Georgii Opublikowano 18 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Docieranie pozwala hamulcom osiągnąć ich 100% skuteczność. Nowe hamulce odpowiednio nie dotarte objawiają sie później ; piszczeniem , wibracjami na pedale , wysoka twardość pedała hamulca i oczywiście gorszą skutecznością hamowanie. Przystąpić do takiego ''zabiegu'' należy wczesnym porankiem gdy ruch uliczny jest jak najmniejszy. 1. Z około 100 kilometrów na godzinę delikatniej przyhamowuj , powtórz to kilkakrotnie, ale pamiętaj masz je tylko delikatnie wcisnąć nie hamować tylko użyć ich aby złapały temperaturę operacyjna aby nie doprowadzić ich w następnym podpunkcie do szoku termicznego. 2. Przeprowadź serię 8 hamowań ze 100km/h do około 20km/h , zrób to mocno ale delikatnie aby nie doprowadzić do zblokowania hamulców lub aktywowania systemu ABS. Po każdym "prawie zatrzymaniu się" natychmiast przyśpiesz do 100km/h. Jesli doprowadzicie w tym punkcie do pełnego zatrzymania się powłoka klocka przypali się na stale do tarczy co spowoduje wibracje , szybsze zużycie tarcz i klocków lub nawet ich zniszczenie. 3. Przy 7 , 8 z kolei prawie zatrzymaniu hamulce mogą zrobić sie gumowe , to minie ale nie całkowicie dopóki nie ostudzimy tarcz. Mocny zapach spalenizny jak i dym jest rzeczą normalna w tym przypadku. 4. Teraz po skończonej fazie docierania wstępnego (podpunkt 2) należy ostudzić hamulce robiąc sobie przejażdżkę unikając korków i hamując jak najbardziej delikatnie przez około 10 minut. 5. Po tych cyklach hamowań powinien być lekki nalot niebieski na tarczy jak i ''film'' koloru szarego od startych klocków.To jest to czego szukamy.W tym wypadku jest to starty klocek na tarczy co zmniejsza prawdopodobieństwo piszczących klocków , zwiększa silę hamowania jak i wydłuża żywotność klocków i tarcz. 6.Jest możliwość że pierwsza seria nie wystarczyła na pełne ich dotarcie i w razie potrzeby ponawiamy drugi raz cala procedurę oczywiście po wystudzeniu hamulców. Przy zestawach (całych kompletach)sportowych należy zwiększyć ilość powtórzeń. Jeśli jakiś znawca,mechanik się pod tym podpisuje to proszę potwierdzić.Dzięki bmw_1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 18 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Instrukcja jak ta lalabmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 18 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Nie jestem znawcą ale dobra robotabmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 22 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Jednym słowem zrobić to należy z głową, bo znam takich co po wymianie tarcz i kloców dają w kichę i pedał w podłogę bo auto dobrze hamuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.