pawizy89 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 (edytowane) Witam, Drodzy forumowicze od kilku tyg zmagam się z problemem niedziałającej disy, zawór został wyciągnięty spr i trzyma ciśnienie na wtyczce jest napięcie sprawdzone zostały również kable idące do ecu i wszystko jest ok, a DISA dalej się nie zamyka po włączeniu zapłonu czy tez odpaleniu. Najciekawsze jest jednak to że gdy dam aktywacje zaworu Inpa to zaworek się zamyka jak i z masą na sztywno do wtyczki również(lecz wtedy się nie otwiera przy 4000obr/min) nie mam już pomysłów dlaczego to nie działa, byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź mogącą się przyczynić do rozwiązania zagadki. Mój silnik to m54b25 Edytowane 12 Grudnia 2014 przez pawizy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 12 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 widzę że masz za dużo wolnego czasu jak marnujesz na takie rzeczy , disa sprawna czy nie sprawna ten silnik chodzi tak samo może na hamowani by pokazało jakies 2 niuty w jedną czy w drugą stronę ale w jeździe nie odczuwalne proponuje wywal klapkę z disy i zapomnij o sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawizy89 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Niestety czasu zbytnio nie mam a ten problem nie daje mi spokoju chciałbym to jakoś ogarnąć, a wywalenie klapki jest półsrodkiem jednak po coś gebelsi dali te klapkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 12 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Mylisz się kolego bo niedziałająca disa dość mocno pogarsza dół silnika to raz a dwa powoduje wypadanie zapłonów jeśli jest niesprawna. Disa sterowana jest podciśnieniem i jeśli masz napięcie na wtyczce i drożny kanalik w disie to musi działać, łaski nie robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawizy89 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 No i ciekawe jest to że kanalik jest drożny napięcie jest a disa się nie załącza. Można ją aktywować w Inpie i wtedy zaworek się zamyka lub na sztywno po podaniu masy ale gdy potrzeba to sama nie chce wspolpracować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 z tego co zaobserwowałem w kilku autach to disa działa (bynajmniej podczas postoju) tylko wtedy jak gwałtownie wdepniesz pedał w podłogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawizy89 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 a może wiecie gdzie w programie DIS jest opcja podglądu aktywności tego zaworku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 nie kojarzę aby był podgląd pracy zaworka, niech ktoś ci depnie w pedał a ty obserwuj cięgno czy się porusza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 disa sprawna czy nie sprawna ten silnik chodzi tak samo Kolejny raz udowodniłeś że inżynierowie BMW g*****o wiedzą o silnikach i pakują niepotrzebne części do samochodu... Wygląda na to że ty masz dużo czasu na wypisywanie takich głupot na forach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 14 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Disa na wolnych obrotach jest zamknięta, jak odepniesz od niej wtyczkę to najnormalniej w świecie się otworzy. Musisz mieć pękniętą membranę nie ma innej opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawizy89 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Ale jak by była pęknięta membrana to by INPA nie zamykała DISY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 15 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 A jak niby INPA zamyka Ci disę? To jest prosty zaworek sterowany masą który działa zero jedynkowo, nie diagnozowalny i nie sprawdzalny z poziomu kompa tylko optycznie manualnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawizy89 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2014 W Inpie w zakładkach aktywacja jest opcja włączenia DISY. Wchodzimy wi Inpe wybieramy model w tym wypadku m54 i F6 - F2 - F6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 16 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2014 aktywować to ją można podając jej napiecie na kostkę ale bez odpalonego silnika się nie włącz to raz a dwa nie ma podglądu czy klapka się przełączyła i o to mi właśnie chodziło. Nie pamiętam jakim napięciem jest disa sterowana ale możesz zrzucić kostkę włożyć miernik i sprawdzić napięcie przy wyłączonym zapłonie i odpaloym silniku jeśli je masz to pęknięta membrana w disie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawizy89 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 Ale jeśli by to była membrana to zaworek nie miał by siły w ogóle się zamknąć, a poaktywacji w inpie czy DIS'ie ładnie i z gracją się on zamyka napięcie we wtyczce jak na klemach aku po podaniu napiecia bezposrednio z aku do zaworka z disy tez sie zamyka i trzyma można tak zamykać i otwierać kilka razy bez odpalania dopuki nie wykorzystamy pokładów podciśnienia jakie to zaworek sobie uzbierał, tak więc niemożliwe jest żeby membrana była uszkodzona problem musi leżeć gdzieś w sterowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr308 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Witam, czy ktoś rozwiązał problem-u mnie disa jest cały czas otwarta-jest w 100 % sprawna , po podaniu bezpośrednio napięcia się zamyka , na wtyczce jest napięcie akumulatora-po włożeniu wtyczki w disę ginie minus-co może być powodem? Piotr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 40 minut temu, piotr308 napisał: Witam, czy ktoś rozwiązał problem-u mnie disa jest cały czas otwarta-jest w 100 % sprawna , po podaniu bezpośrednio napięcia się zamyka , na wtyczce jest napięcie akumulatora-po włożeniu wtyczki w disę ginie minus-co może być powodem? Piotr. Piotrze spokojnie, nie musisz zakładać co chwile nowych tematów, żeby liczyć na odpowiedź. To jest forum, jest piątek wieczór, jeżeli chcesz Piotrze odpowiedzi w ciągu 5min to jedź do mechanika Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak to poczekaj aż wytrzeźwieje albo chociaż przyjdzie na forum, nie każdy w aucie ma dise i nie każdy Ci odpowie od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr308 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 O.k dzięki zapomniałem że to już piątek-poczekam i sam coś łyknę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.