuje błąd na chwilę. Wczoraj męczyłem się z tym przez ponad godzinę, ostatecznie poddając się z racji późnej pory. Kiedyś słyszałem, że może to być problem z przepustnicą, która może nadawać się do czyszczenia lub problem z krokowcem. Ostatnio mechanior, który 'zna się' stwierdził, że problemem są klemy przy aku, które są zbyt luźne i to jest powodem usterki:bag: Oczywiście problem nie ustąpił, więc liczę na Waszą pomoc uklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko będzie stwierdzić co tak naprawdę dolega twojej e46 bez obszernej diagnostyki i nie ukrywam że najlepiej na zimnym kiedy dzieją się te cyrki. Przyczyn może być przynajmniej kilka, ty masz mechaniczną przepustnicę więc jedyne oc w niej mogło się skończyć to TPS w co wątpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Jutro postaram się podpiąć pod kompa na zimnym i zobaczę, co mi pokaże. Oby to była kwestia tylko zawalonej przepustnicy. Dzisiaj ją odpaliłem i było już okej, trochę pojeździłem ale jak tylko chciałem ostrzej ruszyć i dałem jej gaz w podłogę, to zdławiła się i komputer wskoczył w tryb awaryjny i koniec, ledwo dojechałem do domu.

W m52b25TU jest mechaniczna? Gdzieś czytałem, że w 323i przepustnica jest elektromechaniczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i to by się zgadzało! ;) Jutro podepnę się pod kompa i zobaczę, co i jak ale coś czuję, że problem może być w samej uwalonej przepustnicy, bo mam wrażenie jakby pedał gazu wchodził z oporem ale dopiero w sobotę się za to zabiorę, bo wracam z pracy po 16 i jest już za ciemno żeby cokolwiek grzebać ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Nie udało mi się podpiąć pod kompa, bo nie miałem zbytnio czasu w tym tygodniu dlatego nie wiem jakie błędy mi wywalało ale dzisiaj tak jak planowałem zabrałem się za czyszczenie tej przepustnicy i silnika krokowego. Użyłem preparatu Cyclo carb clean i wyczyściłem całą przepustnicę, silnik krokowy i przy okazji spryskałem też linkę od gazu i całe jej środowisko. Po złożeniu całego dolotu problem ustał. Pedał gazu ładnie, lekko chodzi i przede wszystkim silnik zaczął normalnie pracować. Zniknęły też kontrolki takiej jak EML, kontrola trakcji i błąd silnika. Jakby ktoś potrzebował jakiejś porady jak się dobrać do tego, to chętnie pomogę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 3 lata później...
  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...