Georgii Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Hamulce zrobione lewy tłoczek się blokował była na nim mała ryska. Wyciągnięcie tłoczka wyglądało tak: wystarczy wsadzić w zacisk trzonek młotka,a w miejsce gdzie przykręcamy przewód hamulcowy psikamy pistoletem sprężonym powietrzem i tłoczek zatrzymuje się na trzonku-dosłownie wyskakuje...Oczywiście mowa tu o dużym kompresorze Gumki oczwiście nowe(autofren),tłoczków nie smarowałem jedynie przed wsadzeniem delikatnie posmarować płynem hamulocwym,aby tłoczek wszedł na swoje miejsce.Smarowane są prowadnice oraz miejsca gdzie pracują klocki-zacisk,całość wyczyszczona z zewnątrz i wewnątrz z ominienciem miejsac na tłoczek przy pomocy szlifierki i końcówki z miękką szczotką drucianą(twarda zniszczyłaby powierzchnię aluminiową.Zacisk i tłoczek są u mnie z aluminium.Potem wszystko umyte płynem do silników oraz karcherem,przedmuchane kompresorem i zmontowane.Na koniec dolewka płynu pod korek-dolewka bo był wymieniany ostatnio,a gdyby był stary należałoby wymienić cały płyn.Na koniec odpowietrzamy hamulce i można jechać.Przy okazji wyregulowałem ręczny łapie na trzy ząbki i auto stoi,chyba już się dotarły nowe okładziny Zacisków nie maluje bo są aluminiowe oraz wyglądają jak z fabryki.Teraz unikać gwałtownych hamowań przez kilkaset km i tyle.bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek73 Opublikowano 3 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) Tłoczkiz aluminium.Lider pościarzy na forum.Bez komentarza.Docieranie hamulców kilkaset km.Proponuję kilka tysięcy.Szkoda ludzi,którzy czytają takie śmieci i ulegają sugesti.Nie czepiam się,bo to nie pierwsza taka wypowiedz.Żałosne,że dmuchsz swoje ego postami,w których jako fachura piszesz bzdety!I nim odezwie się krytyka,proszę napisać,że nie mam racji,bo ktoś jeszcze ma alu tłoczki ?A no i,że smaruje tłoczki dot-4.O docierani przez kilkaset km. nawet się nie rozkręcam.Odsyłam do książki "Sam naprawiam".Tylko co te debile niemc wiedzą o BMW jak tu tworzy rzeczywistość chłopak z Legnicy. Edytowane 3 Lutego 2015 przez kwiatek73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Jak to są śmieci to nie czytaj i nie komentuj.Sam tego nie robiłem,poza tym nie mam warsztatu.A tłoczki smarowane płynem były przy wsadzaniu na swoje miejsce aby łatwiej weszły. To,że tłoczki są z aluminium powiedział mi kolega z którym to robiłem,bo napewno nie są ze stali...Ewentualnie może to być jakiś stop albo są powlekane... Ty widze kolego pomagasz na forum na ostro...Ja bynajmniej próbuje pomagać lub dziele się informacjami,które mogą pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 3 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) Tłoczkiz aluminium.Lider pościarzy na forum.Bez komentarza.Docieranie hamulców kilkaset km.Proponuję kilka tysięcy.Szkoda ludzi,którzy czytają takie śmieci i ulegają sugesti.Nie czepiam się,bo to nie pierwsza taka wypowiedz.Żałosne,że dmuchsz swoje ego postami,w których jako fachura piszesz bzdety!I nim odezwie się krytyka,proszę napisać,że nie mam racji,bo ktoś jeszcze ma alu tłoczki ?A no i,że smaruje tłoczki dot-4.O docierani przez kilkaset km. nawet się nie rozkręcam.Odsyłam do książki "Sam naprawiam".Tylko co te debile niemc wiedzą o BMW jak tu tworzy rzeczywistość chłopak z Legnicy. Mądralo na początek poczytaj o zasadach interpunkcji - stawiasz znak interpunkcyjny spacja i kolejny wyraz. Po drugie jak jesteś ekspert to sam zabłyśnij wiedzą. Marudzić to każdy potrafi, a pomóc innym już niema komu. Dementując twoje wypociny, skąd wiesz jaki układ hamulcowy Gorgi ma u siebie w aucie - może akurat jakiś sportowy ze stopów lekkich. Klocki i tarcze dociera się przez kilka set km, a raczej docierają się one same, jak znajdę papiery dołączone do tarcz TRW to ci wkleję skan, albo napisz jak ty to robisz. Być może ty na nówkach hamujesz z 200km/h do zera na ślizgu. Smarowanie tłoczka płynem hamulcowym jest dozwolone, są dwie szkoły - jedni smarują płynem inni smarem do zacisków inni w ogóle jak się wsuną bez spiny. Robiłeś to kiedyś? Kiedykolwiek chociaż sam klocki zmieniłeś? Wszystkiego w książce Sam naprawiam e36 nie wyczytasz więc po co odsyłasz. Masz coś do powiedzenia to napisz z odpowiednią interpunkcją. Najlepiej w necie się wykrzyczeć. Na 22 twoje posty mało tam pomocnej wiedzy. Edytowane 3 Lutego 2015 przez ponury 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 4 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Zobaczcie koledzy o której kwiatek73 pisał ten swój mądry post:lol:Nie dość że pisze bzdury to jeszcze zjada literki o interpunkcji nie wspomnę.Na 100% był zmęczonybmw_beer:party:.Ogarnij się kolego i nie pisz jak popijesz:-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 4 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Jeśli znajdę pudełko to wrzucę instrukcję docierania tarcz Zimmerman. To powinno rozwiać wszelkie wątpliwości. Do smarowania tłoczków używałem smaru BMW, bodajrze po 2.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek73 Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Luz panowie.Rzuciliście się do obrony z zarzutami interpunkcji.Po koleji: -Georgii super,że chcesz innym pomóc ale lepsze jest milczenie niż wrzucanie nieprawdziwych informacji(dobrymi chęciami....) -piszę w czasie wolnym i często jest to pózna noc-nie pracuję w fabryce ani dla korporacji -nigdzie nie pisałem o książce do e-36 -wymieniam i robię wszystko sam(nie wyważam jedynie kól)podleć sprawdz(mieszkam k.Orlena pod 2) -opis spasowania mam z ksążki,tak robiłem i to się sprawdza(na Juridach)Logicznie-jakie procesy mogą zachodzić przez pareset km przy docieraniu?Nie czytałem instrukcji na tarczach ale metodą książkową sprawdziłem -co do tłoczków to wykonane z alu odbierając ciepło szybko by puchły i klinowały -co do smarowania to jasne- można smarować dot-4,jednak nie taka jego rola.W zestawach naprawczych znajduje się torebka ze smarem i to on jest to smarowania.Jeśli to nie argument to polecam firmową stronę ATE-pewno coś wiedzą o hamulcach. -Forum to nie kółko wzajemnej adoracji a merytoryczna pomoc. -przyznanie się do pomyłki to normalna sprawa a takie przygłupie ataki nic nie wnoszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Spoko nikt nikogo nie chce tu atakować. Po to jest forum aby wyrażać swoje zdanie, tylko należy to robić z głową. Każdy ma swoje metody na naprawy i je opisuje, albo są dobre i chwalimy je, albo są złe i kulturalnie wyprowadzamy z błędu Niestety mechanicy siedzą cicho i tylko tacy grzebacze jak my cos tu radzimy więc wszystko trzeba brać na dystans i wzajemnie sie naprowadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Da_Vidoo też miałem smar bmw taki srebrny i tym posmarowane zostąły prowadnice i miejsca gdzie chodzi klocek w zacisku. Dodam jeszcze,że warto posmarować smarem miedziowym lub pastą ceramiczną tłoczek w miejscu styku z klockiem,bo jeśli nie posmarujemy może piszczeć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.