Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Moja e39 szarpie


Shaft

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moją e39 gdy chce ruszyć na samym sprzęgle to gdy ruszy jest czasem ok a czasem jedzie i zaczyna szarpać (może to głupie ale gdy wjedzie na jakąś nierówność w jezdni) gdy dodam gazu od razu zaczyna jechać płynnie dodam jeszcze że strasznie ciężko wchodzą mi biegi szczególnie trójka jak auto jest nie rozgrzane czy moje przypuszczenia o końcu mego sprzęgła jest słuszne ? autko mam od kwietnia tego roku od początku coś było nie tak ale teraz mnie to po prostu zaczyna denerwować, w przyszłym tyg mam zamiar zanieść ją do mechanika tylko nie wiem czy mój portfel wytrzyma tą wizytę :) ale to w końcu BMW bmw_0 Napiszcie jeśli wiecie co ją może boleć i z góry dzięki za odp uklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki kolega ma silnik w tej e39 , dwumasa zmeczona w benzynie to rzadkosc ale i takie wymienialem (chyba ze masz diesla to raczej normalka:p} , szybciej koniec tarczy i poryflowany od nitow docisk i dwumasa jak cos mam cały kpl w bdb stanie:p

Edytowane przez darozxr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być to dwumasa, ona wydaje dziwne dżwięki przy gaszeniu auta. Chociaż nie jest to regułą. U mnie padło sprzęgło, dla zasady wymieniłem komplet Sachsa, czyli dwumasa i sprzęgło i dalej przy gaszeniu auta coś przydzwania. Ale póki wszystko jest ok nic nie będę majstrował. żeby czegoś nie zepsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki kolega ma silnik w tej e39 , dwumasa zmeczona w benzynie to rzadkosc ale i takie wymienialem (chyba ze masz diesla to raczej normalka:p} , szybciej koniec tarczy i poryflowany od nitow docisk i dwumasa jak cos mam cały kpl w bdb stanie:p

I w benzynie pada.Przyczyną jest latanie 40km/h na 5-ym biegu i rozpędzanie się na nim do większych prędkości.Gaszenie jak i odpalanie auta bez wduszonego sprzęgła też dwumasie nie służy.Wymieniając dwumasę dobrze wymienić wszustkie elementy(włączając wysprzęglik i płyn).Oszczędza to pracy i kosztów.I dobrze zrobione pozwala zapomnieć o problemach ze sprzęgłem.U mnie ori dwumasa starczyła na 200 tkm.ale to pewno wiesz.Pozdr.K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kwiatek73 nikt na 5 biegu raczej nie jeździ 40km/h więc nie pisz kolego takich głupot...

A co do wciskania sprzęgła przy odpaleniu to pierwsze słyszę i przy okazji popytam mechaników,bo też mi się wydaje to mitem.

Shaft dwumas po rozebraniu dobry mechanik może sprawdzić w rękach i ewentualnie wykluczyć.Tylko jak dwumas nawet małe luzy będzie miał to jak wsadzisz wszystko nowe to będzie miał spokój.

Ale przy okazji całe sprzęgło nowe + łożysko oporowe wymienić się przyda.Jw. wysprzęglik jeśli czasem jedynka ciężko wchodzi i płyn hamulcowy oraz oliwę w skrzyni i zapominasz na lata o sprzęgle i skrzyni :) Ew.jak po wymianie wysprzęglika biegi nadal ciężko wbić to jeszcze pompa sprzęgła do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki komentarz.Nie masz pojęcia o pracy sprzęgła.Konsultując się w takiej sprawie z mechaniorem świadczy o mizernej wiedzy.Latają mi tacy sieciowi krytykamci.Złe jest to ,że dla nabicia liczby postów piszesz o rzeczach o których nie masz pojęcia.Merytorycznie nie pogadamy więc Georgi nie odpisuj.No chyba,że widzisz okazję by nabić parę postów o wartości spamu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nikt z forum nie jeździ 40 na 5 biegu może na 4 owszem zdarza się.

Na tą chwilę wiem,że jazda 40 na 5 biegu obciążą silnik i sprzęgło.Ale jw.raczej nie jeździ się 40 na 5.Co do odpalania auta to warto odpalać na wduszonym sprzęgle ale zimą kiedy olej gęsty silnik łatwiej zakręci.Gaszenie auta na sprzęgle nie ma żadnego znaczenia !

Więc miałeś rację ale tylko w połowie...

Jesteśmy tu po to by sobie pomagać i dzielić się wiedzą na temat marki BMW i każdy również może się pomylić nie będziemy nikogo bili za to...

Co do statystyk świadczą o tym,że działam i również pomagam lub próbuje pomóc.

Twoje statystyki świadczą o tym,że szkoda pakietów na kłótnie. bmw_1bmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że są tacy co tak jeżdżą.Może 40 km/h to skrajność ale przy wysokim momencie to nie problem.Więcej na drodze-mniej na forum.Co do gaszenia to postaram się przystępnie,aby dotarło.Jak dwumasa zacznie Ci nap...dalać przy odpalaniu i gaszeniu a przy wduszonym sprzęgle tego nie będzie to poprostu przy gaszeniu nie będziesz wciskał sprzęgła,bo przecież to nie ma znaczenia.A na koniec argument o ilości postów-to nie świadczy o niczym innym jak tylko o ilości postów.

Zgadzam się jednak z Tobą w 100%,że jesteśmy tu by dzielić się wiedzą jak i z niej korzystać.Pozdr.K

Edytowane przez kwiatek73
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne.Co do regeneracji to nie polecam gdyż cena dwumasy u mnie to 1650 pln. a regenerowana(w Kożuchowie bodajże) to 1200pln i starą zdajesz.I co mi z ich gwarancji jak skrzynie przyjdzie zrzucać po raz kolejny.Nowa to nowa.Mam podobne doświadczenia z regeneracją turbin i magli.Osobiście nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie cała Polska regeneruje turbiny czy magle.Oczywiście jak masz za dużo kasy możesz za każda awarią również auta zmieniać...

Pierwsze słyszę,że regeneracja dwumasy kosztuje prawie tyle co nowa jakieś bzdury.

Koło dwumasowe regeneracja bmw e39 - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 1200 kosztuje ale regeneracja do M5 !!! lolol

Poza tym w Kożuchowie robiłem tarcze i nabijają nowe okładziny firmy LuK,a cena zrobienia tarczy 130zł z wysyłką płaciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się pisać o rzeczach sprawdzonych osobiście.Dzwoniłem dzisiaj do Kożuchowa(żeby nie pisać bzdur)-regeneracja dwumasy i sprzęgła do e39 bezyniaka to koszt 1100pln.I to pod warunkiem,że Twoje stare nie są mocno zużyte.Natomiast nowy zestaw Luk-a dwumasa+sprzęgło to koszt 1700pln.No i swój używany komplet sprzedasz za 100 pln.Tak więc różnica to 500 pln.Czy ta różnica jest aż tak duża,by brać regenerowany element?Polecam lekturę i opinie innych użytkowników(z forum 5er także)odnośnie jakości regenerowanych podzespołów.Jedyne pozytywy piszą związani z firmą klakierzy w swych debiutanckich postach na forum.Tak więc cała Polska to zwrot o zerowej wartośći pod względem merytorycznym.O turbinach i maglach nawet nie piszę.Jednak skoro jest popyt to interes się kręci.Jeśli post nie jest poparty konkretami na temat to nie wiele pomaga zainteresowanym.Tak jak i ta negacja podszyta...nawet nie wiem czym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne doświadczenia z regeneracją turbin i magli

I tu kolego z Tobą się nie zgodzę. Nie mam doświadczenia w dwumasie, bo zarzuciłem nową-ale nie z zasady by była nowa, tylko zależało mi na czasie, ale magla mam po regeneracji, przelatałem na nim 30 tys, nic nie puka, nie cieknie i układ jezdny działa rewelacyjnie, a koszt, 6 razy mniejszy jak za nowego..., więc w tej materii raczej nie masz racji. A propos regeneracji, jak zrobisz to w dobrej firmie to się pocieszysz, ale jak zrobisz u Pana Jacka z Polnej Zielonej na rogu knajpy, to nic dziwnego, że masz przykre doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pogratulować.Ja raczej nie miałem raczej takiego magla,by po regeneracji powiedzieć,że działa rewelacyjnie.Ostatnio pojawiły sie stuki pochodzące z magla(stawiam na zęby listwy) i na czym miała by polegać ta regeneracja?Wymianie uszczelnień?A może teflonowych tulejek?Moja jest suchutka.Szlifowaniu?APowierzchniowo utwardzonej listwy-to jest właśnie operacja pana Jacka a jelenie płacą za tą bzdurę.Ściema o nowej listwie?Takich elementów nikt nie wstawia a głębsza regeneracja to obrót o 180 stopni wałka którą zrobić można we własnym zakresie.A doświadczeń nie mam przykrych.Doświadczenie to fakty a nie uczucia.To były auta służbowe i koszta nie były moje.Co nie znaczyło,by nie wyciągać z nich wniosków.Cztery razy reklamowałe m turbinę!Prywatnie nie korzystam.A regenerowane to mam szkła(plastyki reflektorów),które sam sobie doprowadziłem do nominału,korzystając z porad forumowiczów.Uważam,że lepszy używany magiel,którego stan można zweryfikować i profilaktycznie zmienić elementy z zestawu naprawczego,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Proszę Was o opinię. Filmik z linku jest nagrany przeze mnie i pokazuje, to co dzieje się jak podczas jazdy dodam gazu, np chcąc kogoś wyprzedzić, oczywiście bez redukowania biegu. Czy to kończąca się tarcza, czy może sprawa jest bardziej zaawansowana? Samochód mam od 9 miesięcy po kobiecie, która śmigała nim od nowości, więc i pewnie noga podczas jazdy była na sprzęgle all time ;/ Jeśli to tarcza, to z jakiej firmy polecacie? LUK? Sachs?

Link:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dwumase walniętą to możesz sprawić: przy gaszeniu auta otwórz drzwi i posłuchaj jak gasisz czy masz taki dźwięk przez 1-2sekundy to będzie dwumasa...

Jeśli walnięta to możesz założyć sztywniaka w jednym z tematów opisane jest co potrzebne :) Później masz taniej przy wymianie sprzęgła kupujesz do e36 bez klimy tarcze i docisk,a są tąńsze niż do e39 :) do tego tylko łożysko oporowe i śmigasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica powinna byc w gaszenu auta, tak jak pisze Georgii, Gasisz bez sprzegla to stuka, ze sprzeglem to cisza. No i bez sprzegla powinno trzepac buda w srodku, a ze sprzeglem nie powinno. Poszukaj gdzies tematu w googlach o objawach padnietej dwumasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...