Gość Opublikowano 14 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 1. Ustaw ogrzewanie w aucie na max. 2. Odkręć korek wlewu płynu chłodzącego. 3. Zdejmij osłonę pod chłodnicą (jeżeli masz), podstaw jakieś naczynie i odkręć korek spustowy z chłodnicy. (1. Korek spustowy w chlodnicy 2. Obudowa termostatu 3. Korek odpowietrzajacy) 4. Odkręć korek spustowy z kadłuba silnika, jest pod kolektorem wydechowym. 5. Spuść cały płyn z układu. 6. Wkręć z powrotem korki spustowe, ten w kadłubie powinien mieć nową uszczelkę. 7. Odkręć obudowę termostatu( śruby bywają zapieczone i mogą się ukrecić) 8. Na czerwoni zaznaczyłem wiatrak należy tez odkrecić go imbusem 5mm , a na zielono zaznaczyłem przeszkadzajace elementy ( oczywiscie tyczy się tylko silników m42). 9. U mnie uszczelka pod obudowa termostatu była tak spłaszczona i stara ze pomyślalem ze jej brakuje, na miejscu nie miałem papieru ściernego (a przydał by się) wiec ścinalem stara uszczelkę gdyż byla wręcz przyklejona... 10. Zakładamy nowa uszczelkę termostatu i uszczelkę O-ring na termostat , możemy dodać trochę jakiejś pasty uszczelniajacej do okola uszczelki na wszelki wypadek i skręcamy zpowrotem. 11. Nalej świeżego płynu chłodzącego do układu, aż po brzeg wlewu. Płyn i termostat masz wymieniony, teraz odpowietrzanie układu. 1. Wykręć śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu. Jak będzie się wylewać przez nią płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza - zakręć. 2. Wykręć dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu. Jak układ się odpowietrzy - zakręć. Nie we wszystkich wersjach ta śruba występuje, jak nie masz - nie musisz tego robić. 3. Odpal silnik, ogrzewanie cały czas włączone, nie zakręcaj korka wlewu. Lekko przegazuj auto, resztki powietrza wydostaną się z układu, a poziom płynu chłodzącego spadnie. Kontroluj go, jak będzie poniżej oznaczenia max - dolej. 4. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej, zostaw na biegu jałowym i ponownie odkręć śruby odpowietrzające. Musi się z nich wylewać płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza. 5. Zakręć śruby, dolej płynu do poziomu oznaczonego max, zakręć korek wlewu. Gotowe. by SZWEDU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.