PagerOwski Opublikowano 17 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Witam serdecznie. Otóż problem tkwi... no właśnie nie wiem w czym i potrzebuje pomocy. Po odpowietrzeniu układu samochodzik chodzi jak należy(nie grzeje się) aczkolwiek nie zawsze dolna rura jest ciepła. Chociaż przy dłuższym i wytrwalszym odpowietrzaniu uzyskalem taki skutek ze obie byly cieple. Ale chodzi o to ze gdy samochod calkiem sie ochlodzi to jak pozniej ja odpalam i jade np 20 km to zaczyna sie grzac spowrotem. (Czasami tak jest ze sie ochlodzi i dziala wszystko ok dalej a czasami nie) Czego to moze być wina? Może źle ją odpowietrzam? PROSZE O POMOC CO NA TEN TEMAT MYSLICIE BO MOJA SLICZNOPTKA MUSI BYC W CIAGLYM UZYTKOWANIU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FRYCIU Opublikowano 17 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 hm.... może czujnik temperatury siedzi! albo wisko! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adihash Opublikowano 17 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 stawiam na wisko . ale wczesniej wykrec termostat i wtedy zobacz co sie dzieje moze termostat do bani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duzy Opublikowano 17 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Ja bym stawial na pompe wody,mialem taka sytuacje w e 30,wisko tez bylo uszkodzone ale jak wymienilem pompe to uraz odrazu zniknął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IeS Opublikowano 17 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Jeśli grzeje się podczas jazdy to wisko nie ma nic do rzeczy. Albo pompa wody albo termostat (ale jeśli masz ogrzewanie w aucie to stawiam na pompę). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PagerOwski Opublikowano 17 Lutego 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Jeśli chodzi o visco to zakupilem nowe. Zastanawiam się nad termostatem wlasnie bo wg mnie pompa wody nie dlatego iż jesli by byla ona uskzodzona to nie robilo by sie w ogole cisnienie a ja mam czasami tak ze cisnienie jest na prawde duze. Także wg mnie pompa odpada. A jak myślicie ma coś wspólnego z tym np. nagrzewnica? , uszczelka pod glowica?badz tez sama glowica? Ogolnie samochod nie ma wg mnie i kolegi(mechanika) jakis wskazan na glowice bo wtedy caly czas by wyrzucał plyn no a tutaj jest tak ze potrafie przejechac 200 km i jest git a jest tak ze przejade 10(po ochlodzeniu no i lipa) No a jesli chodzi o ogrzewanie to jak odpowietrzalem to wkoncu zaczelo grzac srodek aczkolwiek za nastepnym razem juz np nie dlatego to moze byc kwestia odpowietrzenie. Aha jeszcze jedna wazna rzecz.... otóż przy odpowietrzaniu jest tak ze z tej dziurki od wyrownawczego zbiorniczka raz leci stały strumien i wtedy jest niby wszystko na dobrej drodze ale po chwili np sie gubi i przerywa!!! NAPISZCIE CO TERAZ O TYM MYSLICIE!! JA TEZ STAWIALEM NA TERMOSTAT MIMO TEGO ZE BYL SPRAWDZANY (bo jednak to tylko sprawdzenie w wodzie a jesli roznica bedzie kilku stopni no to lipnie moze byc) Jak moge sprawdzic czego to jest wina? CZEKAM NA ODPOWIEDZI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duzy Opublikowano 17 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Ja bym jednak sprawdzil ta pompe wody,bo tez mialem takie objawy jak wyzej pisalem i po wyciagneciu pompy i obejrzeniu jej wyszlo na to ze na wirnikach (lopatkach) pompy brakuje takiego pierscienia ktory trzyma wirnik w calosci.I czasami jak palilem samochod to jak sie tak jakos ulozylo to chodzilo a czasem nie i sie grzal silnik.Jak bedziesz zmienial wisko to pompe tez przeciez mozesz wykrecic i sprawdzic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 17 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 wg mnie termostat się zacina - mam tak u siebie - na ogół temp jest ok, ale czasami jak silnik jest jeszcze zimny to po kilku km temp idzie do góry, podchodzi do przedostatniej kreski(nie na czerwone, tylko ta poprzednia), po pewnym czasie spada na połowę i tak już zostaje - wnikoskuję, że termostat dopiero wtedy się otwiera.... zmieniłem go w tamte wakacje na jakieś włoskie g**** ale na nim było jeszcze gorzej i wróciłem do tego starego behr'a - na lato kupię taki nowy i myślę, że bedzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PagerOwski Opublikowano 17 Lutego 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 u mnie po odpowietrzeniu jest ok do momentu az nie ostygnie calkiem sinik wtedy po jakims czasie(na ogol roznym) wzrasta temperatura no ale pozniej juz nie powraca do polowy. U ciebie tak sie dzieje gdyz pozno sie otwiera(o duzo za pozno) . Moze rzeczywisice sprobowac z pompa. Tyle tylko ze jak mechanik ja wyciagal to mowil ze jest na prawde OK. Mozliwe ze sie pomylil? Ze nie zauwazyl czy raczej to bylo by widoczne? Wiec ogolnie proponujecie skupic sie na termostacie i pompie? A jesli chodzi o uszczelke? Bralibyscie to w ogole pod uwage? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duzy Opublikowano 17 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Uszczelka pod glowica nie ma tu nic do rzeczy chyba ze uzupelniasz plyn/wode,ale wtedy byly by widoczne wycieki .Do termostatu nie mozna sie przyczepic bo jesli wlaczasz cieple powietrze i leci to jest wszystko ok z termostatem i zarazem nagrzewnica.Jesli masz mozliwosc to pozyc od kogos pompe i sprawdz.I nie musisz jechac do mechanika,tylko sam zdejmij tunel na chlodnicy od wiatraka i odkrec wiskoze a potem wykrec pompe ktora jest bodajrze na 4 stobach.Nic trudnego.Aha i jesli masz plyn to najpierw go spusc bo jak wyciagniesz pompe to ci wszystko zejdzie z chlodnicy i silnika. Pozdrawiam <bmw_1> [ Dodano: 17 Luty 07, 21:18 ] a jesli chodzi o wiskoze to jsli ciezko chodzi gdy probujesz ja ruszyc to jest dobra czym ciezej chodzi tym lepszy magnes i wiekszy opor idzie na wiatrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 19 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Do termostatu nie mozna sie przyczepic bo jesli wlaczasz cieple powietrze i leci to jest wszystko ok z termostatem i zarazem nagrzewnica Nie rozumiem :?: :!: Co ma termostat do ogrzewania :?: :!: Jeśli termostat jest zły i nie otwiera się, to będzie ogrzewanie i to nawet za dobre :!: Jeśli termostat jest zły i jest wiecznie otwarty, to auto będzie nie dogrzane i ogrzewanie w środku będzie słabe. Zastanawiam się nad termostatem wlasnie bo wg mnie pompa wody nie dlatego iż jesli by byla ona uskzodzona to nie robilo by sie w ogole cisnienie a ja mam czasami tak ze cisnienie jest na prawde duze. Jak pompa nie pracuje tak jak powinna, to ciśnienie będzie wysokie, bo rozgrzewający się płyn stoi w miejscu, nie schładza się a co za tym idzie ciśnienie rośnie :!: Podobnie jest z termostatem, jak się nie otwiera objaw będzie podobny. Nie wiem czy wiesz, ale przy odpowietrzaniu ogrzewanie w aucie powinno być otwarte. Mi wygląda to na źle odpowietrzony układ (pewnie się mylę), sprawdziłbym jeszcze ten termostat (najpierw, bo jest tańszy od pompy), no a pompa :?: Piszesz że mechanik stwierdził, że jest sprawna... najczęściej w pompie to wysiadają łopatki na wirniku (łamią się), bądź pompa się zaciera na łożysku, ewntualnie cała sie rozsypie :mrgreen: <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duzy Opublikowano 19 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Duzy napisał/a:Do termostatu nie mozna sie przyczepic bo jesli wlaczasz cieple powietrze i leci to jest wszystko ok z termostatem i zarazem nagrzewnica Nie rozumiem Co ma termostat do ogrzewania Jeśli termostat jest zły i nie otwiera się, to będzie ogrzewanie i to nawet za dobre Jeśli termostat jest zły i jest wiecznie otwarty, to auto będzie nie dogrzane i ogrzewanie w środku będzie słabe. Chodzi o to ze jak odpowietrza to musi byc wlaczone cieple powietrze i jesli odpowietrzajac uklad otworzyl cieple powietrze i termostat sie otworzyl to lecialo cieplo.I bylo wszystko dobrze.A to ze cisnienie rosnie.Nie chodzi o to bo jak by nie patrzec zawsze przy odpalonym silniku jakis minimalny przeplyw plynu jest.Tak jak mowisz albo lozysko w pompie albo lopatki sie lamia,w mojim wypadku puscil pierscien trzymajacy te lopatki i je blokowal ze pompa nie chodzila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 19 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Chodzi o to ze jak odpowietrza to musi byc wlaczone cieple powietrze i jesli odpowietrzajac uklad otworzyl cieple powietrze i termostat sie otworzyl to lecialo cieplo.I bylo wszystko dobrze A co by było jak termostat jest uszkodzony i otwiera się tylko do połowy :?: Układ odpowietrza się na wolnych obr. i bez obciążenia silnika. Ogrzewanie otwarte termostat pomału się otwiera (ale dopołowy) i ogrzewanie jest, temp. jest normalna, niby wszystko gra i termostat wydaje się być sprawny, ale jak już jeździsz normalnie, obciążysz silnik to płyn grzeje się szybciej i potrzebuje szybsze krążenie w obiegu. Krążenie to jest hamowane poprzez nie do końca otwarty termostat i silnik się przegrzewa. A to ze cisnienie rosnie.Nie chodzi o to bo jak by nie patrzec zawsze przy odpalonym silniku jakis minimalny przeplyw plynu jest. Przepływ płynu w układzie jest wymuszony pompą (w mniejszym lub większym stopniu) lub (jak pompa nie chodzi)przez ciśnienie wytworzone poprzez temp. (termodynamika lub fizyka). Podobnie w wielu domach działają piece CO. Piec, rury i grzejniki, a pompy nie ma. Pozdro <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duzy Opublikowano 19 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Dobra tylko zauwaz ze pompa jest na pasku klinowym i w miare wieksze obroty silnika i pompa pompuje wiecej plynu lub wody przez blok silnika,nagrzewnice do chlodnicy a w chlodnicy przy pomocy wiskozy ktora jest przykrecona na pompie plyn lub woda sie chlodzi,jak pompa jest uszkodzona to cisnienie jest wieksze a z cisnieniem wieksza temperatura,bo nie ma obiegu i tu nawet nie pomoze sprawne wisko.Wiec pomysl i wyciagnij z tego moral Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 19 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Wiec pomysl i wyciagnij z tego moral Przeczytaj dokładnie jeszcze raz moje posty.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz318is Opublikowano 23 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 wymien termostat <bmw_1> pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.