Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Zwiększenie mocy E39 530D 184km


Mateusz_

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co słyszałem były różne skrzynie w zależności od rocznika. Dobrze słyszałem?

Ja mam 2001 i na liczniku 309tyś (realnie pewnie +100tyś) i nic sie nie dzieje.

Nie wiem jak jeździli wcześniej, ale moje to ostatnie 25tyś i ja jeżdzę na pół automacie.

Edytowane przez Touras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze ja się wypowiem na temat automatów :) bo katowałem dwie e39 530D z 99 roku w automacie. Słyszałem, wiele złego na temat tych skrzyń, że zdychają, że trzeba oleju pilnować itd. tym czasem ani w jednej ani w drugiej nie zmieniłem ani razu oleju. Autami jeździłem od przebiegu około 200tys do ponad 400tys. Auta przez sporą większość km ciągały przyczypę o masie od 1500kg do 2000kg. Cały czas przy obciążeniu jeździłem, w trybie manualnym i nic się ze skrzyniami nie działo.

I teraz czytając kolejne opinie na temat, że skrzynie się psuły, źle znosił obciążenie zastanawiam się o co chodzi i co trzeba robić z tymi autami aby skrzynie się uszkodziły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Touras ,rozumie że masz silnik po programie ??? A jak by tak SMG wpakować :-)
Tak, program, kolektor ssący od E60 plus własne modyfikacje dolotu. Choć po programie mam zrobione dopiero 2tyś km. Te skrzynie mają tak czy inaczej programowy ogranicznik momentu na 1,2 i 3 biegu. Lubie sobie przycisnąć, choć nie jeżdzę tak cały czas. baran> Miałeś rację. We wszystkich modelach 3.0D jest skrzynia GM, ale dobrze mi się coś tam zapamiętało, że się jedna róznią. Przedliftowe miały na 1,2,3 ograniczenie do 390NM, a późniejsze do 420 (jak moja) i te po 09.2002 miały do 500NM. pakos> Ciekawe, ciekawe. A jak ocenił byś swój styl jazdy? :) Edytowane przez Touras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ocenił byś swój styl jazdy?

hmmm no 90% km z przyczepą na autostradzie w trybie manualnym na piątym biegu 100km/h. Rozpędzanie z miejsca dosyć dynamiczne każdy bieg do około 3000 obrotów i później kontynuacja prędkości, więc jazda raczej eko.

Ale przy każdej zmianie biegu minimalnie odpuszczam pedał gazu, kiedyś dużo jeździłem ciężkim sprzętem rolniczym i takie nawyki mi zostały.

Co ciekawe skrzynie przy takim obciążeniu przy dynamicznym ruszaniu chodzą mega płynnie, dużo lepiej jak na "pusto". Na trasie nawet na większych górkach bez zbędnych redukcji jazda do 2000obr na większych wzniesieniach do 2200max i rosomak z dwiema tonami na plecach wszędzie wjeżdża.

Trybu manualnego, używam nawet podczas ruszania pod górkę w centrach handlowych. Zmiana biegu z R na D i odwrotnie tylko po całkowitym zatrzymaniu auta. Stosuję się do tych zasad już kilkaset tysięcy km i póki co wszystko działa.

Fakt, że żadnych czipsów nigdy nie miałem i nie wiem jak te skrzynie się zachowują po takich modach, no ale skoro u mnie już dwie a teraz trzecia skrzynia póki co znosi takie ciężary to chyba po czipsie też powinny sobie radzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Olej zaczął brac bo go teraz wyzej krecisz to wina oleju . Ja po programie zauważyłem zuzycie castrola -[to siki] kupiłem Millers oil i jest git nic nie ubywa. To leje: Engine Oil | Fully Synthetic Longlife Oil | XF LONGLIFE 5w40 dobry olej to podstawa np:Liqui Moly,Motul

Edytowane przez darioital
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę raczej tak samo.

Też wcześniej miałem Castrola 5W30. Na Castrolu do 3,5tys obrotów pracował ładnie choć dość głośno, ale powyżej dźwięk robił się taki metaliczny. Przy wymianie oleju zrobiłem płukankę i przesiadłem się na Millers XF 5W40 long life. Różnica jakby balsam na silnik wlać. Dźwięk się obniżył, uspokoił i po 1500km nawet do odcięcia pracował gładko (kilka razy zaeksperymentowałem ;) ) Zrobiłem na nim 9 tyś przed chipowaniem i teraz jest 3tyś po. Dopiero teraz 1000km temu musiałem pierwszy raz dolać oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyspiesze temat moj kolega ma e46 330d pompki itp i sto tysiecy czujnikow ok katy wyrzucone i wyglada to tak a i czipa ma tzn mape paliwowa zmieniona tak wogole to mial nalatane prawie 580 tysi i silnik zyje powaga zreszta jak widac ale jeszce robimy mu pelny przelot caly wydech jest w sumie ok ale tylni tlumi mocno :P

Edytowane przez darozxr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Z całym szacunkiem ale śą projekty po 800Nm w manualu prawie po 900Nm. Takie projekty sa już. W polsce jest nawet tylko że e60 530d który ma 415Km i 800Nm. Lecz turbo woogle nie chce wstać spieprzone jest coś.

Jak zawsze największy problem to dobrze wystroić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...