tomano Opublikowano 3 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Witam, panowie mam problem z baterią w E39 530d touring automat, coś mi kradnie prąd i bateryjka pada. Nie jest to stały pobór prądu tylko skacze np. przez kilka sekund jest 0A i nagle skacze na 4A, po chwili np. na 8A lub 10A poczym z powrotem na 2A lub 0A i tak w kółko do wyczerpania zapasów w baterii. Wyjąłem wszystkie bezpieczniki w samochodzie, o których wiem, czyli w schowku z przodu i w bagażniku, a pobór prądu dalej jest. Po pomiarach (mierzone cęgami) wyszło mi, że na przewodzie, który wychodzi z listwy plusowej (listwa jest z bezpiecznikami mocy nad dodatnim zaciskiem baterii i chodzi o najgrubszy przewód zabezpieczony bezp. MEGA 200A) jest pobór prądu przy wyjętych wszystkich bezp. No i teraz będzie najlepsza zagadka, po odpięciu plusa od akumulatora, lub tego przewodu z listwy plusowej i ponownym podpięciu pobór prądu niknie i jest zerowy. Odpięcie minusa z aku. nic nie daje. Czy ktoś może wie, o co chodzi albo miał też taki przypadek, bo nie bardzo wiem gdzie szukać, ten gruby przewód prawdopodobnie zasila listwę z bezp. w schowku z przodu, a może coś jest wpięte przed bezp. Dlaczego tylko po wypięciu plusa znika pobór prądu a po jeździe samochodem znowu kradnie prąd i tylko odpięcie plusa pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 3 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 pod fotelem pasażera masz drugą rozdzielnie plusową i dopiero od niej idą kable do bezpieczników w schowku. gruby kabel wchodzi w podłogę, również pod fotelem pasażera i leci do pieca. masz jeszcze 2 duże bezpieczniki za schowkiem, takie naprawdę duże bodajże czytniki od navi i trafione rezystory klimy mogą powodować takie jajja ale ile w tym prawdy to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomano Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Dziwi mnie jedno że jak odepne plus to lewy pobór zanika i dopiero pojawia się po jeżdzie samochodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Sprawdź klemę pirotechniczną może walnięta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomano Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Klema usunięta w tamtym roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Wyciągaj po kolei bezpieczniki w schowku może trafisz... Na kompie prześwietlałeś już ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 a jakie jest ładowanie? może alternator ma przebicie i pobiera prąd? zmierz czy altek coś pobiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 6 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Dlaczego tylko po wypięciu plusa znika pobór prądu a po jeździe samochodem znowu kradnie prąd i tylko odpięcie plusa pomaga., bo minus masz na karoserii-najprościej mówiąc. Ja zacząłbym od sprawdzenia ładowania i alternatora, chociaż częstą przyczyną jest rozrusznik. Może dobrze odpalać, a swoje robi. Jeśli nic nie znajdziesz odepnij kabel zasilający od rozrusznika i wtedy dokonaj pomiarów. Jeśli dalej będą skoki zrób to samo z alternatorem. Ewentualnie co mi na myśl przychodzi to przebicie w skrzynce pod dywanikiem pasażera. Kiedyś już taki temat pojawił się na forum. Skupisko wilgoci i kurzu swoje robi, ale to tylko sugestia. Edytowane 6 Listopada 2014 przez tomasso12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakos Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 a padnięty wentylator klimy?? bo w 3 pinowych o ile pamiętam jest cały czas prąd nawet po wyłączeniu samochodu i u mnie był z tym problem. Po drugie miałem też problem ze świecą żarową, która robiła zwarcie i też ciągle cyrki z prądem miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 11 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) Wentylator też może być winny, opcji jest wiele, kolega musi na początek iść z amperomierzem po głównym przewodzie do bezpieczników pod dywanem pasażera a następnie rozrusznik i alternator (może mieć przebicie na masę) , sprawdź nie tylko pobór, ale też rezystencje na przewodach i obwodach bezpieczników i połączeń Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Edytowane 11 Listopada 2014 przez grzesiek2304 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki530 Opublikowano 16 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Witam kolego miałem ten sam problem kilku mechaników nie mogło ogarnąć tematu więc sam znalazłem w bagażniku z lewej strony tam gdzie navi czytnik to wszystko było ciepłe nawet jak auto nie jeżdziło odpiąłem dwie wtyczki od navi i jest spoko problem zniknął a z tej navi i tak nie korzystałem bo mam dokupioną lepszą osobno POZDRAWIAM bmw_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.