Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana termostatu i płynu chłodzącego M42 - DIY


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

1. Ustaw ogrzewanie w aucie na max.

2. Odkręć korek wlewu płynu chłodzącego.

3. Zdejmij osłonę pod chłodnicą (jeżeli masz), podstaw jakieś naczynie i odkręć korek spustowy z chłodnicy.

a8c2ec098d580f74.jpg

(1. Korek spustowy w chlodnicy 2. Obudowa termostatu 3. Korek odpowietrzajacy)

4. Odkręć korek spustowy z kadłuba silnika, jest pod kolektorem wydechowym.

5. Spuść cały płyn z układu.

6. Wkręć z powrotem korki spustowe, ten w kadłubie powinien mieć nową uszczelkę.

7. Odkręć obudowę termostatu( śruby bywają zapieczone i mogą się ukrecić)

8. Na czerwoni zaznaczyłem wiatrak należy tez odkrecić go imbusem 5mm , a na zielono zaznaczyłem przeszkadzajace elementy ( oczywiscie tyczy się tylko silników m42).

c396aab56db8faef.jpg

9. U mnie uszczelka pod obudowa termostatu była tak spłaszczona i stara ze pomyślalem ze jej brakuje, na miejscu nie miałem papieru ściernego (a przydał by się) wiec ścinalem stara uszczelkę gdyż byla wręcz przyklejona...

10. Zakładamy nowa uszczelkę termostatu i uszczelkę O-ring na termostat , możemy dodać trochę jakiejś pasty uszczelniajacej do okola uszczelki na wszelki wypadek i skręcamy zpowrotem.

11. Nalej świeżego płynu chłodzącego do układu, aż po brzeg wlewu.

Płyn i termostat masz wymieniony, teraz odpowietrzanie układu.

1. Wykręć śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu. Jak będzie się wylewać przez nią płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza - zakręć.

2. Wykręć dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu. Jak układ się odpowietrzy - zakręć. Nie we wszystkich wersjach ta śruba występuje, jak nie masz - nie musisz tego robić.

3. Odpal silnik, ogrzewanie cały czas włączone, nie zakręcaj korka wlewu. Lekko przegazuj auto, resztki powietrza wydostaną się z układu, a poziom płynu chłodzącego spadnie. Kontroluj go, jak będzie poniżej oznaczenia max - dolej.

4. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej, zostaw na biegu jałowym i ponownie odkręć śruby odpowietrzające. Musi się z nich wylewać płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza.

5. Zakręć śruby, dolej płynu do poziomu oznaczonego max, zakręć korek wlewu. Gotowe.

by SZWEDU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...