Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E39 M57D25 [525d] 2003r. falowanie obrotów


marvin_1986

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem falujących obrotów w mojej e39. Pacjent to touring z 2003r., 525d 163KM. Początkowo wahania obrotów były na tyle delikatne że nie było ich widać na obrotomierzu, (takie wyczuwalne, miarowe drżenie co jakiś czas), ale były odczuwalne. Potem zaczęło być gorzej i obecnie po odpaleniu na zimno bardzo mocno falują obroty na biegu jałowym, spadają od jałowych w dół i z powrotem, wyraźnie widać to na obrotomierzu.

Jak tylko silnik się zagrzeje trochę to obroty wyrównują się i chodzi równo, ale zdarza się że przejadę od świateł do świateł i znowu zaczynają falować, ale nie tak mocno jak na zimnym. To samo przy przygazowaniu, można go wytrącić z równej pracy.

Byłem w dwóch serwisach we Wrocławiu, w pierwszym stwierdzili że to czujnik na listwie, podmienili go na inny (używka ze sprawnego 530d), ale bez efektu. Następnie powiedzieli że to chyba wtryski. W drugim serwisie stwierdzili że to wtryski nawet bez podpinania pod kompa.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem? W benzynie to zazwyczaj krokowiec jest uszkodzony przy takich objawach, ale co może być nie tak w dieslu?

Dodam że na zimo zapala ładnie, na ciepło też, może sekundę dłużej niż na zimnym. Poniżej korekcje wtrysków z INPY na nagrzanym silniku, przy równej pracy, bieg jałowy. Proszę o sugestie, będę wdzięczny za pomoc.

attachment.php?attachmentid=32423&stc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to, że na zimnym po odpaleniu to może świece?? ale skoro na ciepłym też to może pompka progowa nie domaga?? sprawdź w inpie jakie ciśnienie daje powinno być coś około 3,8-4,0 o ile dobrze pamiętam. No i wtryski raczej będą do roboty bo na 6 cylindrze trochę lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi proszę jak poprawnie interpretować wyniki z korekt w INPIE? Zastanawiam się dlaczego po rozgrzaniu silnik pracuje jak zegarek, jedynie czasem zdarza mu się falować, ale szybko obroty się wyrównują.

Kamcio, chyba podjadę do Ciebie żebyś spojrzał na ten przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no i patrzenie na korekty w inpie, ktsie cdif, launch i innych testerach w przypadku BMW to pomyłka, często wtryski które miały fatalne korekty okazywały się idealne po wymontowaniu i sprawdzeniu na maszynie. korekta jest często wypadkową innych czynników - kompresji, czasu wtrysku (wyciągnięty łańcuch rozrządu), zaworów w głowicy (nieszczelności) itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedni i drudzy opowiadają bzdety. część do wymiany nowa 450 zeta. robota 250 zeta. mogę ci to ogarnąć. 100% że będzie gitara. pozdro. tel. 693 562 702

Tutaj się nie popisałeś kolego i nie oczerniaj chłopaków,którzy znają się lepiej niż ty na diagnostyce komputerowej BMW.

Nie ma jak to wywalić tyle kasy w sumie w ciemno :) Powinieneś trafić do programu "Będzie Pan zadowolony" bmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

część do wymiany nowa 450 zeta

Grzesiek nie ważne co to za część ważne ile kosztuje i ile za wymianę :) ciekawe czy sam zainteresowany dowie się co właściwie będzie u niego wymienione, bo nam to chyba nie będzie dane:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh :) odnośnie wcześniejszych wypowiedzi to zgadzam się że złe korekty mogą być nie tylko od zajechanych wtrysków, ale jeden przypadek nie świadczy o tym że za każdym takim przypadkiem stoi ten sam problem i gadanie typu masz zepsute to i to bo u mnie tak było nie znaczy że w tym przypadku jest to samo

Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez grzesiek2304
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jakub: czy nie masz przypadkiem na myśli regulatora na pompie CR? Też go brałem pod uwagę, ale pod kompem pompa ładnie trzymała parametry. Dziś dorwałem dwa wtryski, podmienię je z 4 i 5 i zobaczymy co to da, jak nic to mogę je zwrócić w razie czego.

Zastanawia mnie czy gdyby odma była przytkana to nie byłaby podejrzana w takim przypadku- BMW zaleca jej wymianę przy każdej zmianie oleju a u mnie pewnie nie była zmieniana od nowości, znając poprzedniego włąściciela. Przytkana odma na zimnym oleju teoretycznie mogłaby mieć mniejszy przepływ i powodować jakieś problemy, a na ciepłym olej jest rzadszy i problem znika...ale to takie moje gdybania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

Tydzień temu wymieniłem 3 wtryski (4,5 i 6) na teoretycznie sprawne z gwarancją na 30dni. Po ich wymianie (przy okazji zmieniłem olej z filtrem plus filtr odmy) jest dużo lepiej, obecnie silnik delikatnie zafaluje przez chwilę zaraz po "wyłączeniu ssania" (odczuwalny moment, obroty wtedy delikatnie spadają). Później jest już OK, obroty nie falują również po rozgrzaniu, nie da się go też wytrącić z równych obrotów krótkimi przegazówkami jak wcześniej.

Dziś podpięliśmy auto pod INPA i oto co pokazała:

Silnik zimny, zaraz po odpaleniu, obroty jałowe:

attachment.php?attachmentid=32630&stc=1

Silnik jeszcze zimny, ale chwilę już pracował:

attachment.php?attachmentid=32631&stc=1

Poprzednie korekcje na ciepłym silniku, obroty jałowe:

attachment.php?attachmentid=32635&stc=1

Obecne korekcje na ciepłym silniku, obroty jałowe:

attachment.php?attachmentid=32632&stc=1

Tak jak wyżej, ale przy 1000obr/min:

attachment.php?attachmentid=32633&stc=1

A tutaj reszta parametrów przy ciepłym silniku (ok.45 stopni):

attachment.php?attachmentid=32634&stc=1

Suma korekcji wychodzi -0,34mm3. Czy któryś z Szanownych Forumowiczów mógłby zinterpretować powyższe wyniki? Z czego może wynikać wzrost na 1wszym cylindrze? Silnik na ucho pracuje nieco głośniej niż wcześniej i na biegu jałowym jego praca jest dosyć "szorstka", przy 1000obr brzmi już przyjemnie.

DIS podpowiada, że nierówną pracę silnika może powodować również EGR, a niewłaściwe ciśnienie paliwa na jego powrocie (lub coś w tym rodzaju) może powodować problemu akustyczne.

Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...