Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Falowanie obrotów/ Krokowy?


matiswidnica

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, większość widać na załączonym filmiku. Jak sądzicie co to może być przyczyną falowania?

Auto ma czasami spadek mocy przy przyśpieszaniu, jedzie równo przy starcie potem chwilka spadku mocy i znowu jedzie jak trzeba, dodam ,że świece są nowe.

Czasami auto po odpaleniu potrafi też zgasnąć nie ważne czy ciepłe czy zimne.

jeszcze mam pytanko: jak powinien zamykać się silniczek krokowy? Bo odkręciłem swój i brakuje 2mm do pełnego zamknięcia się , powinno tak być ?

[video=youtube;WN93vBBjSUU]

Wielkie dzięki za każdą radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nieszczelności w dolocie niema ?Sprawdzałeś gumy,rurki itp czy nie mają dziurki ?

Jak już wyciągałeś krokowy to mogłeś go wyczyścić np.sprayem do czyszczenia przepustnic.Robiłem ostatnio sprayem oraz delikatnie do środka wkładałem miękką szmatkę aby ruszyć brud-nalot,potem znów spray zamykasz palcami wlot i wylot machasz nim mocno i wypuszczasz syf.Czynność powtarzasz aż popłynie czysty płyn do czyszczenia.Krokowy na wolnych obrotach jest trochę otwarty,otwiera się mocniej jak lekko gazu dajesz,jak dasz w podłogę to przepustnica daje też bo krokowy daje za mało :) Jeśli po wyczyszczeniu dalej będzie nie tak to auto pod kompa.

Ps. tak pracuje krokowy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że czasami jak jedzie się wolno np 15-20kmh na drugim biegu to szarpie i telepie jak w traktorze a obrotów 1500, i cały czas słychać głuche stuki z tyłu...

I nie czyscilem przepustnicy bo nawet nie wiem jak się to robi... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o czyszczenie krokowego ale przy okazji owszem przepustnicę można również spryskać tym sprayem do czyszczenia przepustnic.

Jeśli nie za bardzo łapiesz się w grzebaniu w aucie to może najpierw jedź do kogoś kumatego pod kompa.Chociaż wieże,że mógłbyś sam wyciągnąć przepustnicę czy krokowy.Jeśli chodzi o głuche stuki mogą być przez to,że auto szarpie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowego wyciągnąłem sam i spryskalem wd40 :) nie wiem czy zrobiłem dobrze ale zaszkodzić nie zaszkodziłem, jutro dzwonie do kolegi czy ma czas żeby podpiac auto pod kompa, jak ma w Tygodniu to niedługo się wszystkiego dowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok znalazłem na asobmw oryginał 395zl a zamiennik Febi 66...

Zmierzyłem opór na pinach, na pinach 1-2 powinno być mniej niż 1ohm a było równe 4Mohm (mega) na pinach 2-3 powinno być ponad 10 a było... Nic, ale za to na pinach 1-3 było 0.400Mohm

wiem ze zamienniki ale co myslicie o tych? Były na stronie ASO wiec chyba takiej kupy by nie sprzedawali...

1) Czujnik położenia wałka BMW E46 E91 X5 12147518628 (4687983994) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

2) 12141438082 czujnik położenia wałka rozrządu BMW (4688580474) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Edytowane przez matiswidnica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się domyślałem, że to może być czujnik, bo miałem podobną sytuację. Sprawdź koniecznie, który czujnik Ci poleciał czy dolotowy, czy wydechowy, bo to są dwa osobne czujniki. Kolejna sprawa musisz dobrać dokładnie do wersji silnika. Tak jak prawi Georgii musisz sobie załatwić oryginalny czujnik, używka może wgl Ci nie załapać albo popracuje z miesiąc. Jeśli nie chcesz brać nówki za 400 zł, to poszukaj używki, w internecie jest trochę ofert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam przebadac te czujniki ,gdzieś o tym wiśnia pisał ,z kilku czujników okazali sie ze przewody byly uszkodzone ,czujniki są dwa jeden z przewodami drugi bez ,zobacz dokladnie który szwankuje ,a nóż widelec obejdzie sie bez wydawnia kasy -zobacz czy pasują z m54 b25 to takie mam do predania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem "zamiennik" który jest oryginałem. Mój czujnik ma zeszlifowane numery OE z firmy Febi, gdy wyciągnąłem stary czujnik też z Febi bo były na nim numery i nazwa firmy, są identyczne kropka w kropkę nawet uszczelka ta sama 0 różnic. A i chyba nie pomogło... Dalej faluje, jadę w tygodniu jeszcze raz podpiąć pod kompa i się okaże co pokaże, będę musiał się zająć szukaniem innej przyczyny, prawdopodobnie jakieś dziury w gumach czy plastikowych częściach itd

Czujnik powinien być brudny od oleju? Bo mój był

Edytowane przez matiswidnica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam motor co ty

miałem podobne objawy u siebie może to cię naprowadzi

falowało (400-1000), brakowało mocy zwłaszcza jak się nagrzał, potrafił po odpaleniu zgasnąć czy zimny czy ciepły trzebało gazu dodać

probleme okazał się przepływomierz który ma wbudowny czujnik temperatury podawał za małą lub za duża dawke paliwa i auto kulawo odpalało i pracowało przez kilka chwil do póki się nie nagrzało lekko

rozwiązaniem"

w efekcie kupiłem oryginalny przepływomierz bosha i problem ustał ale oczywiście podpinał mi gosciu auto pod komputer

ale dla testu przed zakupem odpiełem przepływomierz przejechałem się i było w miare git więc winnowajca się znalazł

spróbuj

ale przepływka nie jest tania bo nawet z allegro coś ok. 400zł bosh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz jechać odepnij przepływomierz na wolnych obrotach jeśli się nic nie zmieni w pracy silnika to jest padnięty jeśli zacznie kuleć to raczej będzie okej.Możesz spróbować go wyczyścić kup tylko preparat do czyszczenia oczywiście jeśli wyjdzie,że jest dobry zawsze możesz jeszcze podmienić od kogoś i sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że mam się przejechać na odpietej przepływce? i zobaczyc jak auto pracuje?

odepnij wtyczkę od przepływomierza i się przejedź i sprawdź czy bedzie różnica jak masz lpg wylącz i karnij sie tylko na benzynie

nie kupuj w razie czego używki nie wiesz ile pociągnie i nie masz gwarancji że jest w 100% sprawna a w efekcie i tak kupisz w końcu oryginał ewentualnie możesz zamiennik ale to loteria a wbrew pozorom ten element w aucie jest bardzo ważny

w tym modelu przepływomierz posiada płytkę jeśli był by drut można próbować czyścic

czyszczenie płytki raczej nic nie da przerabiałem to u siebie po czyszczeniu jeden dzień śmigało ok ale i tak został dobity na amen

najlepiej najszybciej pożycz od kogoś na chwilę i się przejedź

(pisałeś coś o przerwie 2mm w krokowym chyba tak ma być bo mam to samo i działa poprawnie jedynie te 'wahadałeko' w środku powinno swobodnie się obracać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...