Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


DISA niby wszystko ok a nie działa ?


pawizy89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Drodzy forumowicze od kilku tyg zmagam się z problemem niedziałającej disy, zawór został wyciągnięty spr i trzyma ciśnienie na wtyczce jest napięcie sprawdzone zostały również kable idące do ecu i wszystko jest ok, a DISA dalej się nie zamyka po włączeniu zapłonu czy tez odpaleniu.

Najciekawsze jest jednak to że gdy dam aktywacje zaworu Inpa to zaworek się zamyka jak i z masą na sztywno do wtyczki również(lecz wtedy się nie otwiera przy 4000obr/min) nie mam już pomysłów dlaczego to nie działa, byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź mogącą się przyczynić do rozwiązania zagadki.

Mój silnik to m54b25

Edytowane przez pawizy89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że masz za dużo wolnego czasu :D jak marnujesz na takie rzeczy , disa sprawna czy nie sprawna ten silnik chodzi tak samo może na hamowani by pokazało jakies 2 niuty w jedną czy w drugą stronę ale w jeździe nie odczuwalne proponuje wywal klapkę z disy i zapomnij o sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się kolego bo niedziałająca disa dość mocno pogarsza dół silnika to raz a dwa powoduje wypadanie zapłonów jeśli jest niesprawna.

Disa sterowana jest podciśnieniem i jeśli masz napięcie na wtyczce i drożny kanalik w disie to musi działać, łaski nie robi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

disa sprawna czy nie sprawna ten silnik chodzi tak samo
Kolejny raz udowodniłeś że inżynierowie BMW g*****o wiedzą o silnikach i pakują niepotrzebne części do samochodu... Wygląda na to że ty masz dużo czasu na wypisywanie takich głupot na forach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktywować to ją można podając jej napiecie na kostkę ale bez odpalonego silnika się nie włącz to raz a dwa nie ma podglądu czy klapka się przełączyła i o to mi właśnie chodziło.

Nie pamiętam jakim napięciem jest disa sterowana ale możesz zrzucić kostkę włożyć miernik i sprawdzić napięcie przy wyłączonym zapłonie i odpaloym silniku jeśli je masz to pęknięta membrana w disie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli by to była membrana to zaworek nie miał by siły w ogóle się zamknąć, a poaktywacji w inpie czy DIS'ie ładnie i z gracją się on zamyka napięcie we wtyczce jak na klemach aku po podaniu napiecia bezposrednio z aku do zaworka z disy tez sie zamyka i trzyma można tak zamykać i otwierać kilka razy bez odpalania dopuki nie wykorzystamy pokładów podciśnienia jakie to zaworek sobie uzbierał, tak więc niemożliwe jest żeby membrana była uszkodzona problem musi leżeć gdzieś w sterowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
40 minut temu, piotr308 napisał:

Witam, czy ktoś rozwiązał problem-u mnie disa jest cały czas otwarta-jest w 100 % sprawna , po podaniu bezpośrednio napięcia się zamyka , na wtyczce jest napięcie akumulatora-po włożeniu wtyczki w disę ginie minus-co może być powodem? Piotr.

Piotrze spokojnie, nie musisz zakładać co chwile nowych tematów, żeby liczyć na odpowiedź. To jest forum, jest piątek wieczór, jeżeli chcesz Piotrze odpowiedzi w ciągu 5min to jedź do mechanika ;)

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak to poczekaj aż wytrzeźwieje albo chociaż przyjdzie na forum, nie każdy w aucie ma dise i nie każdy Ci odpowie od razu ;)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...