koko090681 Opublikowano 1 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 To Baran mnie pocieszył ,a taki bylem zadowolniony z aftomata :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 1 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) Z tego co słyszałem były różne skrzynie w zależności od rocznika. Dobrze słyszałem? Ja mam 2001 i na liczniku 309tyś (realnie pewnie +100tyś) i nic sie nie dzieje. Nie wiem jak jeździli wcześniej, ale moje to ostatnie 25tyś i ja jeżdzę na pół automacie. Edytowane 1 Listopada 2014 przez Touras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baran Opublikowano 1 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 w e46 330d i e39 525d i 530d były tylko skrzynie GM bez różnicy rocznikowej, w e38 730d była ZF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 1 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) Touras ,rozumie że masz silnik po programie ??? A jak by tak SMG wpakować :-) Edytowane 1 Listopada 2014 przez koko090681 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakos Opublikowano 3 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 no to jeszcze ja się wypowiem na temat automatów bo katowałem dwie e39 530D z 99 roku w automacie. Słyszałem, wiele złego na temat tych skrzyń, że zdychają, że trzeba oleju pilnować itd. tym czasem ani w jednej ani w drugiej nie zmieniłem ani razu oleju. Autami jeździłem od przebiegu około 200tys do ponad 400tys. Auta przez sporą większość km ciągały przyczypę o masie od 1500kg do 2000kg. Cały czas przy obciążeniu jeździłem, w trybie manualnym i nic się ze skrzyniami nie działo. I teraz czytając kolejne opinie na temat, że skrzynie się psuły, źle znosił obciążenie zastanawiam się o co chodzi i co trzeba robić z tymi autami aby skrzynie się uszkodziły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chlebi Opublikowano 3 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Ja już mam naprawioną skrzynię, e38 730d ZF, pękł kosz pierwszego i drugiego biegu, więc pewnie ostre ruszanie psuje te skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) Touras ,rozumie że masz silnik po programie ??? A jak by tak SMG wpakować :-) Tak, program, kolektor ssący od E60 plus własne modyfikacje dolotu. Choć po programie mam zrobione dopiero 2tyś km. Te skrzynie mają tak czy inaczej programowy ogranicznik momentu na 1,2 i 3 biegu. Lubie sobie przycisnąć, choć nie jeżdzę tak cały czas. baran> Miałeś rację. We wszystkich modelach 3.0D jest skrzynia GM, ale dobrze mi się coś tam zapamiętało, że się jedna róznią. Przedliftowe miały na 1,2,3 ograniczenie do 390NM, a późniejsze do 420 (jak moja) i te po 09.2002 miały do 500NM. pakos> Ciekawe, ciekawe. A jak ocenił byś swój styl jazdy? Edytowane 4 Listopada 2014 przez Touras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Wiec ja mam 2003 czyli mozna do 500Nm ? :-) z malym haczykiem do 1250 Nm hahah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Ja już mam naprawioną skrzynię, e38 730d ZF, pękł kosz pierwszego i drugiego biegu, więc pewnie ostre ruszanie psuje te skrzynie Miałeś tą skrzynię od E38 czy teraz wstawiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakos Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 A jak ocenił byś swój styl jazdy? hmmm no 90% km z przyczepą na autostradzie w trybie manualnym na piątym biegu 100km/h. Rozpędzanie z miejsca dosyć dynamiczne każdy bieg do około 3000 obrotów i później kontynuacja prędkości, więc jazda raczej eko. Ale przy każdej zmianie biegu minimalnie odpuszczam pedał gazu, kiedyś dużo jeździłem ciężkim sprzętem rolniczym i takie nawyki mi zostały. Co ciekawe skrzynie przy takim obciążeniu przy dynamicznym ruszaniu chodzą mega płynnie, dużo lepiej jak na "pusto". Na trasie nawet na większych górkach bez zbędnych redukcji jazda do 2000obr na większych wzniesieniach do 2200max i rosomak z dwiema tonami na plecach wszędzie wjeżdża. Trybu manualnego, używam nawet podczas ruszania pod górkę w centrach handlowych. Zmiana biegu z R na D i odwrotnie tylko po całkowitym zatrzymaniu auta. Stosuję się do tych zasad już kilkaset tysięcy km i póki co wszystko działa. Fakt, że żadnych czipsów nigdy nie miałem i nie wiem jak te skrzynie się zachowują po takich modach, no ale skoro u mnie już dwie a teraz trzecia skrzynia póki co znosi takie ciężary to chyba po czipsie też powinny sobie radzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Ja też jeżdzę w trybie manualnym i lekko odpuszczam gaz przy zmianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 7 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Jedyny minus po chipowaniu jaki zauważyłem to to, że zaczął trochę brać olej - 0,5L przez ostatnie 3 tyś km... Wcześniej praktycznie zero ubytków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 7 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) Olej zaczął brac bo go teraz wyzej krecisz to wina oleju . Ja po programie zauważyłem zuzycie castrola -[to siki] kupiłem Millers oil i jest git nic nie ubywa. To leje: Engine Oil | Fully Synthetic Longlife Oil | XF LONGLIFE 5w40 dobry olej to podstawa np:Liqui Moly,Motul Edytowane 7 Grudnia 2014 przez darioital Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 7 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Jeżdzę raczej tak samo. Też wcześniej miałem Castrola 5W30. Na Castrolu do 3,5tys obrotów pracował ładnie choć dość głośno, ale powyżej dźwięk robił się taki metaliczny. Przy wymianie oleju zrobiłem płukankę i przesiadłem się na Millers XF 5W40 long life. Różnica jakby balsam na silnik wlać. Dźwięk się obniżył, uspokoił i po 1500km nawet do odcięcia pracował gładko (kilka razy zaeksperymentowałem ) Zrobiłem na nim 9 tyś przed chipowaniem i teraz jest 3tyś po. Dopiero teraz 1000km temu musiałem pierwszy raz dolać oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 7 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Umnie na blacie mniej niz 200tys km silnik chodzi rowno az dziw moze przez to ze rzadko tankuje w polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 7 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 U mnie 312tyś , ale też chodzi równo, a na hamowni wyszły parametry mocy i momentu niemalże fabryczne, więc te silniki są cholernie wytrzymałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziko Opublikowano 7 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 A ile wyszło Ci po chip'ie i ile zapłaciłeś jak można wiedzieć ? :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Touras Opublikowano 7 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 1200zl i z racji tego,że automat to 450NM, a moc 225KM tyle mam na wykresie, choć autko chodzi teraz znacznie lepiej niż zaraz po wyjeżdzie z hamowni, więc nie wiem ile ma teraz, ale więcej na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziko Opublikowano 7 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 ograniczałeś się mocą i Nm bo automat, czy tylko tyle u ciebie można było ? Moc mierzona z katami czy już po? Kto Ci to robił? Masz może wykres- wrzuciłbyś w temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darozxr Opublikowano 7 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) przyspiesze temat moj kolega ma e46 330d pompki itp i sto tysiecy czujnikow ok katy wyrzucone i wyglada to tak a i czipa ma tzn mape paliwowa zmieniona tak wogole to mial nalatane prawie 580 tysi i silnik zyje powaga zreszta jak widac ale jeszce robimy mu pelny przelot caly wydech jest w sumie ok ale tylni tlumi mocno Edytowane 7 Grudnia 2014 przez darozxr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 17 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 Przy automacie GM trzeba ograniczyc sie z momentem, w jetronicu i evodynamics chyba nie przekraczali 550nm z tego co pamiętam. W tych nowych skrzyniach ZF można już zaszaleć i widziałem projekty 700nm+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus Opublikowano 4 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Z całym szacunkiem ale śą projekty po 800Nm w manualu prawie po 900Nm. Takie projekty sa już. W polsce jest nawet tylko że e60 530d który ma 415Km i 800Nm. Lecz turbo woogle nie chce wstać spieprzone jest coś. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez walus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
icemanvette Opublikowano 19 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Z całym szacunkiem ale śą projekty po 800Nm w manualu prawie po 900Nm. Takie projekty sa już. W polsce jest nawet tylko że e60 530d który ma 415Km i 800Nm. Lecz turbo woogle nie chce wstać spieprzone jest coś. Jak zawsze największy problem to dobrze wystroić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Polkowice Opublikowano 7 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 Kolego jeśli masz w miarę zdrową skrzynie to pohula jak nie będziesz przesadzał ze startowaniem z miejsca.Dobrze jak byś miał skrzynie ZF 5hp24 są to mocne skrzynie stosowane nie tylko w silnikach diesla . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Jak ty możesz założyć skrzynie z benzyny do diesla i na odwrotnie. ??????? :bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.