marvin_1986 Opublikowano 6 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Cześć, Od jakiegoś czasu borykam się z problemem falujących obrotów w mojej e39. Pacjent to touring z 2003r., 525d 163KM. Początkowo wahania obrotów były na tyle delikatne że nie było ich widać na obrotomierzu, (takie wyczuwalne, miarowe drżenie co jakiś czas), ale były odczuwalne. Potem zaczęło być gorzej i obecnie po odpaleniu na zimno bardzo mocno falują obroty na biegu jałowym, spadają od jałowych w dół i z powrotem, wyraźnie widać to na obrotomierzu. Jak tylko silnik się zagrzeje trochę to obroty wyrównują się i chodzi równo, ale zdarza się że przejadę od świateł do świateł i znowu zaczynają falować, ale nie tak mocno jak na zimnym. To samo przy przygazowaniu, można go wytrącić z równej pracy. Byłem w dwóch serwisach we Wrocławiu, w pierwszym stwierdzili że to czujnik na listwie, podmienili go na inny (używka ze sprawnego 530d), ale bez efektu. Następnie powiedzieli że to chyba wtryski. W drugim serwisie stwierdzili że to wtryski nawet bez podpinania pod kompa. Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem? W benzynie to zazwyczaj krokowiec jest uszkodzony przy takich objawach, ale co może być nie tak w dieslu? Dodam że na zimo zapala ładnie, na ciepło też, może sekundę dłużej niż na zimnym. Poniżej korekcje wtrysków z INPY na nagrzanym silniku, przy równej pracy, bieg jałowy. Proszę o sugestie, będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakos Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 to, że na zimnym po odpaleniu to może świece?? ale skoro na ciepłym też to może pompka progowa nie domaga?? sprawdź w inpie jakie ciśnienie daje powinno być coś około 3,8-4,0 o ile dobrze pamiętam. No i wtryski raczej będą do roboty bo na 6 cylindrze trochę lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Wtryski maja parametry juz takie nie do końca nominalne. Wtrysk 2 i 5 głównie. Jak byś miał chęć mnie odwiedzić we Wroclawiu to zapraszam może cos się uda dokładniej ustalić. Może po prostu zmiana softu w DDE na nowszy pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marvin_1986 Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Powiedzcie mi proszę jak poprawnie interpretować wyniki z korekt w INPIE? Zastanawiam się dlaczego po rozgrzaniu silnik pracuje jak zegarek, jedynie czasem zdarza mu się falować, ale szybko obroty się wyrównują. Kamcio, chyba podjadę do Ciebie żebyś spojrzał na ten przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 11 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Soft nic nie da, sprawdzić wtryski na przelewy i obmierzyć rezystencje wiązki wtryskiwaczy, korekty są rozjechane co świadczy o nie prawidłowym dawkowanie paliwa Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANIO Opublikowano 11 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 mają duży łep chłopaki 8)8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub Opublikowano 13 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 jedni i drudzy opowiadają bzdety. część do wymiany nowa 450 zeta. robota 250 zeta. mogę ci to ogarnąć. 100% że będzie gitara. pozdro. tel. 693 562 702 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub Opublikowano 13 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 aha no i patrzenie na korekty w inpie, ktsie cdif, launch i innych testerach w przypadku BMW to pomyłka, często wtryski które miały fatalne korekty okazywały się idealne po wymontowaniu i sprawdzeniu na maszynie. korekta jest często wypadkową innych czynników - kompresji, czasu wtrysku (wyciągnięty łańcuch rozrządu), zaworów w głowicy (nieszczelności) itd.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 A kto powiedział że złe korekty świadczą o uwalonych wtryskach? Jest to pierwszy element do sprawdzenia. Jaką część Twoim zdaniem wymaga wymiany? Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 jedni i drudzy opowiadają bzdety. część do wymiany nowa 450 zeta. robota 250 zeta. mogę ci to ogarnąć. 100% że będzie gitara. pozdro. tel. 693 562 702 Tutaj się nie popisałeś kolego i nie oczerniaj chłopaków,którzy znają się lepiej niż ty na diagnostyce komputerowej BMW. Nie ma jak to wywalić tyle kasy w sumie w ciemno Powinieneś trafić do programu "Będzie Pan zadowolony" bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakos Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 część do wymiany nowa 450 zeta Grzesiek nie ważne co to za część ważne ile kosztuje i ile za wymianę ciekawe czy sam zainteresowany dowie się co właściwie będzie u niego wymienione, bo nam to chyba nie będzie dane:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 A więc ISTA pokazuje takie korekty wtrysków: Według mnie zacząłbym od wtrysków nr 4 i 5, chociaż jak już będą zdejmowane o chyba lepiej wszystkie rzucić na test przelewowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakos Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Kamcio co ty bredzisz przecież to nie wtryski tylko coś za 450zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 hehe lolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) Ehh odnośnie wcześniejszych wypowiedzi to zgadzam się że złe korekty mogą być nie tylko od zajechanych wtrysków, ale jeden przypadek nie świadczy o tym że za każdym takim przypadkiem stoi ten sam problem i gadanie typu masz zepsute to i to bo u mnie tak było nie znaczy że w tym przypadku jest to samo Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Edytowane 14 Listopada 2014 przez grzesiek2304 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marvin_1986 Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 @Jakub: czy nie masz przypadkiem na myśli regulatora na pompie CR? Też go brałem pod uwagę, ale pod kompem pompa ładnie trzymała parametry. Dziś dorwałem dwa wtryski, podmienię je z 4 i 5 i zobaczymy co to da, jak nic to mogę je zwrócić w razie czego. Zastanawia mnie czy gdyby odma była przytkana to nie byłaby podejrzana w takim przypadku- BMW zaleca jej wymianę przy każdej zmianie oleju a u mnie pewnie nie była zmieniana od nowości, znając poprzedniego włąściciela. Przytkana odma na zimnym oleju teoretycznie mogłaby mieć mniejszy przepływ i powodować jakieś problemy, a na ciepłym olej jest rzadszy i problem znika...ale to takie moje gdybania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marvin_1986 Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Cześć, Tydzień temu wymieniłem 3 wtryski (4,5 i 6) na teoretycznie sprawne z gwarancją na 30dni. Po ich wymianie (przy okazji zmieniłem olej z filtrem plus filtr odmy) jest dużo lepiej, obecnie silnik delikatnie zafaluje przez chwilę zaraz po "wyłączeniu ssania" (odczuwalny moment, obroty wtedy delikatnie spadają). Później jest już OK, obroty nie falują również po rozgrzaniu, nie da się go też wytrącić z równych obrotów krótkimi przegazówkami jak wcześniej. Dziś podpięliśmy auto pod INPA i oto co pokazała: Silnik zimny, zaraz po odpaleniu, obroty jałowe: Silnik jeszcze zimny, ale chwilę już pracował: Poprzednie korekcje na ciepłym silniku, obroty jałowe: Obecne korekcje na ciepłym silniku, obroty jałowe: Tak jak wyżej, ale przy 1000obr/min: A tutaj reszta parametrów przy ciepłym silniku (ok.45 stopni): Suma korekcji wychodzi -0,34mm3. Czy któryś z Szanownych Forumowiczów mógłby zinterpretować powyższe wyniki? Z czego może wynikać wzrost na 1wszym cylindrze? Silnik na ucho pracuje nieco głośniej niż wcześniej i na biegu jałowym jego praca jest dosyć "szorstka", przy 1000obr brzmi już przyjemnie. DIS podpowiada, że nierówną pracę silnika może powodować również EGR, a niewłaściwe ciśnienie paliwa na jego powrocie (lub coś w tym rodzaju) może powodować problemu akustyczne. Macie jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.