Georgii Opublikowano 21 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Koledzy tarcze boscha biją już na potęgę czas na wymianę wlecą ATE i stąd kilka pytań jakie klocki polecacie? Oczywiście aby nie były bardzo twarde,ale też nie pyliły samym węglem I proszę o pomoc jak dobrze wszystko zamontować.Czy smarować coś pastą czy smarem miedziowym czy nie? Czy dokręca się felgi jakąś siłą w Nm ? aby się nowe nie pokrzywiły. I co sądzicie docierać je jak pisałem w poście,czy jeździć normalnie unikając gwałtownych hamowań? Myślałem nad klockami TEXTAR jeździ albo jeździł ktoś? mogą być czy brać inne ? Za wszystkie wskazówki Bóg niezawodnością Waszych furmanek zapłać bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 21 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Ja mam TRW i na razie chwalę, co do montażu to bułka z masłem, na lewarku to idzie zrobić. Podstawa to podwieś zacisk na drucie - żeby nie dyndał na przewodzie, przy okazji można wymienić pare innych rzeczy, gumki w których się jarzmo ślizga ( te z kapselkami), lub pokusić się o nowy tłoczek, uszczelnienia i osłonkę do niego. Te ostatnie to jak masz sporo czasu i kasy Ściągasz starą tarczę, czyścisz piastę, zakładasz nową tarczę. Klocki ściągasz, wciskasz tłoczek i zakładasz nowe, wcześniej musisz jarzmo rozkręcić. Co do smarowania, jedni nie smaruja inni smarują. Najważniejsze to aby z smarem nie przesadzić i użyć smaru do zacisków hamulcowych. Ja smaruje prowadnice jarzma, te ukryte w tych gumkach i określone miejsce styku klocka z jarzmem. Pamiętaj, jak wszystko skręcisz kilka razy depnij hamulec żeby na płocie u sąsiada nie wylądować. Z docieraniem to wystarczy 200 km jeździc spokojnie i lekko hamować - wyczytane z instrukcji tarcz TRW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0_DOMEL Opublikowano 21 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 u mnie textar mniej pyli niż ate. dokładnie wszystko wyczyścic przesmarowac prowadnice i miejsca w ktorym kolocek sie przesowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pirooz Opublikowano 21 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Zamontowałem tarcze ATE (zwykłe, nie Power Disc) oraz klocki ATE Ceramic (z domieszką ceramiki). Prawie kompletnie nie pylą. Montaż nowych hamulców był w zasadzie prosty (i póki co nie piszczą, ścierają się równo i w ogóle). Nie użyłem smaru. Zobaczymy jak to będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 22 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Ja już kolejną wymianę latam na klockach ATE i jestem zadowolony. Powoli przymierzam się do tarcz i też na pewno będę ATE do kompletu. Pylą bardzo mało, widać nalot na feldze dopiero po kilku tygodniach nie mycia auta. Tak więc polecam śmiało ATE, jakość I klasa a nie duża kasa:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Tarcze ate klocki textar ale jeszcze chyba pokuszę się o zestaw naprawczy zacisków-wymiana wszystkich gumek oraz przesmarowanie miedzowym prowadnic oraz pastą do tłoczków-tłoczki.Tak aby można było je palcami wdusić.Coś takiego: REGENERACJA ZACISKU, TŁOCZKA HAMULCOWEGO / REGENERATION OF BRAKE PISTON - YouTube bmw_1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 22 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 No i browar za powyższy manual!!! :drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Zrobię na cacy jak na filmie,ewentualnie wymienię gumki na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 23 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Ps. na filmie tłoczek tak łatwo zapewne nie wyjdzie, ja robiłem specjalne ściągacze, można też kompresorem go podpompować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 A jakiej firmy zestaw naprawczy-gumki najlepiej kupić ? Bez tłoczków tylko zestaw uszczelnień-gumek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek73 Opublikowano 2 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Są dwa rodzaje zestawów.Oba w cenie ok 25pln/szt.W jednych nie ma jednak gumowej osłonki tłoczków a ta przeciera się i syf leci do środka.Robiąc hamulce zrób i to.Wyciągając zacisk tłoczek wydmuchasz sprężarką przez odpowietrznik(uważaj by nie wyleciał ci na beton i nie nałapał zadziorów.Ja przeleciałem go wodnym papierem(2000-2500) by płynnie chodził.Potem smar i wciskasz palcami.Tarcze i klocki brałem Jurida.Nie narzekam,chociaż przy mocno rozgrzanych tarczach(tak orientacyjnie parę zejść z 200 do 60 przy pojawiają się lekkie bicia.Ustępują zaraz po ostygnięciu.Płyn zmieniłem też na Jurida i daje radę.Używałem smaru miedziowego ale tylko mgiełkę na prowadnice(dobrze oczyszczone) i zewnętrzną część klocków(tą przeciwną do powierzchni trącej)Co do docierania to prawie tak jak przy Twoim opisie,bo docieranie tarcz przez 200 km to lekkie nieporozumienie.Opierałem sie na serwisówce i książce "Sam naprawiam"A no i miejsce styku tarczy z piastą naprawdę dobrze wyczyść.I tak przez parę dni przed akcją wymiany zapsikuj śruby wd-oszczędzi to komplikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Ponoć do tłoczków lepiej użyć pasty do tłoczków,a smarem miedziowym smaruje się tam gdzie chodzą klocki i tył klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 3 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Dokładnie jak pisze Georgii,do tłoczków jest specjalny smar który jest obojętny dla gumowych elementów.Ja osobiście miedzianym nic nie smaruję tylko dokładnie czyszczę miejsca gdzie pracują klocki bo smar zbiera cały pył i inne syfy.Tyły kolocków też nie smaruję niczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek73 Opublikowano 3 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 "Tam gdzie chodzą "-czyli prowadnice a "tył klocków" znaczy zewnętrzną część ,przeciwną do powierzchni trącej.Sorry za zagmatwany opis i dziękuję za przetłumaczenie.Pewno lepiej użyć pasty ja użyłem smaru permanentnego Boscha,który do tego przeznaczony.Nie napisałem jakiego-mój błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Kwiatek zestaw firmy autofren będzie okej? Taki zakładałeś do siebie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek73 Opublikowano 3 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Tak.Przez zużyte gumowe osłony tłoczków nalatywał brud a przez to tłoczek nie pracował płynnie i lekko blokował koło.Po czyszczeniu ,smarowaniu,wymianie el,.gumowych(dobrze wyczyść rowek,w którym osadzasz uszczelnienie tłoczka-jest w zestawie)Wymieniłem też odpowietrzniki.Parę złotych a nowe i przesmarowane ciężej ukręcić.Już rok czasu i daje radę.Drugi zestaw jest w woreczku foliowym-nie pamiętam producenta.Nie ma w nim jednak osłonek tłoczków,są jednak śruby mocujące jarzmo.Oba w zbliżonej cenie 20-30 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 7 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Tłoczek można usunąć przy pomocy pompki do roweru i wyciętego wentla z dętki. Można podłożyć kawałek szmatki na zacisk, w miejscu w którym wychodzi tłoczek. W tedy wyleci na szmatkę. Chwila strachu i po sprawie Mam fotki z takiej operacji więc mogę podesłać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 7 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Mam fotki z takiej operacji więc mogę podesłać Wklejaj! Chce to zobaczyć, ja zawsze demontowałem zacisk i pedałem hamulca pompowałem zacisk jak jeszcze miał przewód zapięty. Potem na imadło i kombinerami ehhh ale zabawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 7 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Instrukcja już się smaży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 7 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Od początku: zmieniam przednie heble, zakupiłem zaciski które należy pomalować bo szału nie robią... Postanowiłem rozebrać calipery przy użyciu kombinerek, robota głupiego, nie dość że zostają zadziory to jeszcze stawiały za duży opór. Stwierdziłem że wykorzystam swój patent na rozbiórkę zacisków z hamulców rowerowych-przy pomocy pompki Do wykonania operacji potrzebne będą: Nożyczki Pompka Dętka Zacisk Z dętki wycinamy wentyl i odcinamy nadmiar gumy wokół niego. Nie trzeba robić idealnego koła. Wentyl wkładamy do otworu przewodu hamulcowego Podpinamy pompkę Zwykłą pompką też da radę. Podkładamy szmatkę pod tłoczek po to żeby nie uszkodzić go podczas eksmisji z zacisku Teraz lewą ręką dociskamy wentyl do zacisku tak żeby powietrze nie uciekało, prawą ręką pompujemy. Tylko nie od razu 10 barów tylko delikatnie Po chwili mamy taki widok Dziękuje, siadać proszę Próbowałem 2 wersji; z przewodem i bez przewodu. Nie zauważyłem różnicy Jeśli komuś przeszkadza to niech usunie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 7 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Mistrzostwo świata! :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 A nie chciałbyś u mnie zrobić takiej operacji?Pytam bo mój mechanik ma napięty grafik w reanimacji furmanek i tak sobie czekają tarcze,klocki Czekają bo chcę również wymienić gumki w zaciskach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 7 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Służę pomocą Przy okazji będę miał na pogonkę przednie używane hebelki z 540 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Gdzie trzeba się udać do Ciebie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 7 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 DST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.